Stefanie skrev 2010-09-21 22:47:56 följande:
Vi vet inte heller om det är en pojke eller flicka och jag måste säga att jag tycker att det är svårt att handla då. Det är ont om neutrala kläder tycker jag, det är svårt att välja färg på barnvagnar och liknande. Jag har ingenting emot att klä en pojke i rosa eller tjej i blått, men det ska vara på rätt sätt. Jag tror att jag vill att folk ska slippa undra om det är en kille eller tjej... Visst har jag hittat en del, men det mesta jag ser som är riktigt sött är sällan neutralt.
Jag har förresten precis upptäckt tradera! Har aldrig handlat där förut, tyckt att det är lite läskigt. Men nu har jag förstått mig på hur det fungerar och lyckades precis vinna en aktion på en oanvänd lång bärsjal med en massa budande! Det är ju riktigt spännande och dessutom går det att komma väldigt mycket billigare undan än om man ska köpa allt nytt.
Vagn har vi valt tror jag, men inte beställt än. Spjälsäng ska jag förmodligen få en med tillbehör av en släkting, igår ringde en bekant och frågade om jag ville ha en bärsele och någonting annat (gravidhjärnan har redan glömt vad det var, måste ta reda på det igen...). I morgon ska jag hämta en oanvänd ringsjal som en kompis aldrig använde. Skötbord bygger pappa, amningskudde syr jag.
Lite filtar, lite mer kläder och hygienprylar ska införskafas också. Jag handlar någonting varje gång jag är på apoteket så snart har jag allt som behövs därifrån.
Babygym och sådana saker väntar jag med till efter jul, bebis kommer ju inte förrän i slutet av december.
Har förresten beställt biljetter till en konsert som jag ska gå på med mamma och mormor, den 16 december. Så nu är jag övertygad, Liten kommer två veckor tidigt så jag missar konserten!
Tradera är bra & farligt

SaraKlippan skrev 2010-09-22 10:11:15 följande:
Ang föräldradagar. Kan man blanda och ta några lägsta nivå och några SGI? Tex mån-fre ta ut SGI och lör-sön ta ut lägsta nivå?
Ja det är inga problem...