• LinnV

December Bebis 2010 :)

Vi köpte en britax hi-way (tror jag). Eftersom Sixten bara var 4,5 månad när vi köpte den så var vi tvungna att ha en 0-25 kg och då var den den bästa. Men den är svår att få bra lutning på och sen är den inte så hög i ryggen så antar att vi kommer få köpa en till om två år ungefär för då kommer den vara för liten..

Magda - Har tänkt mycket på det du skrek och det kanske är så. För egentligen vill jag ha en till men jag har inte orken! Jag höll på att bryta ihop nu när jag var gravid pga ryggvärken och då var jag bara i v. 8. Johan måste ju jobba under hela graviditeten så blir själv på dagarna och kommer aldrig fixa två barn och ryggvärk och foglossning själv  

• LinnV

Vi hade sex kanske 4-5 ggr under hela graviditeten med Sixten men nu efter har vi det ett par gånger i veckan minst, i perioder varje dag.. Innan jag fick MF så hade vi det aldrig, jag har noll sexlust när jag är gravid men nu är den på topp igen

• LinnV

Jag vet inte vad jag ska göra snart. Håller på att gå under helt. Är så trött och slut. Sixten är konstant gnällig, enda gången han är glad är första 1,5 timmen på morgonen sen gnäller han bara och absolut inget hjälper! Han har fått torsk i munnen vilket tydligen kan göra jätte ont nu när de är lite större men får wichy vatten och alvedon flera gånger om dagen. Har ingen som kan avlasta mig heller. Min sambo förstår inte hur trött jag är fast jag har förklarat flera gånger.. Han håller på att fixa våran husvagn just nu så vi kan åka på semester nästa helg så all tid efter jobbet och nu på helgen går åt till den..

Lillsnurr - Lycka till  

• LinnV
    NhjärtaD skrev 2011-08-06 20:53:12 följande:
    Nemi fick med det nu i måndags & oj vad ont hon hade, vi fick mycostatin ele vad det heter direkt när jag ringde BVC & nu är det princip borta, du kan även testa 1dl kranvatten & 1krm bikarbonat, lindrade en del oxå. Hon har varit super ledsen & gnällig hela veckan, + att hon har haft ont i halsen, så det är först nu hon börjar bli sitt gamla jag.
    Ja det är jobbigt när de inte förstår hur trött man är, hur påfrestande det är för oss mammor när barnen är gnälliga och ledsna...

Hoppas iaf det blir trevligt med husvagnen, skulle med vilja ha en!!!

Jaha, vi var på bvc i onsdags för jag ville att de skulle kolla han för han hade så ont. Men då fick han inget, sa bara alvedon och wichey vatten. Ska dit i morgon för vanlig kontroll så får hoppas han får de då. I morgon har han haft det en vecka utan förbättring.. Han har varit röd i halsen också så var väl nåe virus för han med som orsakade det..

Tack, det blir nog roligt, grannfamiljen ska med också så barnen kan leka med varandra    
  • LinnV

Har knappt varit inne på länge men har fixat våran dator nu så blir förhoppningsvis lite mer tid till dator iaf

Hur gör ni med mat? Har ni börjat gett bitar och låter de sitta och pilla själv och så? Sixten gillar bara bitar ibland men han behöver väl börja träna lite nu?!

Hur mycket sover era på dagarna nu? Sixten har börjat vara vaken mycket mer, sover 1 timme totalt på dagen om han gått upp efter 7, går han upp tidigt sover han 2 timmar totalt. Klagar inte egentligen för han sover bättre på nätterna och är mycket nöjdare

• LinnV

Cissi: Hoppas ni har en underbar resa
    Magda: Jag tycker också det är svårt, jag vet inte heller riktigt så ger hellre lite för små än förstora bitar! Ger knappt burkar så vet inte heller hur stora bitar det är men provade den med köttbullar och de var verkligen jätte stora!

I morgon börjar min stora tjej förskoleklass. Kan inte förstå att hon redan är så stor. Känner mig riktigt gammal, har fått nån åldersnoja nu, 21 år gammal
    Johan har tagit ledigt och ska vara med Sixten så jag och Lina får en mys dag. Ska äta lunch på stan, köpa presenter och sen ska jag klippa mig. Har inte gjort det sen februari så är dax nu

• LinnV

Sixten har gått upp för lite och har gått ner en hel kurva på två månader.. Trots det väger han 11,5 kg och var 75,5 cm lång. I morgon ska vi ha premiärtur med Sixten i cykelsits. Håller tummarna för att det går bra så vi kan cykla istället för att ta bussen när Lina ska till skolan..

Magda - Gå gör han inte, han har tagit ett steg men har alldeles för dålig balans för att kunna gå än på ett tag.. Krypa har han nyss börjat med men åla har han gjort ganska länge.. 

• LinnV
    NhjärtaD skrev 2011-08-23 20:15:00 följande:
    Han börjar kanske komma i fas
    Vad sa BVC då?

Vad roligt att cykla
    Ja han har ju varit tre kurvor över sen han föddes och när de blir mer aktiva brukar det jämna ut sig sa hon. Men sen har han varit sjuk och så fick han torsk så han har knappt kunnat äta. Inget att oroa sig för att han gått upp så lite iaf

Sixten var inte så förtjust i att cykla, men var lite gnäll bara, inget skrik. Hoppas han vänjer sig för det var skönt, tar 10 minuter till skolan bara istället för 25 som det tar om vi går.. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)