Inlägg från: MrsHelgesson |Visa alla inlägg
  • MrsHelgesson

December Bebis 2010 :)

Usch, jag känner verkligen ett behov av att gå på toaletten hela tiden. Det har varit så sen natten till lördagen. Men när jag väl går på toaletten så tömmer jag verkligen allt. Bebisens huvud är fixerat och ligger helt rakt, med rumpan uppåt. Men det känns omöjligt att förlossningen skulle vara nära, jag gick ju trots allt över 16 dagar med första barnet. Men denna gången har jag haft tidiga förvärkar en bra tid. Var inne på förlossningen två gånger förra veckan. Bebisen är väldigt lugn nuförtiden, klart att den sparkar till någon gång ibland. Jag vaknar varje natt och har svårt för att somna om. Ska ut i snön och leka med min dotter, kan vara bra att hitta på saker och vara aktiv så mycket som möjligt. Annars går man bara och väntar och det blir väldigt tråkigt i längden då det är 25 dagar kvar til bf.

• MrsHelgesson

Min bebis har varit ovanligt lugn sen i lördags, den är inte vaken lika ofta som den har varit tidigare. Betyder det något? Jag är inte orolig över att det är något fel på den då den inte är helt livlös. Det är bara det att den sover mycket mer.

• MrsHelgesson

Hur vet man om vattnet går? Jag gick på toaletten för att kissa vilket jag gjorde. Sen ställde jag mig för att borsta tänderna och då är det något som rinner till i trosorna och på golvet. Jag vet inte om det var urin eller fostervatten, det luktade inte urin.

• MrsHelgesson
    mamma smurfen skrev 2010-11-09 10:31:06 följande:
     nu logga  MrsHelgesson  ur....ååååh...kanske en bebbe till som vill ut=)
    Jag ringde till förlossningen och dem sa att jag skulle lägga en bomullshandduk i trosorna och gå omkring med den i några timmar. Om det fortsätter rinna så är det väl fostervatten antar jag. Det luktar ju ingenting men jag har gått omkring med väldigt illaluktande flytningar idag, har luktat som spermier nästan. Det rann ju till som urin men det kändes inte som att det kom från urinröret, det brukar man ju kunna känna skillnad på. Så nu sitter jag här i soffan och väntar, undrar. Vet inte vad jag ska tro, är väldigt osäker på vad det var.
  • MrsHelgesson

Det kan inte ha varit fostervatten som rann, det har ju inte kommit något mer. Men det börjar kännas lite konstigt i magen och i ryggen på mig. Det kanske är värkar som smyger på mig.

• MrsHelgesson

Pratade med förlossningen två timmar efter att den där konstiga vätskan rann ut. Eftersom någon vätska inte fortsatte att rinna ut så misstänkte dem inte längre vattenavgång. Det har gjort ont i underlivet lite då och då, har liksom huggit till eller ilat till. Har även haft en konstig känsla bak i ryggen lite då och då. Men inga värkar och inget vatten. Så falskt alarm allihopa. Vet fortfarande inte vad det var, inte urin i alla fall, det är jag ganska säker på eftersom att jag precis hade kissat. Men barnmorskan på förlossningen snackade om något annat än fostervatten, typ förvatten eller något liknande.

• MrsHelgesson

Jo men det var något sånt som barnmorskan på förlossningen sa och jag har sökt på google om yttre hinna. Flera har varit med om att den har brustit, men att förlossningen har startad flera dagar senare. Jag vet inte riktigt vad det innebär när den yttre brister. Var sitter den hinnan någonstans? Innebär det att min livmodertapp är utplånad?

• MrsHelgesson
    ludicrous skrev 2010-11-10 10:36:10 följande:

Bebis ligger konstigt idag. H*n lär absolut inte ha fixerat sig eller ens lagt sig tillrätta så som h*n far runt! Har börjar knöla rejält nere vid höger bäckenben och oj oj vad ont jag har på ett ställe där! Antar det är bebis som klämt till något där. Det vrålhugger när den bökar mot en viss punkt. Bebis har tidigare legat med ryggen åt höger för det mesta, nu har h*n snott runt och idag är ryggen nog åt vänster, eller rumpan iaf, resten av bebis känner jag inte ens ;D haha

Min bebis ligger också konstigt just nu. Huvudet är nog inte heller helt fixerat, men näst intill sa dem på förlossningen i  lördags. Den rör på sig väldigt mycket på kvällarna. Ibland känns det som att den försöker rycka sig loss från mitt bäcken men den kan inte. Just nu ligger bebisen med ryggen åt vänster sida och med benen på höger sida. Antingen ligger den helt spikrakt eller så ligger den helt ihopkurad. Men den har legat med benen på höger sida i flera dagar nu och den kommer nog inte att ändra ställning heller.
  • MrsHelgesson

Jag har så jäkla ont när jag går och det började igår. Det känns nästan som att jag inte kan hålla ihop benen längre, plus att en nerv i högra ljumsken hamnar i kläm lite då och då. Jag undrar om barnets huvud har fixerats nu och det är därför jag har så ont.

• MrsHelgesson

Det är rejäl foglossning jag har fått, men det beror på att huvudet är så långt ner. Ska till barnmorskan den 18/11.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)