• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-08-08 19:37:01 följande:
    Gud vad ni handlar!
    Vi har en hel del kläder och har ju bestämt oss för vagn men inte beställt ännu.
    Ska få låna babysitter och babygym men det är ju en hel del som fortfarande måste inskaffas!
    Ska sätta oss och göra en lista...
    November går ju åt till julklappar osv och nu är det ju semesterpengar som man snabbt gör av med så Septemer/oktober bli ju våra bebis-shoppa månader

Någon annan som inte "gillar" sin gravidkropp?
    Känns ju lite tabu, och trots att jag älskar min bebis och hon är såå planerad och efterlängtad och det är det mysigaste som finns när hon boffar och sprkar därinne så kan jag inte riktigt med det här att gå upp i vikt, större rumpa, ingen midja och hur man orkar mindre, fogar som bråkar och inte kan man ha något som passar bra i klädväg, inte känna sig så där riktigt snygg någonsin...allra minst avklädd! Nu har jag ju en superfin sambo (som är vältränad som få :-/) som ger komplimager dagen lång och som gosar och pratar med magen...men jag kan liksom inte riktigt med det endå...

Jaja, nu fick jag gnälla av mig lite. Är jag ensam om att känna så här?
    Vi har faktiskt inte direkt handlat. Vi har köpt lite kläder, och det är typ allt. Sen har vi massa grejer på lager hos en kompis som är begagnade som vi ska få/få köpa, men vi har määängder kvar. Får se när vi gör det. Har en hel del utgifter just nu känns det som haha. Bebis (såklart) och så mitt körkort, flytten lär ju kosta pengar också.. Men förmodligen blir det Ullared för oss efter löning och sen får vi se vad vi har kvar efter det. :) Förhoppningsvis inte mycket. 

Och JA, jag känner igen mig! Blä! Min sambo låter exakt som din! Jag tycker min kropp är helt okej om jag tar på mig fina kläder, men naken så känns det hemskt. Känns bara som jag är tjock och äcklig och jag tycker nästan sambon är dum när han säger att jag är vacker. Eftersom jag tycker jag är så osmaklig så kan jag liksom inte få in att han tycker det. Tror bara han säger det för att vara snäll liksom. 
    Och i fredags på H&M så stod det några tjejer framför mig i kön till provrummet och alla hade så fina kläder som de skulle prova och jag stod genomsvettig och trött med en bunt mammajeans. Då blev jag nästan ledsen. Alla fina kläder är jag för stor för liksom. Bara suktar efter att få komma i form och få köpa RIKTIGA kläder. 

Så ja, jag förstår precis. 
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-08-08 21:28:17 följande:
    Förstår hur du känner,känner likadant!! Me första kände ja inte de förrän mer i slutet o nu med andra,redan nu
    Förvånad.
    Lite mer rumpa skulle inte skada här,haha! Däremot e ja inte så glad åt mina jätte boobs ja fått,stora o tunga o inget sitter fint på en...blä! Oh ja midjan e ju inte så skoj...man känner sig klumpig o svullen!
    Va hos BM i torsdags o fick en smärre chock när ja vägde mig... har alltså gått upp 5 kg! Buuhu!
    Vet de e helt normalt,men de känns ändå,man ska ju gå ner de där kilona me!
    Går in i v 23 i morron
    Jag ska till BM imorgon, då får jag veta hur mycket jag gått upp. Dock så ångrar jag att jag inte visste vad jag vägde när jag skrev in mig för jag bara gissade så jag tror jag gissade ca 3 kilo för lite. Hon vägde mig inte nämligen. Men men...

• Momalicious

Är det någon mer än jag som svullnat? Typ fingrar osv? Mina händer ser hemska ut, som om de lagrat flera kilo fett. Fötterna är med svullna, men inte som händerna.

Och svettas! HELT GALET! Tycker det är så jävla vidrigt, hatar att vara gravid därför. Vaknar och är genomsvettig. Svettas efter jag duschat, svettas när det är varmare än 10 grader ute i princip. Hemskt! Känner mig väldigt ofräsch och äcklig därför. Inte för att jag luktar nåt men ändå, hur fräscht är det? :( 

• ludicrous

KROPPEN !! Usch! Jag har skräck för att gå upp i vikt i vanliga fall, och nu när jag gör det blir det fel i mitt huvud, när andra siffran som brukar vara en tvåa eller etta, har ändrats till en trea är mitt huvud inställt på att det ska tillbaka ner till siffrorna under, minst... Brösten e större, inga problem, snygg klyfta, men bröstvårtorns, vårtgårdarna??! Enorma :( jag känner mig bara tjock o ful o önskar att jag hade fler tillfällen att klä upp mig!!

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-08-08 23:53:30 följande:
    KROPPEN !! Usch! Jag har skräck för att gå upp i vikt i vanliga fall, och nu när jag gör det blir det fel i mitt huvud, när andra siffran som brukar vara en tvåa eller etta, har ändrats till en trea är mitt huvud inställt på att det ska tillbaka ner till siffrorna under, minst... Brösten e större, inga problem, snygg klyfta, men bröstvårtorns, vårtgårdarna??! Enorma :( jag känner mig bara tjock o ful o önskar att jag hade fler tillfällen att klä upp mig!!
    Ja vårtgårdarna är ju fan abnorma! Känns som mina bröstvårtorna är typ 10 cm i diameter eller nåt. 
  • delifi2

jag har inte svullnat upp, brukar inte göra det men tänk på att det bara är vatten och det iaf försvinner sen :)

jag är bara glad att jag inte behöver klä upp mig för det skulle inte se snyggt ut :(

• wildahallon

Hoho allihopa! Jag följer er varje dag men orkar inte skriva så ofta ;) hehe.

Vi har köpt klart alla kläder. Köpt i 56, och ska jag handla något nu så handlar jag i 62, då vi haar så det räcker =D Annars har vi inte köpt ngt, jo ett påslakanset till spjälsängen och babyfiltar. Varför ska man vänta och handla allt i sista minuten? Dyrt om inte annat ;) bättre och sprida ut det =D.
    Funderar på att åka till Ikea på Söndag och handla säng och madrass osv.. Får bara lön 2 gånger till.. Och det känns bättre att handla upp mina pengar nu än att be sambon om pengar i november :p frågan är, när sängen väl står hemma... hur stor är chansen att jag INTE packar upp den och bäddar? hahah

På tal om vårtgårdar, mina är enorma &.... bruna.. Blä.

Jag har gått upp 3 kilo sen inskrivning, och det rör mig inte ryggen. Är beredd på det värsta (dvs. 20-30 kilo). Men det rullar väl på snart!

• Jaya

v21+0 idag! blir en spontantur till ikea imon! SAMBON är sugen på at shoppa mer bebissaker haha. måste bara säga tjejer att jag håller med er om allt! jag känner mig tjock, fet och vill knappt visa mig naken för min sambo, trots att han ärvärldens underbaraste. bröstvårtorna är enorma och väldigt mörka och brösten är minst 2 storlekar större. fingrarna svullnar inte men däremot fötterna är supersvullna och ömma på kvällen. sen har vi den uuunderbara halsbrännan... en manlig arbetskamrat frågade om "symptomen" och jag berättade ovanstående. stackaren blev chockad och sa "allt de? redan?! och så ska du föda med... det är synd om er kvinnor" :)

????? ??????¯? ?????December 2010?
  • ludicrous

Vi har inte köpt något alls. Förutom till mig då, nya BH:ar och ett par mammajeans. Nu behövs det iof nya BH:ar  igen :P  Känner lite sådär jag med att det är dumt att ta allt i december när det är massa julklappar också, o i november har vi lite födelsedagar att fira, så det blir väl runt oktober vi sätter igång med. Vi har säng och sånt, måste köpa påslakan och spjälskydd till. Ett skötbord funderar vi på, eller om vi bara ska ha en skötbädd tillgänglig och skötbädd har vi också så det behövs inte köpas.
    Kläder har vi inte köpt, kommer köpa lite, absolut, men inte mkt, man får ju ganska mkt av släkt o vänner oftast. Vagn är det enda stora vi ska köpa och det kommer ju bli begagnat, men vi ska åka till ngn babyaffär och provköra och se så vagnen får plats i bilen.. Nu har vi den bil med störst bagage, MEN en kompis måste göra sig av med en hund.. o  vi e så sugna :) Så det kommer antagligen vara en hundbur i halva bagagen så vi måste ju se till att vagnen får plats bredvid. Så vi ska kolla lite sånt så vi vet vad vi ska kika efter när vi ska köpa sen.

Vi har börjat få sovmorgon här hemma :) Nova, 4.5 år, vaknar, kommer in och säger god morgon o kramas lite, sen går hon in till sig igen och sätter i gång o leka, bygga lego, måla målarböcker osv, jätteskönt! Igår vaknade hon iof vid nio, så då gick vi upp allihop. Men shit, hon har aldrig varit en sjusovare, märks att hon haft sommarlov nu.. Kul imorgon när hon ska upp till dagis vid sju typ.. :S

Vilka magar alla har!! E lite avis ändå... Har inte alls så mkt mage, skulle va mysigt att få visa upp att man faktiskt är gravid, men det kommer ju o i slutet står man o e så jäkla trött på magen ändå :P

Nu ska jag vila lite till, jobbar i natt.. och 5 nätter till denna vecka.. wiie.

• Ninnie81

ja angående vikten så har ja än inte gått upp nå än..har däremot gått net 3-4 kg sen inskrivningen men de gör inge för mig för ja är nog rund som de är redan...typ som en valross...ha ha

bristningar har ja till tusen på magen och mer kommer att komma denna gång...lite trist men men så är de bara gilla läget.

däremot så måste ja få berätta va som hände igår kväll. lite ingående men ja och sambon hade sex och sen när ja skulle på toa så upptäkte ja att ja blödde massor. rött och klart var de, men tur som de var så var de inge i morse. tippar på att slemhinnorna är så känsliga nu. men de blir nog att va försiktig på den fronten framöver. är ju nog ingen fara men man bli ändå lite nojjig.

sen har ja såå djuriskt med sd och kramper nu. var ute och gick med grabbarna i morse och ja höll knappt på att ta mig hem för ja fick sånn kramp i magen.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)