Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Nu har jag pluggat lite så nu ska jag vila lite innan barnen ska hämtas...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-09-21 13:55:58 följande:
    Oj vilken natt du har haft!

Tyvärr så var jag bara inne hos läkarn i fem minuter, då han skrev ihop intyget. Jag försökte få honom att skriva mer, men han viftade bara med handen och frågade "är de så svåra med er?" när jag frågade om han trodde försäkringskassan skulle godta det, och att man nog behöver skriva rätt mycket. Kanske får komplettera i efterhand annars. Men enligt vad jag läst så brukar de bevilja sjukskrivningen om man är så dålig att man går med kryckor/rullstol. Då jag är lärare kan jag ju inte genomföra en enda lektion, och han skrev "kan ej gå/stå/sitta". Vi får väl se...
    Min läkare försökte skriva så bra hon kunde sa hon, & gick det inte nu så skulle hon komplettera sa hon.
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-09-21 22:47:56 följande:
    Vi vet inte heller om det är en pojke eller flicka och jag måste säga att jag tycker att det är svårt att handla då. Det är ont om neutrala kläder tycker jag, det är svårt att välja färg på barnvagnar och liknande. Jag har ingenting emot att klä en pojke i rosa eller tjej i blått, men det ska vara på rätt sätt. Jag tror att jag vill att folk ska slippa undra om det är en kille eller tjej... Visst har jag hittat en del, men det mesta jag ser som är riktigt sött är sällan neutralt.

Jag har förresten precis upptäckt tradera! Har aldrig handlat där förut, tyckt att det är lite läskigt. Men nu har jag förstått mig på hur det fungerar och lyckades precis vinna en aktion på en oanvänd lång bärsjal med en massa budande! Det är ju riktigt spännande och dessutom går det att komma väldigt mycket billigare undan än om man ska köpa allt nytt. 

Vagn har vi valt tror jag, men inte beställt än. Spjälsäng ska jag förmodligen få en med tillbehör av en släkting, igår ringde en bekant och frågade om jag ville ha en bärsele och någonting annat (gravidhjärnan har redan glömt vad det var, måste ta reda på det igen...). I morgon ska jag hämta en oanvänd ringsjal som en kompis aldrig använde. Skötbord bygger pappa, amningskudde syr jag.

Lite filtar, lite mer kläder och hygienprylar ska införskafas också. Jag handlar någonting varje gång jag är på apoteket så snart har jag allt som behövs därifrån.

Babygym och sådana saker väntar jag med till efter jul, bebis kommer ju inte förrän i slutet av december.

Har förresten beställt biljetter till en konsert som jag ska gå på med mamma och mormor, den 16 december. Så nu är jag övertygad, Liten kommer två veckor tidigt så jag missar konserten!
    Tradera är bra & farligt
    SaraKlippan skrev 2010-09-22 10:11:15 följande:
    Ang föräldradagar. Kan man blanda och ta några lägsta nivå och några SGI? Tex mån-fre ta ut SGI och lör-sön ta ut lägsta nivå?
    Ja det är inga problem...
  • Trollungarnasmamma

Grattis Willes mamma
    Härligt med överraskning Hoppas du får en kanon dag!

Oj vad ni har köpt mycket:

Här är spjälsäng, madrass, spjälskydd, sänghimmel, lakan, babysitter, införskaffat.
    Hoppas på en tur till Ullared så är det andra fixat lite snabbt med....

• Trollungarnasmamma

jag ska gå till BM nästa vecka, är då 29+6 den dagen. Var där sist i vecka 26+nånting.
    Sen har jag TUL 12/10 så träffar väl henne efter det nästa gång.

• Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-09-22 17:57:20 följande:
    Undrar om någon av er som ammat tidigare har någon erfarenhet av bröstpumpar? Är det något man bör införskaffa eller kan man lika gärna strunta i det? Får olika bud överallt...

Jag måste alltid pumpa ut när mjölken runnit till på riktigt för det gör såååååå ont annars....men då har jag en enkel handpump, tycker jag är smidigt om man inte tänkt pumpa så mycket.....
  • Trollungarnasmamma
    linn78 skrev 2010-09-23 10:22:24 följande:
    ja, jag vetSkäms men jag tycker faktiskt det är lite mysigt att ligga där och bli pillad i munnen. Däremot klarar jag inte av att bli tvättad i håret hos frissan, det killar så jag dör. Jag är nog lite konstig...Flört
    Deeet är juh nått som är så skönt

Jag tycker inte om tandläkaren mest för att det kostar så mycket
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-09-23 14:28:03 följande:
    Hej mammor! Sitter på körskolan och äter lite innan jag ska dra mig mot bussen, är megatrött! Idag gick körningen väldigt bra vilket känns skitskönt! Övning ger verkligen färdighet. :)
    Idag är jag i vecka 25+6 och går alltså in i vecka 27 imorgon :) det är en annan tjej som läser samma intensivkurs som jag och hon har bf 1 december, så kan hon så kan jag! Dock har jag större mage haha.
    Min körlärare sa även att jag kommer ha körkort innan bebisen kommer och det är ju skitkul att höra!
    Härligt
    Duktig du e!!
    Lillkillen skrev 2010-09-23 14:23:59 följande:
    Konstiga du!!!
    Själv älskar jag när frissan tvättar mitt hår o ger extra huvud/hår massage =)

Idag går jag in i vecka 30 =) - 76 dagar kvar....fast egentligen mindre då det blir planerat ks =)
    Ahhhh såååå skönt!!!
    Karttikeya skrev 2010-09-23 10:27:55 följande:
    frisktandvård! Tungan ute
    Ja hört nått om det...
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-09-23 16:56:52 följande:
    Men snälla du, du har ju inte gått upp mycket! Jag ligger på nästan det dubbla det där och jag var överviktig sen innan och det var inte du! Förstår att du har problem med maten på det jag läser för det är ju naturligt att gå upp i vikt. Du borde verkligen prata med någon om hur du känner för man ska inte känna så som du gör, det är inte bra varken för dig själv eller bebisen. 

Känns inte kul för mig heller när någon som vägde jättemycket mindre än mig från början och dessutom gått ner hälften så mycket säger att den är tjock och så. Då känner ju JAG mig SKITFET. 

Som sagt, prata med din barnmorska om hur du känner så du kan få prata med en kurator eller psykolog om varför du känner som du gör! Det är viktigt att du mår bra för att din bebis ska må bra, och varken du eller din bebis gillar ju att du går runt och har ångest hela tiden. :)
    Och känner du dej SKITFET vad är då jag??? l Jag har gått upp över 24kg tror jag...

Ghhhhaa vilket snus sug jag haft denna veckan!!!! VILL VILL VILL!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)