Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-09-12 09:27:02 följande:
    Vilken fil och yogurt kör ni på? Naturell mild yogurt är ju inte så god. Blir ju 80% frukt om det ska smaka gott.

Gröten har ju avfärdats här länge men har lagt bananbitar i nu. Märkt att hon vill tugga. Smörgås ger jag i små bitar. Måste ta själv

Idag har Ronja börjat ta mina fingrar och för dom till leksaker som låter. Hon tycker jag oxå ska trycka
    Jag skulle köpa naturell, fruktyoughrt/fil är full med socker bättre att ha på egna bär eller lite banan Glad
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn

Sen får Marcus lite mjölk till mat ibland eller lite blandat medfruktpure som mellis, men vi ger hanbara den ekologiska gammeldags ohomoganiserade (stavning på det?) mjölken med ca 4% fett Flört

• April barn
    Momalicious skrev 2011-09-12 13:36:21 följande:
    Elliot fick precis yoghurt med mosade jordgubbar som mellis. Helt osockrat med jättesött och gott!
    Supergott ju även för de vuxna Skrattande
    linasmama skrev 2011-09-12 13:41:27 följande:
    men vad mysigt Min sambo hade lämnat sin kaffekopp med en del kvar i botten på vardagsrums bordet och det hällde sixten ut och skvätte överallt. Också jätte rolig början på dagen..
    Haha sådana underbara ögonblick Flört

Inatt var jag tvungen att gå upp kl 12 för att Marcus bajsat, haha gullungen somnade och sov som en stock unde hela blöjbytet :) Så jag tänkte nu när han sover så gott så kan jag ju prova att lägga han i hans säng, HAHA gallskrik så fort jag la ner han så han fick väl fortsätta sova hos oss ändå, men snacka om att han avskyr sin säng när tilloch med skötbordet är bättre. Jag som gjort den så mysig bara för han Solig
  • April barn
    Momalicious skrev 2011-09-12 14:13:03 följande:
    Hur ofta och mycket äter era små?
    Marcus är inget matvrak iaf han äter ungefär såhär

06.00 & 07.00 - Ammar
    09.00 Fullkornsgröt med fruktpure - frukost
    Mellis ibland - Ammar eller frukt
    13.00 Lunch - Burk eller det vi äter ca 1/3 del av burken
    Mellis - Frukt eller amning
    18.00 Kvällsmat - Havregrynsgröt eller smörgås och diverse grönsaksplock
    19.00/20.00 Full flaska majsvälling och sover

Sen nattammar han några gånger också.
    Tänkte tipsa om något som marcus älskade som han fick till mellis, jag blandade lite fruktpure och mjölk och gud så gott det var Glad
  • April barn

Jag har börjat få jätteont i bröstvårtorna när jag ammar helt plötsligt efter en jättebra fungerande amning i 9½ månad? Gråter

• April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-09-14 16:34:19 följande:
    Inget plus här, men mens :( så bara att kämpa nästa månad. ÄL 27-29 september.

Hur går det för dig aprilbarn?
    Nä fy vad tråkigt :( hoppas på ett plus nästa månad då.
    Ingen aning har bestämt att inte testa förens tidigast söndag :)
  • April barn
    LillSnurr82 skrev 2011-09-14 23:43:12 följande:
    Håller tummarna för bättre tur för dig. När hade du bim ? Har du inte redan gått över?
    Jag har BIM idag (om jag utgår från 28 dagar), men med sonen testade jag jättesvagt positivt på BIM +5 jag tror jag har lite längre än 28 dagars cykel :)
    Momalicious skrev 2011-09-15 07:25:18 följande:
    Håller tummarna för dig då april barn!
    Tack Skrattande
  • April barn

Åh mina bröstvårtor är fortfarande såriga och bvc var inte mycket till hjälp Gråter vet inte om det är någon idé att ringa amningsmottagningen, känns så konstigt att detta kommit efter 9 månader Obestämd

• April barn
    AnnaCL skrev 2011-09-17 13:20:37 följande:
    Hur länge har du tänkt att amma och hur mycket ammar du?
    Hade tänkt amma ca 1½-2 år. Nu ammar han ca 2 gånger på dagen som mellanmål och 2-3 gånger på natten. Men den senaste veckan har det blivit mestadels välling för det gör så ont så jag nästan gråter ibland Rynkar på näsan
  • April barn
    Stronza simpatica skrev 2011-09-17 15:13:27 följande:
    April barn: varför vill man amma sitt barn tills den är 2 år?
    Därför det är bra för barnet, rekommendationerna är även 2 år med delamning. Han älskar att amma så varför ta det ifrån han?
    AnnaCL skrev 2011-09-17 16:00:31 följande:
    Besvärligt. Men tänk vad bra att det gått så bra att amma så länge som du har kunnat amma. Jag slutade när hon var sju och en halv månad ungefär. Det gick inte längre och både jag och hon blev nöjda. Det kanske börjar sina lite och han får suga så mycket att du får sår?
    Jo jag har gjort det, har kontaktat en från amningshjälpen nu och hon trodde också på svamp men min bvc sköterska var helt ointresserad av att hjälpa mig, huskuren med vichy vatten var tydligen inget att ha så på måndag ska vi köpa behandling till mina bröst och lillens tunga men funkar det inte så finns det inte mycket annat att göra Rynkar på näsan provade ju att köpa bröstnapp också men eftersom han aldrig haft det förr ville han bara leka med den..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)