Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-09-23 17:45:58 följande:
    Gumman du e inte ensam att vara sugen
    Själv var jag JÄTTE sugen på cigg i många veckor hmm var väl i vecka 19 då tror jag.
    Vet du vad jag gjorde jo jag köpte ett pak och RÖKTE upp idag e jag inte sugen längre
    Det var något som hjälpte mig visst har jag oxå massa massa stress i mig så det var skönt att ta en cigg då o då ..
    Idag tar jag inga och inte sugen sen jag fick ta ..
    Men tar jag en snus nu så e det kört igen....
    Momalicious skrev 2010-09-23 17:57:16 följande:
    Tack gulliga du!
    NhjärtaD skrev 2010-09-23 17:38:40 följande:
    Och känner du dej SKITFET vad är då jag??? l Jag har gått upp över 24kg tror jag...

Ghhhhaa vilket snus sug jag haft denna veckan!!!! VILL VILL VILL!!!
    Haha jag väger dock tresiffrigt Har du fått mycket vattenvikt eller hur kommer det sig att du ökat så mycket? Eller var du en riktig tunnis innan så du "behövde" gå upp i vikt? :)

FAN vad ni skriver Hinner ju inte med! {#emotions_dlg.flower}

okej då, det gör inte jag & hinner nog inte komma upp till det heller, men ja jag har "svällt" av kortisonet jag äter, blir som vätska, de säger att det brukar försvinna så fort man slutar.....
    Jag var rätt tunn med innan, aldrig haft problem med vikten ele så.....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Åhhhhh vad dum jag är!!!!!  Var så sugen på en promenad i solen med barnen....
    Hmmm, nu kan jag kanppt röra mej

Denna helgen består av massa gående & stående

vill inte mer nu!!!!

• Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-23 18:53:07 följande:
    det är ingen fara alls, men vilken vecka är du i?
    Tycker det är lite väl tidigt att börja känna hur bebisen ligger redan nu, det brukar man göra runt vecka 35. Brukar vara svårt att avgöra vad som är huvud och vad som är rumpa redan nu.
    Min läkare gjorde det....
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-09-23 18:55:41 följande:
    då har du en duktig läkare :=)
    hahaha okej, ja hon verkar iaf varit med ett tag...
    Momalicious skrev 2010-09-23 19:13:52 följande:
    Jag är förresten jäkligt röksugen också! :( Jobbigt som tusan! Tröstar mig med att alla som röker luktar skit haha.

Jag har också alltid varit skitsmal, men sen började jag med en ny sort p-piller förra hösten och gick upp 20 kilo :/ Aldrig mer p-piller och särskilt inte dom! :( Hann inte gå ner i vikt innan jag blev gravid. Brukar ligga runt 60-65 i vanliga fall men just innan det så låg jag på runt 70 för jag tränat massor. Puh! 

Ja, en kompis till mig åt kortison och hon hade verkligen massor med vatten men när hon slutade efter kanske 1½ år så POFF sa det och hon såg ut som en annan människa!  

Ja det är helt sant att de gör men vi som snusar luktar juh inte illa på det sättet så just nu har jag lite svårt att motivera varför inte liksom....

usch din stackare, du fixar det sen då tror jag

Åhhh tack för du skrev att hon såg normal ut sen, är så orolig för det....

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-09-24 22:22:35 följande:
    I wish. Känns värt att betala dom där extra x antal hundra för att slippa en över 2,5 timmes (!) bussresa till SMÅLAND för halkan :p Kan väl säga att jag hoppas INNERLIGT att det finns toalett på bussen annars kommer det bli jobbigt haha. Men men, vad gör man inte för det där jävla körkortet
    Vart i småland?
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-25 00:01:04 följande:
    Nu har vi bot här i 1år kl e 00.00 25 sep
    Förresten skulle  ni inte flytta?
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-09-25 14:55:17 följande:
    Haha nja, det är mycket dyrare än Bosses och det är skitbra där! Halkan är ju jättemycket billigare men jag är inte så jättelockad av att starta dagen klockan 07.15 från kungälv
    Stefanie skrev 2010-09-25 11:55:44 följande:
    Usch, jag vet att det inte är någon fara, men jag kan inte låta bli att nojja. Liten är så himla stilla, igår kände jag inga sparkar, bara några vändningar. En minifjuttig liten spark fick jag nu när jag lös med sänglampan på magen.

Det har varit full fart senaste veckan, sparkat HELA TIDEN, så nu när det knappt rör sig allt känns det som att något är fel. Det brukar sparkas jättemycket när jag lägger mig ner, när jag sätter mig, när jag diskar men nu händer ingenting.

Men Liten kanske bara har en tröttdag.
    Jag vet hur det känns. Haft några dagar när han kanske bara sparkat nån gång på morgonen och sedan på kvällen får jag för mig att jag inbillat mig sparken och att han inte lever, men så länge man känner dom någon gång på dagen så är det ju ingen fara. Jag försöker tänka att han ligger med ryggen utåt när det händer och att jag inte känner sparkarna helt enkelt! :) Och känner du nånting så är det ingen fara utan det är ju när inget känns på hela dagen som man ska kolla upp det! Ljungby heter halkbanan men var den ligger vet jag inte. Kanske i Ljungby? Haha!

Hihihi stämmer
    Jag gjorde min där Halkbanan är jätte kul!
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-25 14:13:33 följande:
    Vi skulle tyvärr mendet blev inte avRynkar på näsandå det var ett annat par som ville ha huset och då hade vi redan sökt bo lån men när vi fick detta igenom var det redan försent.
    Typist bara.
    Då var jag inte helt ute & cyklade iaf!
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-09-26 11:34:06 följande:
    Har sovit så dåligt de senaste nätterna. Jag tror att någon nerv har kommit i kläm bakom skulderbladet så jag kan inte ligga på vänster sida som jag brukar göra nu för tiden för då strålar det ut i armen. Sedan har det blivit värre i mina handleder så det ilar och sticker i dem hela nätterna.
    Som om det inte vore nog så har jag haft jätteont i huvudet både igår natt och inatt.

Sambon var ute med jobbet igår. Han skulle ta "en öl" som det brukar heta, kom hem vid fyra i natt och var inte direkt nykter. Nu ligger han i fosterställning i sängen och mår skit och jag kan inte låta bli att vara lite arg på honom.
    "Jag mår som jag förtjänar" sade han när jag frågade hur det var. Det dumma med det är bara att jag inte tycker att jag förtjänar att ha en sambo hemma som är i hans skick. Kul dag. Dessutom sade jag till honom igår att han väl kunde dricka lite vatten också eftersom att min moster och hennes man kommer hit i eftermiddag och skriver på en massa bankpapper med oss. De ska hjälpa oss att ta ett lån...

Samtidigt som jag blir lite sur på honom för att han blev så full så blir jag sur på mig själv. Jag säger ju till honom att det är klart att han ska gå ut med jobbet, eller plugget eller vad det kan vara. Bäst att passa på nu innan liten kommer. Men jag har också sagt att jag tycker att man inte behöver bli jättefull.
    Sedan kan jag bli lite ännu surare nu när han igår för det första var svår att få tag på i telefon och för det andra så tänk om förlossningen skulle sätta igång. Det vore ingen omöjlighet eftersom att livmodertappen är förändrad och allt vad det är. Jag vill inte ha en full sambo på förlossningen, och speciellt inte en full sambo som inte svarar i telefon. 

Usch och fy för män som kryper ner i sängen vid fyra tiden och stinker sprit. Jag älskar honom och han är helt underbar på nästan alla sätt, men just nu känner jag mest för att gå in och hälla en hink vatten över honom.

Jag har en kompis som säger att hennes kille inte ska få dricka en droppe när hon är gravid. Hon håller på det stenhårt och han är med på planen. Hur är det med era respektive? 
    Jag har en sambo som inte går ut utan mej för han vill inte att jag ska göra det....men han blev rätt full på vår kräftskiva & då blev jag lite sur för han visste vad vi skulle göra dagen efter & han spydde som en kalv :s

Men han är inte mycket för att dricka längre...han gjorde bort sej några gånger ibörjan av vårt förhållande som fortf sitter i...
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-09-26 11:44:17 följande:
    Han får dricka men jag har sagt att när jag går in i vecka 30 så får han antingen inte dricka eller så får vi se till att ha någon nykter i närheten som kan köra om nåt skulle hända. Men festa har vi sagt att han inte ska göra. Sen får han mer än gärna ta en öl eller så men jag kan inte se nödvändigheten med att han ska festa och det gör inte han heller så jag är glad att vi är överrens. Dock kan jag bli lite avundsjuk när han tar ett glas vin eller tar en cigg för jag hade tyckt det vore skitgott också, men det kan inte jag göra. Så därför tycker jag också att det känns mer rätt att han inte ska festa i slutet av graviditeten. Och de gånger han har festat innan under graviditeten så har han alltid tagit det lugnt och inte varit direkt full utan lite lullig när han kommit hem. Så ja, så har vi det och jag är nöjd. Men skulle aldrig få för mig att "förbjuda" honom att dricka en droppe...
    Ja jag kan med bli lite avis för att han tar nån öl ele så, men samtidigt är det rätt kort tid man är gravid så det är lugnt...
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-26 21:14:34 följande:
    Håller med dig
    ludicrous skrev 2010-09-26 20:44:02 följande:

Hindra mannen från att dricka skulle jag inte göra, jag kan köra om det är nått, är i v 27 idag o skulle nått hända nu tror jag man skulle åka in rätt tidigt, inte så man ligger o frustar o inte kan köra bil. Vi har väldigt kort till sjukhuset också.. Utan skulle nått hända nu tror jag man skulle åka in så fort man kände att nått var konstigt, så han kan dricka, men full som en kastrull behöver han ju inte bli, o blir inte heller. Men nyår o midsommar e dom enda gångerna på året han vill festa till det med vänner o så, så nyår har jag sagt att han faktiskt får vara nykter, om inte bebis redan kommit såklart. Vill inte ha en full karl med på förlossningen kanske :P

Var känner ni mest sparkar? Jag känner mitt fram på magen, som vanligt eller var man ska säga.. fast nu e det ju mer bök, men skitsamma, iallafall så har jag två konstiga ställen bebis knölar till sig på, dels långt bak på sidan, nästan på baksidan av sidan, om ni fattar hur ja menar.. ligger jag ner på rygg sparkar bebis nästan på madrassen.. skumt.. Men sen, särskilt om jag sitter upp eller ligger på sidan, så är den nere typ vid blygdbenet o härjar, och jag vet i sjutton vad den sysslar med, för det typ skakar.. eller inte skakar.. bubblar väldigt väldigt kraftigt kanske man ska säga, samma sak mot bäckenbenen! vad gör den??

Så e de för mig med.....ibland undrar jag vad bebis håller på med då den sparkar i alla möjliga vinklar o vrår,haha!
    Nu ikväll låg den helt mysko så hela magen vart sne,haha....
    Men om du känner som lite vibrerande....så kan de va bebis som hickar De brukar min göra...så sött!
    Min har med hickat mycket på sistone sött men lite jobbigt ibland med det pulserande
    Momalicious skrev 2010-09-27 10:12:16 följande:
    Hihi tack! Ja verkligen ALLA säger det men jag är nervös ändå. Sen har jag hört att man åker flera "elever" i samma bil och det är väl det jag är räddast för, att nån ska köra åt helvete med mig i bilen :/ får hoppas att ingen är idiot!
    När jag körde så körde jag själv...tror inte man åker fler i samma...
    MFJG skrev 2010-09-27 10:21:08 följande:
    Hej hallo!

Min sambo får dricka om han vill. Dock dricker han inte ofta och aldrig sig berusad. Jag låter honom göra som han vill. Jag förbjuder honom inte. Jag har inte druckit mer än en klunk vin sen jag blev gravid 2008. Jag har helt tappat lusten att dricka. Sen är jag den enda med körkort också;)

Momalicious - Halkan va såå kul. Jag tog ju körkort nyligen. Vi körde inte i samma bil. Alla hade var sin. Men det är kanske olika beroende på var man gör sin halka...

Är oxå den med körkort så det blir inte mycket drickande här heller annars...mår såååå dåligt dagen efter oavsett mängd :s
Svar på tråden December Bebis 2010 :)