• LinnV

December Bebis 2010 :)

Moma: Jag har funderat på att börja plugga snart men vet inte riktigt om jag orkar det med min omöjliga son.. Ska prata med studievägledaren så får vi se vad hon säger. Det bästa är att om jag pluggar nu så slipper jag ta studielån!

Men om man måste bli gravid inom 18 månader är det inte lika bråttom iaf  

• LinnV

Vid 18 - 18.30 ger vi havregrynsgröt sen tvättar vi honom, byter om till pyjamas. Sen lägger sig min sambo med honom i sängen och ger flaska, oftast somnar han medan han äter. Annars ligger han och grejar med sambons fingrar och så tills han somnar..
    Jag gör allt på dagarna så sambon få natta Sixten. Jag har ju min stora tjej att natta varannan vecka också..

Idag var Lina och hälsade på i skolan för andra gången, jag hade Sixten med mig och han tyckte det var jätte kul med alla barn, skrattade och busade i 1½ timme tills det var dax att gå, då somnade han så fort vi kom utanför dörren  

• LinnV

Nikka - Passa på att njuta, hon kommer få det bra med sin pappa. Man behöver få vila upp sig ibland om man ska orka

• LinnV

Sixten är mer vild än tam nu, rullar och sparkar och biter och slåss och ska känna och pilla på allt... Haha. Han är inte still en sekund när han är vaken. Klappa händer är en favorit också.. 

Är det någon av er som är pollen allergiker? Hur reagerar ni på det? Funderar på om det är det Sixten är. Han har varit förkyld över 1 månad nu och det är ju sen det började bli pollen i luften. 

• LinnV

Hade några sidor att läsa igen, vi har varit hos min sambos syster i sthlm över helgen Det är så skönt att komma bort men båda barnen har varit griniga, de blir ofta det nu när vi är borta.. Lina blir väl grinig för att Sixten gnäller extra och tar mer uppmärksamhet ifrån mig?!

Sixten har börjat växa ur 74 nu så har 80 på det mesta min dunderklump

2 barns mamma 84: Sixten äter också bara 3 flaskor ersättning/dygn nu. Han äter gröt 2 gånger, mat en gång och  frukt en gång.
    Han älskar allt som går att äta, var ute vid havet idag så han fick en kall burk med mat men det tyckte han var gott iaf.. Jag brukar göra egen mat men orkade inte släpa med mig till sthlm nu han har fått kalops och rödspätta på burk i helgen!

• LinnV

Hur somnar era barn på dagarna? Tänker mest på er som har barn som inte tar napp. Jag försöker vänja av Sixten med selen men det går inte så bra. Är han hungrig och trött samtidigt (vilket är sällan) så lägger vi oss i sängen så han får flaska och då somnar han. Han har snuttefilt men den verkar inte hjälpa speciellt mycket.. Min kropp orkar inte längre bära honom i selen varje gång han ska somna, han väger ändå nästan 10 kg..

• LinnV
    Momalicious skrev 2011-05-23 11:29:48 följande:
    Vi har en såndär fotölj från Ikea med gung i. Sätter mig i den, stoppar in nappen och lägger snutten över ansiktet. Han somnar inom fem minuter. Sen bär jag in honom i sängen. Det är i princip enda gången han tar nappen.
    Hur gör du då om ni är borta hos någon och inte har någon bra stol?

Sixten somnar varken i vagnen eller i bilen så behöver alla tips jag kan få! 
  • LinnV
    LillSnurr82 skrev 2011-05-23 12:03:46 följande:

Tycker också det är enkelt och inte alls jobbigt att laga storkok, i princip bara att slänga ner det man ska laga i en kastrull och koka och sen mossa (i all enkelhet) Man behöver ju knappt göra nåt..

I går beställde jag ett parasoll och ett myggnät från www.kopbarnvagn.se (vi beställde vår vagn därifrån och är SUPER nöjda, speciellt med deras leveranser. Beställde vagnen på en söndag och vi kunde hämta ut den på posten på tisdagen , alltså 2 dagar efter vi beställt) hoppas att jag får det i morgon. Ett supersött myggnät med små bin på :) och ett svart parasoll.

I går premiär åkte även Agnes i barnvagn med endast sittdel, det var poppis! Kommer nog dock ändå variera med liggdelen ibland om vi ska ut och gå med hunden och hon ändå ska sova middag, känns som det är skönare att sova i den än i sittdelen även fast den går att fälla i helt liggläge.

Ska nog införskaffa en sulky som är smidig att ha i sommar när man åker iväg på små utflykter. Nån som har tips på bra sulkysar som är smidiga att fälla ihop , som är rymliga osv??

Jag brukar passa på att göra storkok när S har somnat på kvällarna, det tar inte mer än 30 min att göra 2-3 olika sorter

Jag håller också på att kolla efter någon bra sulky men det finns inga man kan ha barnet mot sig så jag får släpa runt på mig vanliga vagn iaf den här sommaren..
  • LinnV

2 barns mamma84: Jag beklagar Kram!

Haligh: Inte en chans, jag sprang ut till vändplan en gång och lämnade Lina till svärfar som skulle skjutsa henne till dagis. Det tog 2 min och jag fick ångest att jag lämnade honom själv den lilla stunden. Det är inte normalt att lämna barnen själva mer än ett par min när de är så små. Min 6 åring har börjat få vara själv hemma om jag ska ut och kissa hunden annars får inte hon vara själv heller..

• LinnV

På 5 månader kontrollen vägde Sixten 9535 g och var 71 cm så han är stor men har ändå gått ner en kurva på vikten..Antar att min klump fortfarande är störst Glad

Svar på tråden December Bebis 2010 :)