December Bebis 2010 :)
Jag var hos barnmorskan idag och LITEN LIGGER ALLDELES RÄTT! Stolt mamma(och pappan var minst lika glad)! Det förklarar varför magen ser ut att ha sjunkit lite och jag har känt lite tryck neråt senaste dagarna...
Men det är konstigt att jag inte kunde lista ut det själv, när barnmorskan kände fick både jag och sambon känna efter och hon förklarade och då var det verkligen hur tydligt som helst!
Vi skrev födelsebrev tillsammans och då förstod jag något jag inte fattat än; Jag har gbs.
Jag visste ju att testet när jag hade uv visade att det fanns några bakterier i mig, men det är aldrig någon som har sagt gbs så jag har inte kopplat förrän idag.
Det innebär alltså att jag måste få antibiotika när jag kommer in till förlossningen. Men är det något mer kring det där?
Var det du, Delfi som har gbs? Eller var det någon annan. Jag blandar ihop allt i den här tråden jämt. Eller egentligen blandar jag ihop allt överhuvudtaget nu, känns som att mitt minne är i nivå med en guldfisks!
Japp, jag har gbs, har inte lästpå om det så mycket förutom att jag vet att jag ska få medicin när förlossningen startar och att lillfis kan få nån infektion om jag inte får det.Men det är konstigt att jag inte kunde lista ut det själv, när barnmorskan kände fick både jag och sambon känna efter och hon förklarade och då var det verkligen hur tydligt som helst!
Vi skrev födelsebrev tillsammans och då förstod jag något jag inte fattat än; Jag har gbs.
Jag visste ju att testet när jag hade uv visade att det fanns några bakterier i mig, men det är aldrig någon som har sagt gbs så jag har inte kopplat förrän idag.
Det innebär alltså att jag måste få antibiotika när jag kommer in till förlossningen. Men är det något mer kring det där?
Var det du, Delfi som har gbs? Eller var det någon annan. Jag blandar ihop allt i den här tråden jämt. Eller egentligen blandar jag ihop allt överhuvudtaget nu, känns som att mitt minne är i nivå med en guldfisks!
Emynem----> låter som din slempropp
Cissi7006 skrev 2010-12-02 21:24:23 följande:
Googla inte för mycket om du har lätt för att oroa dig! 
När jag fick min dotter -96 höll hon på att dö pga blodförgiftning orsakad av min GBS som hon smittades av under förlossningen. På den tiden testade man inte för GBS. Allt gick bra iallafall och hon har varit frisk sedan dess. När jag väntade tvåan testade de mig, men fann ingen GBS.
För ett år sen, när Charlie föddes, hade jag symptomfri GBS och fick penicillin under förlossningen, men under natten missade de en injektion då BM var upptagen och jag var så smärtpåverkad så jag hade inte koll. Det gick bra ändå.
Men be din man hålla koll på att du får dina sprutor var sjätte timme!
jag vet bara att jag skulel få pencellin under förlossningen men sen så har jag inte fått veta så mycket mer