• LinnV

December Bebis 2010 :)

Sixten lyckades få upp en tvål flaska medan jag hängde tvätten och fick i sig kanske 1 msk, som tur var va det babytvål iaf... Stackaren har haft så ont och inget har varit bra. Pratade med 1177 som sa att jag skulle ringa giftcentralen så pratade med henne som sa att det inte var någon fara, så länge han inte spyr i massor! Skulle få i han fett så han har druckit vispgrädde och ätit lite fil. Nu mår han bra som tur är! 

Stackars Loke, hoppas han blir bättre snart! 

• LinnV

Vi har haft en riktig skit natt, Sixten har knappt sovit alls. Både jag och Johan är helt slut för ingen av oss kunde sova när Sixten gnällde och skrek hela tiden, ville inte ha mat, inte vatten, inte gosa. Inget var bra... Vi hade lagt oss före 22 för vi behövde sova men så vart det inte..
    Sen hade han kissat ner sig i morse så ville gå upp redan vid sex.. Sen ville han inte ha frukost utan spottade ut allt. Och så blev vi sena till skolan med Lina och när vi kom hem (vi cyklade) så hade han sparkat av sig både strumpor och sockar så får väl gå och leta efter de i em..

Det blir inte bättre av att de håller på att fixa vårat lägenhetshus, byter tak och fixar balkonger så låter förjävligt här inne..  

• LinnV

Sixten har en overall från pop som är röd som Lina fick när hon var liten. Alla tror att han har en tjej även om vi har en grön vagn och allt annat blått. Men här om dagen satte jag på honom Linas rosa mössa bara för att jävlas med folk
    Innan har jag varit stenhård med färger men så länge de fyller sin funktion är jag nöjd (utom rosa)! Men mest grönt blir det faktiskt! 

• LinnV

Usch, jag förstår nu vad ni menar med att gnissla tänder. Fy, jag mår illa när han gör det, låter så äkligt.. Men det brukar gå att distrahera honom så han slutar, busa, slå i bordet, sjunga en ramsa eller något så glömmer han bort sig. 

Sixten sa både där och lampa för första gången igår. Kommer massa nya ljud varje dag tycker jag  

• LinnV

Har varit och köpt en massa kläder i 86 idag då Sixten knappt kan använda något i 80 länge, för kort och för tajt. Han är stor min pojk, nästa vecka ska vi till bvc, ska bli kul att se hur stor han blivit! Alla säger att han blivit så smal men antar att det är för att han börjat röra sig på ett annat sätt och mycket mer nu när han kryper?!

• LinnV

Magda - Sixten är också hopplös. Äter knappt inget. Idag har han ätit 6-7 skedar gröt och ½ burk hemma gjord mat. Så mycket som han rör sig är de på tok för lite. Jag har provat allt tror jag, men inte ens frukt eller macka duger längre Så har han hållt på en veckas tid kanske.. Enda anledning jag kan komma på om det vore tänder på g men kan inte se några.. Innan har han ätit allt och mycket..

• LinnV

Innan jag fick MF hade vi bestämt oss för en britax B-dual som syskonvagn. Jag skulle aldrig klara av att köra en där barnen sitter bredvid varandra. Jag är ganska liten (160 lång bara) och mina armar känns för korta för att köra de monstervagnarna :-P

• LinnV

Sixten har ju varit hopplös med maten men nu till middag åt han massor. Kokade gula kantareller (som svärmor plockade igår) och mixade det med broccoli och mosade i kokt potatis. Han åt två portioner tom Svamp är den absoluta favoriten här hemma!

• LinnV
    LokesMammi skrev 2011-09-29 19:56:36 följande:
    Blä för svamp! =)
     Funderar på om man ska köpa championer el nåt o blanda i hans mat! Han får ju äcklig broccoli o vindrig blomkål, så varför inte bläsvamp? =)
    Jag hatar också svamp men Sixten älskar det
  • LinnV
    Jenni78 skrev 2011-09-30 21:23:37 följande:
    Jag måste fråga: Vad tycker ni om Teutonia? Jag har haft ute vår två ggr utan resultat. Obestämd
    Jag älskar teutonia. Har en spirit S3 nu! Men tror det är segt för alla att sälja vagnar nu. Många annonser ligger kvar jätte länge på blocket..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)