• LinnV

December Bebis 2010 :)

Haligh skrev 2011-05-24 16:54:20 följande:
    2-barnsmamma: det står att man kan ha Manduca-selen upp till 20 kg, men det tror jag inte riktigt man vill Vi betalade 1100:- för den. Finns i en massa färger! Fast jag skulle inte ge mig ut på några längre strapatser för nog blir det rätt tungt nu när de är så stora...man är ju starkare i ryggen så snart blir det nog att vända på den. Men man kan inte vända barnet ifrån sig som på BB!
    Jag har sövt Sixten i våran och han väger nästan 10 kg och jag får ont som tusan efter en stund, den fungerade bra tills han vägde lite över 8 kg sen blev det för tungt. Väntar på att han ska bli stadigare så han kan sitta på ryggen istället..
  • LinnV
    Mysmamma70 skrev 2011-05-24 17:33:20 följande:
    10 kg är mycket att bära runt på...
    Ja det är mycket hur man än bär..
  • LinnV

Haligh: Vi bytte till sittdelen för 1½ månad sen ungefär, Sixten var 4 månader ungefär för han fick inte plats längre.. Vi brukar ha honom mitt mellan liggläge och rakt sittläge. Han vägrar ligga ner i vagnen då gallskriker han bara..

På vårat bvc är de alltid två som sticker samtidigt i varsitt ben för att de ska känna det som ett stick.. 

• LinnV

Nu har vi nästan bestämt att börja försöka om en månad med ett syskon.. Känns läskigt men skönt att skaffa ett till innan jag fått den kropp jag vill ha och har vant mig vid att få sova igen.. Jag har sagt att vi inte ska ha fler men jag ska ringa bm i morgon och se vad hon tror, om jag skulle kunna få snitt eller igångsättning för jag är livrädd att det ska gå ännu fortare.. Tror hon inte det så kommer vi inte skaffa fler.. Sixten blev till på andra försöket så om det blir så den här gången också kommer Sixten vara 17 månader när den lilla föds..

Johan ska spara sina 60 dagar för Sixten och ta ut de i början och sen blir det semester så han kommer vara hemma ungefär 3½ månad med oss  

Sixten har inte fått några tänder än heller! Ser inte ut att vara någon på väg heller. Men han "tuggar" mat med bitar och smörgåsar iaf  

• LinnV

Cissi: Haha, ja jag var det. Jag har varit tveksam ganska länge men det är mest pga förlossningen.. Men jag har sagt aldrig mer många gånger, vet inte vad som gjorde att jag ändrade mig egentligen..

Persikans: Den tog 2,5 timmar bara. Första tog 6 timmar. Risken att jag får ett till stort barn är ganska stor så jag hoppas verkligen på att jag får som jag vill! 

• LinnV

Sömnen på dagarna är jobbig här med! Sixten tar ca 10 min på sig att somna i famnen när jag sitter ner. Idag har han sovit 3 gånger sen kl 6, två gånger 20 min och en gång 10 min.. Han sov alltid 1-2 timmar i sträck förut. 

Vad ger ni för mellanmål till era bebisar? S äter oftast tre mellanmål per dag och det känns lite mycket med frukt varje gång så ger ersättning två gånger..

Moma: skönt att du kom ut till slut! 

• LinnV

Cissi: Våran gick sönder i onsdags men som tur var så gjorde inte Sixten sig illa! Tyget sprack ganska mycket fast det är 1 kg kvar till maxvikten..

Suzzy: Så har Sixten gjort många gånger så nu har jag hängt över en filt som jag vikt 4 gånger och då kan han göra så utan att få ont

• LinnV

Sixten äter typ såhär
    6.30 gröt - ½ dl havregryn
    10 mellis ofta ersättning 100 ml
    13 Lunch, en stor burk fast hemgjord
    16 mellis ofta en hel frukt
    18.30 gröt - ½ dl havregryn
    19 ersättning 210 ml
    Sen äter han två flaskor på nätterna med 210 ml..

Var visst bara två mellis. Låter det lagom? Har ingen aning om hur mycket de ska äta.. 

• LinnV

Delifi: Ojdå,det skulle S aldrig klara sig på, men han är ju lite större också..

Madga: Ja han väger runt 11 kg tror jag så behöver väl lite mer mat då..
    Min mage såg också ut sådär efter första barnent, när jag hade gått ner allt jag gick upp och hon var ett år hade jag en platt och snygg mage igen. Det enda tips jag kan ge är att träna och ha tålamod, det tar ju 9 månader för magen att bli så som den är.. Hittar inga bilder nu men enda skillnad var att jag hade bristningar och de bryr jag inte mig om. Så nästa sommar kan vi springa runt i bikini igen

• LinnV

Visst hänger min mage och mina lår är för tjocka men inget slår de fula brösten! Jag har mått dåligt över dem sen jag slutade amma Lina.. När jag ammar klart nästa barn ska jag operera för dem är verkligen två pyttesmå tomma påsar Kräks

Svar på tråden December Bebis 2010 :)