Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Nu har jag pluggat lite så nu ska jag vila lite innan barnen ska hämtas...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-09-21 13:55:58 följande:
    Oj vilken natt du har haft!

Tyvärr så var jag bara inne hos läkarn i fem minuter, då han skrev ihop intyget. Jag försökte få honom att skriva mer, men han viftade bara med handen och frågade "är de så svåra med er?" när jag frågade om han trodde försäkringskassan skulle godta det, och att man nog behöver skriva rätt mycket. Kanske får komplettera i efterhand annars. Men enligt vad jag läst så brukar de bevilja sjukskrivningen om man är så dålig att man går med kryckor/rullstol. Då jag är lärare kan jag ju inte genomföra en enda lektion, och han skrev "kan ej gå/stå/sitta". Vi får väl se...
    Min läkare försökte skriva så bra hon kunde sa hon, & gick det inte nu så skulle hon komplettera sa hon.
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-09-21 22:47:56 följande:
    Vi vet inte heller om det är en pojke eller flicka och jag måste säga att jag tycker att det är svårt att handla då. Det är ont om neutrala kläder tycker jag, det är svårt att välja färg på barnvagnar och liknande. Jag har ingenting emot att klä en pojke i rosa eller tjej i blått, men det ska vara på rätt sätt. Jag tror att jag vill att folk ska slippa undra om det är en kille eller tjej... Visst har jag hittat en del, men det mesta jag ser som är riktigt sött är sällan neutralt.

Jag har förresten precis upptäckt tradera! Har aldrig handlat där förut, tyckt att det är lite läskigt. Men nu har jag förstått mig på hur det fungerar och lyckades precis vinna en aktion på en oanvänd lång bärsjal med en massa budande! Det är ju riktigt spännande och dessutom går det att komma väldigt mycket billigare undan än om man ska köpa allt nytt.