Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

jag har aldrig fått nått start paket från nått ställe...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-11 13:08:28 följande:
    Sen får du ca 2 st på bb och en som kommer hem när han hon är ca 5 månader

har inte fått nått på BB med de andra två....

tack för adresserna iaf

Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 13:23:19 följande:

Gash! Måste klaga lite..... haha! klagar för ja inte jobbar så mycket o när ja väl jobbar så klagar jag,haha! Men nu orkar inte min kropp jobba längre även om mitt psyke vill, blir såååå rastlös av o bara gå hemma så ja blir tokig!

Jobbade i helgen och har sån himlans värk i hela kroppen,foglossningen gör så ont så ja knappt kan gå,ont i rygg och onda sammandragningar,trött som bara den. KANSKE dax o lyssna på kroppen att jag inte orkar jobba längre.....Hoppas såååååååååååååååååååååå att jag får igenom min HP. Vet inte hur jag ska göra annars!!!

Förresten e de nån mer som fått myrkrypningar i benen??? Jag kan inte sova pga av detta,så irriterande,får ligga o sparka o sparka för de sticker i benen hela tiden. Hade så förra grav med minns jag....då fick jag sova med byxor på,haha!!!

Har packat upp vagnen nu med idag....åh vad jag längtar efter o få pimpa den o lägga lilla bebis i den,hihi!

Får be om att träffa en läkare annars som kan sjukskriva dej...det fick jag göra...

• Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 13:25:39 följande:
    Tyvärr måste man ju själv anmäla sig m,m om man vill ha tex babyproffsens paket m,m!
    Men ur usel utbud i sverige om man jämnför med vad 2barnsmamman får i danmark,kanske man skulle regga sig på 2 adresser;)
    Men fick du aldrig påsar på BB?? jag fick 2 st med massa fint o bra i
    okej, får göra det då

ne jag fick juh inte det,  måste man be om det ele?
    Momalicious skrev 2010-10-11 14:46:58 följande:
    Jag tänker inte dricka det alls. Tror inte det funkar haha. Dessutom vill jag ju gärna att bebis kommer i januari. Men som sagt, tror inte att det funkar. Om det hade funnits några knep som faktiskt funkade så hade ju ALLA vetat om det liksom. Så ja, jag har inget behov av det faktiskt. Bebis kommer när han vill!
    Kommer inte jag heller göra, inte gjort det med de andra....
  • Trollungarnasmamma
    Licebe skrev 2010-10-11 16:04:46 följande:
    Ursch för den där smärtan!
    Hade en kompis som sa att nu är det verkligen inte lång tid kvar,
    Men om man har ont varje dag känns det som en eeevighet.
    Ja det gör juh det tom sambon tycker det är lång tid kvar ibland när han ser hur jag/vi har det...han vill ha tillbaka sin gamla tjej
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 16:51:13 följande:
    men e ju inte säkert att F-kassan går med på de bara för att läkaren sjukskriver än,då står man där utan inkomst,de e ja så himla rädd för Känns som man sitter lixom mitt emellan o vet inte hur man ska ta sig till.
    NhjärtaD skrev 2010-10-11 15:56:22 följande:
    okej, får göra det då

ne jag fick juh inte det,  måste man be om det ele?

Kommer inte jag heller göra, inte gjort det med de andra....
    Ne inte på BB ska man behöva be om de....de ska varje nybliven förälder få till sin bebis oavsett hur många barn man har innan m,m! Så himla konstigt att du inget fick då jue?? Men om de inte ger dig något denna gången heller så fråga och har de inga sådana kitt o ge på ert BB, så kan du maila till Libero och be om o få en sådan babypåse hem på posten för att tex ditt BB inte har sådana. Vet i varje fall att om man tex aldrig ligger på BB utan ligger på NEO så får man tyvärr ingen sådan påse. Så de har fått maila Libero o be om en sådan sen.
    ne det e juh de tyvärr jag bara väntar & väntar på besked.....ja jag verkar ha hamnat i ett jäkla hål....men du får säkert HP om din chef skrev på, min gjorde juh inte det Obestämd

okej, tack....vad konstigt då, har juh ändå fött 2 barn innan & inte fått nått...jaja, vi ber om det denna gången, kanske maila Libero med hahaha
    Sandragumman skrev 2010-10-11 18:06:02 följande:
    HALLÅ TJEJER!!!!!

Jag fick beviljad HP fast jag abra är tim vikarie inom hemtjänsten och jag hade inte inbokat några pass alls för framtiden!!!!
    Det gick!!!!!! De  var inte omöljigt!!!!

så från den 19 alltså tisdag nästa vecka kan man vara hemma med samvete:P
    Vilken tur!!!! härligt & grattis!!
  • Trollungarnasmamma
    ÄlskarNova skrev 2010-10-11 19:21:09 följande:
    jag sa ju det att det går! Jag är ju också timmis och gick på mitt HP i onsdags. Så himla gutt !  
    Fast jag vet inte hur mkt jag får i ersättning ännu..väntar spänt på vad mitt SGI kommer ligga på. Det kommer ju också avgöra hur många dagar per vecka jag ska ta ut FP sen också. Siktar på att vara hemma tills sommaren 2012. Solig
    Åh fy, det var inte dåligt...då måste din sambo tjäna rätt bra, ele så har ni inga räkningar hihhi
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 19:22:34 följande:
    Kan inte förklara,haha! Men tex på mitt jobb så körs lönen efter den 15:e- 15:e. A-kassan kösr  17:e-17:e. Alltså inte från den 1 till den sista i varje månad som man kanske kan tro
    20:e - 20:e då om jag inte fattat dej fel
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 19:45:36 följande:
    ah tack är det 60 dagar va?? i så fall kommer ja få från den 13:e nu,men e ju lite tajt,hehe! Så får nog söka om nåe vecka el något Hur fort fick du ditt svar??
    Men skriv när du tänkt ele så, då får du gå hem på direkten
  • Trollungarnasmamma

UL idag såååå härligt & hoppas på att de säger att BF är i november ist hihihi

Har gjort 80,4 % av min graviditet....55 dagar kvar till BF....

Nu ska jag  plugga lite innan lunch & vila...sen UL

• Trollungarnasmamma
    Sandragumman skrev 2010-10-12 10:57:26 följande:
    NhjärtaD: lycka till, kul att få en kik till innan:) meddela oss sedan hur de gick!
    ja
    ska jag göra!
    Momalicious skrev 2010-10-12 11:05:07 följande:
    Pust. Har lust att snabbspola tills jag är färdig med körkortet. Men jag vill vill vill så jag ska ska ska! Härligt att jag har en timmes restid kvar och jag redan är kissenödig som satan!
    & du kommer kommer kommer att ta körkortet snart
  • Trollungarnasmamma

Hade med några dagar för någon vecka sedan som bebis inte var lika aktiv...blev såklart lite nojjig,men nu är den som vanligt...

Min Bm sa att var man nojjig så skulle man börja räkna antal rörelser & kommer du upp till 10 kan du sluta...

• Trollungarnasmamma
    SaraKlippan skrev 2010-10-12 11:59:03 följande:
    Dumt att inte ha tid att kolla FL varje dag... har inte varit inne och läst nu på en vecka och har massor att läsa igen! Vi håller på för fullt att renovera här hemma så ja får se hur mycket jag hinner läsa... 

Läste något om att ni snackade om babynest till o ha bebis i sängen... om ni inte känner för att lägga 600 kr eller mer så åk till ÖoB och köp en hundbädd för ca 59kr... funkar säkert lika bra :)

Jag börjar känna mig väldigt otymplig nu! Gick in i vecka 33 igår och börjar mer o mer känna av fogarna... speciellt nu när det är stressigt och mycket fix här hemma!
    Känner mig så usel som inte kan göra lika mycket som ja brukar :( Jag går här hemma hela dagarna men kan ändå inte göra så mycket som ja hade önskat! :( 
    Jätte jobbigt att börja mig :( Men som tur är har jag min underbara vovve... säger bara "Tappa" så kommer hon direkt och plockar upp saker till mig :) och hon tycker det är så roligt... jag ska bara lära mig att utnyttja henne mer... glömmer det lätt och gör det själv ändå! Riktig service hund hihi en sån skulle alla gravida ha. 

Ska börja packa BB väskan nu också... min sambo tjatar på mig varje dag om det... så ja får väl ta tag i det nu :) Han börjar nog bli lite orolig att de kan sätta igång när som nu... speciellt nu efter att ja berätta för honom att första decemberbebisen var född! :D

Avis på alla danska mammor som får så mycket mer gratis paket... vill också ha sånt... har hämtat min babybox på babyland... blev jätte besviken... var ju bara en massa papper... ja och så var det ju blöjhinken :) Men ja trodde de skulle va lite mer...

Vi ska spackla och måla barnrummet sen... tänkte att spackla kan ja ju göra men slipa och måla får nog min sambo göra själv... :( Känns lite trist! 

Hoppas att allt är bra med er annars... 
    Ska försöka att ta mig tid att läsa lite sen!

Kram på er alla

Du verkar må precis som alla vi andra hihihi

bra med en sådan hund, jag själv kör med dottern hihihi hon tycker det är kul & hjälpa mamma för hon är så tjock så hon kan inte
Svar på tråden December Bebis 2010 :)