• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Mammatilldig

Elias sparkar på och jag njuter av varje stund med honom

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-08-09 09:55:18 följande:
    Ja det va en del Men då kanske du inte går upp mer sen utan står still på vågen hihi!
    ja, har ätit kortison hela grav med så det gör sitt....är svullen överrallt....men jag ät enorm & inte kommer det bli bättre förrens jag slutar med kortisonet....
    MajMamman08 skrev 2010-08-09 10:03:30 följande:
    Idag är jag ledig o Sambon har precis kört i väg sonen till sin morfar. Han ska sova där för första gången,(de bor 13 mil bort). E så nervös o saknar honom redan så mitt hjärta nästan blöder...lilla skrutten! Tänk om han e jätte rädd o ledsen,e inte så jätte lätt o åka o hämta direkt mitt i natten! Snyft!
    Men de kommer nog gå bra" peppar,peppar". Han älskar sin morfar o han e super me Wille.

Vi ska nämligen renovera som idioter nu när ja e ledig så vi får lite gjort....ligger redan efter enligt tidsschemat,
    köket kommer idag o vi har inte ens målatFörvånad. Va tvugna o slita ner all tapet o spackla o slipa o spackla o slipa som tar sån grymt lång tid. Hade vi inte behövt de hade allt varit klart nu. Ja sen e de ju miljoner andra saker som ska hinnas med. Men prio e kök o sen måla trappan, o slipa ek parketten, sen får man ta resten lite då o då!
    Går ju bo där åtminstone då.

Fy de e kämpigt nu, renovera,vara gravid med foglossning,jobba nästan 100%,hinna med Wille. E helt slut i bollen! Ska bli sååååååååå underbart skönt när allt e klart o man kan njuta!

Nepp dax o åka till huset o få något gjort
    Ha de så fint så länge tjejer=)
    Oj, ja ta det lugnt!!!
    blade skrev 2010-08-09 13:12:27 följande:
    Hej tjejer!

Att bero på föräldragrupper, mammayoga, profylaxkurser osv osv. Tänkte höra om någon av er går hos BB Stockholms BM? Tänkte det vore kul att träffa några "bekanta ansikten" i just någon av de grupperna =)

Börjar undra hur länge man ska orka jobba. Har ju bara gått halva vägen och jag hade hoppats på att kunna jobba till två veckor innan BF, men känner att det nog inte kommer vara hållbart. Har en del lyft i jobbet, en massa gå och skumma tider. Är färdig att somna här och nu och klockan är 13:10 (!). Fortsätter ryggen så här kommer jag grina innan dagen är slut...Vet inte om min ekonomi tål att jag är sjukskriven så länge dock...=/ Hur har ni andra med foglossningar, ubersvullna fötter o annat omys lsöt det med jobb?

Kram på er, tjejor
    Jag jobbade denna helgen & är helt slut...så långa pass klarar jag inte av...ska nog ringa min BM & se om jag kan bli sjukskriven, känner sån press att få ihop mina timmar....
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 14:21:50 följande:
    Tänkte medela att jag lever haha
    Hoppas ni alla har det bra flickor
    Denna nick är bara något jag har just nu så att ni vet ajg kommer till gammal nick om 1 mån
    Blev utslängd av en viss människa på Fl men nu vet ajg vem hon är men hon blev utkopplad från Fl hihi
    ja, började fundera vart du tagit vägen....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Mammatilldig
    NhjärtaD
    ja, började fundera vart du tagit vägen....
    jag lämnar er aldrig hehe *Fniss*
    Hur har du det ?
  • Trollungarnasmamma
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 14:56:19 följande:
    jag lämnar er aldrig hehe *Fniss*
    Hur har du det ?
    Rätt tungt & jobbigt....Obestämd ska nog försöka bli sjukskriven snart...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Mammatilldig
    NhjärtaD skrev 2010-08-09 14:57:45 följande:
    Rätt tungt & jobbigt....Obestämd ska nog försöka bli sjukskriven snart...
    Fy 17 Rynkar på näsan har du fått svar på varför ?

Själv led jag igår och i förrgår av kraftiga sammandragningar började på morgonen höl i sig en hel dag fråm till läggdags och det var sammadragningar + diarre
  • Momalicious

Bläää jag mår så illa! Ska strax iväg till BM och har ingen lust när jag mår såhär :( blä blä blä!

• Mammatilldig
    Momalicious skrev 2010-08-09 15:06:04 följande:
    Bläää jag mår så illa! Ska strax iväg till BM och har ingen lust när jag mår såhär :( blä blä blä!
    Ger dig en styrke kram
  • delifi2
    blade skrev 2010-08-09 13:12:27 följande:
    Hej tjejer!

Att bero på föräldragrupper, mammayoga, profylaxkurser osv osv. Tänkte höra om någon av er går hos BB Stockholms BM? Tänkte det vore kul att träffa några "bekanta ansikten" i just någon av de grupperna =)

Börjar undra hur länge man ska orka jobba. Har ju bara gått halva vägen och jag hade hoppats på att kunna jobba till två veckor innan BF, men känner att det nog inte kommer vara hållbart. Har en del lyft i jobbet, en massa gå och skumma tider. Är färdig att somna här och nu och klockan är 13:10 (!). Fortsätter ryggen så här kommer jag grina innan dagen är slut...Vet inte om min ekonomi tål att jag är sjukskriven så länge dock...=/ Hur har ni andra med foglossningar, ubersvullna fötter o annat omys lsöt det med jobb?

Kram på er, tjejor
    jag sjukskrev mig så fort jag kände av foglssningen, man MÅSTE lyssna på sin kropp, man kan inte gå omkring med foglossning, och sammandragningar eller ont i ryggen.
    Ni som har såna problem vänd er till eran bm och be att få få en tid till en sjukgymnast.

Vet inte hur det är där ni bor men här så hänger allt samman om man så säger, dvs om jag behöver gå till läkaren under min grav så säger jag till min bm samma med sjukgymnast då skickar hon mig till en sjukgymnast som har det ihop med mvc.

Tänk på att det kan ge bestående men om man inte lyssnra på sin kropp.

Ni som har sd jag hoppas verkligen att ni är hemma och är sjukskivna.

Jag har själv jobbat på neonatla och spec bb så jag har sett många mammor som ska vara duktiga och slitit ut sig, det är tung påfrestning för kroppen att bära på ett nytt liv.
    S skönt för er som känner er bra under grav, det gjorde jag under min första grav sen så de andra 4 så har jag haft foglossning av olika grad.
  • Mammatilldig
    MajMamman08 skrev 2010-08-09 12:36:28 följande:
    Ja,men du borde få gå i Dec gruppen tycker jag,hihi Vore super skoj!
    Jag vill med gärna gå, kollade med o de såg så konstigt ut. Men antar att de bara e o skriva upp sig sen i den.
    När börjar F-grupperna?? v30?
    Vi har F grupp någon gång närmare v 30 tror jag
    Sen ska jag och sambon hälsa på förlossningen men men vet inte när det blir.
    Är ju bara i vecka 22 på onsdag herregud
  • Mammatilldig

Nu ska jag gå och laga lite mat ska först komma på vad det blir idag hehe
    Sen göra en god paj till sambon och busarna
    Kommer in senare puss på er alla.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)