Inlägg från: Sandragumman |Visa alla inlägg
  • Sandragumman

December Bebis 2010 :)

linn78 skrev 2010-08-12 20:46:39 följande:
    Vårt problem är ju inte namn, vi har bägge mängder med namn som vi kan tänka oss. Bara det att inga namn finns på båda lista=/
    Nä de är ju samma för oss när man ser till förnamn....

för jag vill ha ovanliga och fräsiga namn och min sambo vill ha svenska vanliga och tråkiga
  • Sandragumman

Ååååå Vilgot.... de måsta jag pröva säga åt sambon ikväll

• Sandragumman

Vi har köpt akta graco logico s. Känner mig nöjd med akta graco, hade sådant till sonen oxå. Så de är mitt tips. Magen växer som för er alla andra och aktiviteten i magen är hög. Imorgon på lördag går jag in i v.23:D haha var tog veckorna vägen?! Snart ligger vi alla där!

• Sandragumman

Nu har de börjat spåra för mig tror jag.....

Jag har kommit in i den där "boa tiden" nu och vill fixa och dona med allt som har med bebis att göra....
    nu har jag tvättat lite kläder och ska packa BB-väskan så jag har nå att göra....
    skulle jag så skulle jag sätta ihop spjälsängen och bädda den oxå men då kommer den ju stå ivägen i flera månader juh.... Åååå så jobbigt!
    kommer ju säkert packa om bb-väskan ett par gånger oxå men packa till barnet är ju lätt med sitt eget kan mna ju ändå inte packa fören de är dags.....

har putsat fönstren nu inför vintern och snart ska jag väl byta gardiner oxå tror jag.....

• Sandragumman

Iadg var jag och jobbade, skulle bara jobba en fis dag till klockan 12.
    Men då när jag var hos vårdtagaren å¨hjälpte honom i duschen så total snurrade till i huvudet på mig, jag satte mig på toastolen som tur är så är han inte sååååå gammal och klar i knoppen så han kunde skrubba sig själv medan jag satt där och sköljde honom, jag prövade ställa mig upp nån gång med var tvungen sätta mig ner igen och då blev de varmt och ett enormt illamående kom, jag satt ner resten av vistelsen hos honom och eftersom han hade en av sina bättre dagar så klarade han sig ganska bra själv..... tack gode gud, men då belastade ju jag han axlar istället för att hjälpa, för han blev jätte orolig när han så hur borta jag var och kritvit i ansiktiet,
    Jag ringde enhetschefen och for till VC, där tog de in mig i ett rum där jag fick vila en stund då desedan tog blodtryck, blodvärde, lyssnade lungor och hjärta samt ett EKG.
    Allt var bra utom blodvärdet, han sa att man inte fick gå under 115 och jag låg precis på 115. Så han rådde mig att "trycka i mig" järntabletter, inte bara 1 om dagen som jag gör nu utan minst 2st per dag och sen att jag ska ta de lungt om jag känner sama sak igen...

Jag hann väl inte bli så där jätte orolig, men de var ju bra att veta de iaf....
    Tyckte inte att jag bara skulle ignorera det när jag inte ens klarade av att sköta mitt jobb.

Det är säkert hur vanligt som helst att sånt här händer, men första för mig....

Idag nu kl 14 ska vi på familjerättern och fastställa faderskapet, tyckde de var skönt att göra bort de så man slipper tänka på de sen.....
    men jag sa åt sambon att de var vågat av honom för tänk om de kommer ut en liten svart unge.... HAHAHAHA
    Tyr att han har humor de flesta gångerna....

• Sandragumman
    NhjärtaD skrev 2010-08-17 11:23:41 följande:
    Får nog rensa då, för vi har sprutat ner sånt uss uss uss
    synd att jag inte kunde komma på vad de hette, pappa burkade hälla ner nå som luktade VEEEEE och F*N.... å sen så spolade man hett vatten på de ett tag, de stack i näsan så man fick värdra som satan och gärna göra ett ärende undertiden, men de slog upp avloppet rejält....
    Trist med minnesluckor..!
  • Sandragumman
    delifi2 skrev 2010-08-17 20:39:24 följande:
    Vrf gick du inte till till bm?
    Nirefex är de bästa järntabltetterna när man är gravid, då tar man varannan dag.

När sånt händer att man inte mår bra och är gravid så ska man till sin bm eller till mvc de vet bättre när man är gravid om vad man ska ta.

Mitt blodvärde är ca 130 men jag tar järntabletter för att min järndepå har halverats, från 60 ner till 30.
    Man kan ha bra blodvärde men depåerna kan iaf vara lägre
    Luktar illa från vasken i köket...
    ja jag gick ju bara till VC och sa att jag inte mådde bra och receptionisten ville inte skicka mig till sköterska som jag bad om utan direkt till läkare eftersom jag var gravid, så jag antar att de gick ika bra..... annars hade hon ju såklart skickat mig till BM på en gång....
    Niferex har jag ätit 1 tablett varje dag i 3 veckor men tydligen är det inte nog för mig.....
    Nu ordinerade läkaren mig 2 tabletter varje dag så jag får upp värdet för han sa att man inte skagå under värdet 115 och de var ju de jag hade nu..... och jag gör bara som han säger.....
  • Sandragumman
    delifi2 skrev 2010-08-17 20:39:24 följande:
    Vrf gick du inte till till bm?
    Nirefex är de bästa järntabltetterna när man är gravid, då tar man varannan dag.

När sånt händer att man inte mår bra och är gravid så ska man till sin bm eller till mvc de vet bättre när man är gravid om vad man ska ta.

Mitt blodvärde är ca 130 men jag tar järntabletter för att min järndepå har halverats, från 60 ner till 30.
    Man kan ha bra blodvärde men depåerna kan iaf vara lägre
    Luktar illa från vasken i köket...
    ja jag gick ju bara till VC och sa att jag inte mådde bra och receptionisten ville inte skicka mig till sköterska som jag bad om utan direkt till läkare eftersom jag var gravid, så jag antar att de gick ika bra..... annars hade hon ju såklart skickat mig till BM på en gång....
    Niferex har jag ätit 1 tablett varje dag i 3 veckor men tydligen är det inte nog för mig.....
    Nu ordinerade läkaren mig 2 tabletter varje dag så jag får upp värdet för han sa att man inte skagå under värdet 115 och de var ju de jag hade nu..... och jag gör bara som han säger.....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)