• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jaya

momalicious: klart det är ok att få panik! vi hyr ett ganska gammalt o litet hus och jag har ingen aning om hur vi ska få plats med allt. plus hur jag o sambon ska hinna med allt. jag skyller stress o panik på hormonerna.. men i slutändan så löser sig allt. situationen blir inte bättre av att vj stressar. Allt kommer gå superbra för er! det är jag säker på!

????? ??????¯? ?????December 2010?
  • Luna02

Tack för alla tips om ryggen, ska se om jag hittar nån stödbälte annars får jag ta med en kudde till jobbet helt enkelt. Gå in på min album får ni se lite bilder.

När det gäller foglossning som jag läser mycket av..så vet jag inte hur det känns..ibland får jag lite ont som mensvärk men sen går det över, är det foglossning?

Jag behöver lite tips om hur jag ska göra med jobbet. Innan jag visste att jag var gravid så blev jag anställd hos Manpower och fick ett jobb inom support och sen efter ett tag när jag märkte att mensen inte kom fick jag veta att jag var gravid men innan jag berätta för min teamledare så kollade jag med dem om hur det gick för mig och dem sa att dem var nöjda med mig och att dem ville verkligen ha kvar mig!

En vecka efter berätta jag att jag var gravid och dem sa att jag fick jobba kvar så länge jag ville och kände för det men nu är frågan att jag måste kontakta Manpower som är mina arbetsgivare och är lite rädd för vad dem ska säga.
    Jag har ett kontrakt med dem fram till den 12/12 och jag har BF den 15/12, så som jag ser det nu vill jag verkligen inte sjukskriva mig innan det verkligen behövs kanske slutet på November eftersom jag mår så nära jobbet att jag promenerar och sedan har jag inte mått dåligt alls under min graviditet.

Hur tycker ni att jag ska göra?

• Jessika82

Hej på er. har lagt in en magbild på den andra tråden..

Momalicious skrev 2010-08-04 11:25:11 följande:
    Åååååh jag blir så trött! Vi kommer inte kunna flytta förrän november! Och vi har absolut INGET utrymme i den här lägenheten för att köpa på oss massa bebissaker som tar plats. Får panik. Vet inte hur vi ska göra.. Får väl köpa allt och ställa hos min mamma, men hur kul känns det? Och tänk om bebisen kommer för tidigt? Jag menar, det kan ju faktiskt hända. Och då har vi allt hos min mamma som ska tas hit och fixas iordning. ÅHÅÅHÅH. Blir sur.
    Fördelen med lägenheten är att vi FÅR diskmaskinen och en extra kyl/frys som han köpt dit. Ibland är det bra att byta lägenhet med en kompis.

Vi ska köpa till en tvättmaskin/torktumlare också. Är det okej att få panik över det här? Eller spela roll, det får jag ändå.. PUST.
    oroa dig inte allt löser sig på ett eller annat sätt.. Jag och sambon flyttade förra graviditeten .... vi flyttade 1vecka senare så födde jag.... vi hade i princip inget till bebisen så vi fick köpa allt efter bebisen var född.
  • Stefanie
    Luna02 skrev 2010-08-04 14:34:12 följande:
    Tack för alla tips om ryggen, ska se om jag hittar nån stödbälte annars får jag ta med en kudde till jobbet helt enkelt. Gå in på min album får ni se lite bilder.

När det gäller foglossning som jag läser mycket av..så vet jag inte hur det känns..ibland får jag lite ont som mensvärk men sen går det över, är det foglossning?

Jag behöver lite tips om hur jag ska göra med jobbet. Innan jag visste att jag var gravid så blev jag anställd hos Manpower och fick ett jobb inom support och sen efter ett tag när jag märkte att mensen inte kom fick jag veta att jag var gravid men innan jag berätta för min teamledare så kollade jag med dem om hur det gick för mig och dem sa att dem var nöjda med mig och att dem ville verkligen ha kvar mig!

En vecka efter berätta jag att jag var gravid och dem sa att jag fick jobba kvar så länge jag ville och kände för det men nu är frågan att jag måste kontakta Manpower som är mina arbetsgivare och är lite rädd för vad dem ska säga.
    Jag har ett kontrakt med dem fram till den 12/12 och jag har BF den 15/12, så som jag ser det nu vill jag verkligen inte sjukskriva mig innan det verkligen behövs kanske slutet på November eftersom jag mår så nära jobbet att jag promenerar och sedan har jag inte mått dåligt alls under min graviditet.

Den där "mensvärken" du känner kan vara växtvärk. Jag känner det också, är i veckan 19 (20 imorn) och har fått lära mig av läkarna att det är nu som livmodern växer som mest.

• 3 barns mamma84

Någon mer än jag som äter som en häst nu äter o äter blir aldrig mätt hahaha Elias äter mig innefrån

Idag går jag oxå in i vecka 21

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jaya

jag äter med som en häst haha! äter framförallt oftare än innan. men det är väl naturligt nu när bebis samlar på sig fett :)

????? ??????¯? ?????December 2010?
  • Momalicious
    Jaya skrev 2010-08-04 12:07:53 följande:
    momalicious: klart det är ok att få panik! vi hyr ett ganska gammalt o litet hus och jag har ingen aning om hur vi ska få plats med allt. plus hur jag o sambon ska hinna med allt. jag skyller stress o panik på hormonerna.. men i slutändan så löser sig allt. situationen blir inte bättre av att vj stressar. Allt kommer gå superbra för er! det är jag säker på!
    Tur! Känner mig som att jag aldrig är nöjd, först hade jag panik över att vi kanske inte skulle få en lägenhet innan bebis kom och nu har jag panik över att hinna flytta. Låter säkert otacksamt för vissa, men det hade inte varit kul att stå i allt flyttkaos nyförlöst med en liten bebis, även om jag visserligen säkert hade kunnat åka hem till mamma och gömma mig så länge. 

Känns bara så trist när "alla andra" har börjat göra bebisrum i vecka 10 och är färdiga nu liksom. Känns som att vi har allt kvar.
    Jessika82 skrev 2010-08-04 15:00:26 följande:
    oroa dig inte allt löser sig på ett eller annat sätt.. Jag och sambon flyttade förra graviditeten .... vi flyttade 1vecka senare så födde jag.... vi hade i princip inget till bebisen så vi fick köpa allt efter bebisen var född.
    Missuppfatta mig inte, men det där är verkligen mitt mardrömsscenario så det lugnade mig inte direkt

• s89
    Luna02 skrev 2010-08-04 14:34:12 följande:

´

Kan vara foglossning du har, men som sagt även växtvärk. Livmodern växer ju massa nu.
    Har själv foglossning, och har mest ont i ryggen när jag ligger ner i sängen. Svårt att vända mig ordentligt. När jag sitter mkt får jag ont också, samt går i trappor.
    Du får försöka med stödbälte eller kudde o ta kontakt med din BM, så kanske hon kan hjälpa dig vidare till sjukgymnast isåfall.
    Är nästan i samma sits som du. Har en anställning till 31/12, men ska ha 15/12. Men jag har varit ärlig o berättat detta för min chef. Och hon tog det positivt, inga sura miner. Så berätta gärna nu att du är gravid, eller iaf om en månad. Så tror jag dem förstår dig. Vad ska dem säga liksom? Kan ju inte bli sura för det.,. Sånt händer ju! Helt normalt Skrattande Eller dem vet om att du är gravid, men du vet inte om du behöver sjukskriva dig nu? Eller har du berättat att du är gravid eller är det sjukskrivningen som du är orolig för? Förstod inte riktigt Tungan ute 

Kram
  • s89

Hej alla goa o glada!! Skrattande

En fråga till er.

Jag har känt att det vibrerar o skakar till lite i magen ibland. Undrar vad detta kan vara...Någon som känt likadant? Glad Funderar på om det är bebisen som vänder på sig eller om det är hicka. Är ju inte ofta, men ibland så vibbar det ordentligt.. hehe.

Kram 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)