Inlägg från: MrsHelgesson |Visa alla inlägg
  • MrsHelgesson

December Bebis 2010 :)

Jag känner mig mycket lättare än vad jag gjorde för kanske 2-3 veckor sedan. Då kände jag mig stor och otymplig och då är magen ändå större nu. Vet inte vad som har hänt. Känner mig piggare också och vill gärna hålla mig sysselsatt.

• MrsHelgesson
    Karttikeya skrev 2010-11-10 15:37:50 följande:
    Och BM sa: "Känns som om det är mycket bebis i den här magen". Mwohaha till alla som säger att min "mage är ju inte alls stor!".
    Min bebis känns också rejäl och då är jag ändå bara i vecka 37.
  • MrsHelgesson

Någon som känner ett tryck mot ena höftbenet, eller kanske båda till och med? Det har börjat kännas så på mig idag i alla fall, lite jobbigt. Så inte bara foglossningen som har förvärrats utan även detta. Men det gör ont när det trycker så.

• MrsHelgesson

Igår hade jag tvättid i fem timmar så då sprang jag fram och tillbaka, fick mycket tvättat. Idag har jag städat hela nedervåningen, trappen och lite på övervåningen. Jag har bakat två kakor. Det känns helt underbart att ha orken tillbaka.

• MrsHelgesson

Jag har börjat känna ett tryck mot ändtarmen nu igen och det känns som att bebisen trycker ner sitt huvud ännu längre, trots att det redan ligger så långt ner det bara kan. Men detta är väl pga att jag har gjort så mycket idag, jag får lida efteråt. Jag känner liksom en tyngd neråt och det trycker mot mina höftben. Energi har jag ju men jag vet inte, det känns lustigt på något sätt. Mina förvärkar som jag har haft problem med tidigare är borta helt och hållet. SD har får jag ju lite då och då men det gör inte ont.

• MrsHelgesson

I och med att min mage har sjunkit så känner jag inte det där trycket mot bröstet längre. Bebisen ligger i höjd med naveln nästan, den ligger liksom som en köttbulle där bakom. Andfådd blir jag inte så värst mycket heller. Var precis på en promenad med min dotter och jag gick snabbare än någonsin i backarna. Det enda som är jobbigt ibland är på kvällarna när jag lägger mig, kan inte ligga på rygg längre. Annars mår jag toppen.

• MrsHelgesson

Illamående, sammandragningar och förvärkar till och från idag. En nära vän till mig har sagt att hon har en känsla av att något kommer hända i helgen men hon vet inte vad. Om det gäller mig eller någon annan. Men hon skojar förhoppningsvis med mig eller så är det ett önsketänkande bara från hennes sida :) Jag tror dock inte på någon bebis i helgen, känns inte realistiskt.

• MrsHelgesson
    MFJG skrev 2010-11-12 16:41:48 följande:
    Om barnet fixerat sig, kan dem vända sig då? 
    Hur ligger dem med ansiktet när dem är fixerade?
    Tittar bebis åt sidan eller in i ryggen på mig? 
    På mig ligger bebisen med ansiktet uppåt, alltså mot min mage. Det kunde man se på ett ultraljud jag gjorde i lördags och då var huvudet näst intill fixerat. Det var fortfarande lite ruckbart men jag tror inte att den har ändrat ställning.
  • MrsHelgesson

På er mammor vars vatten har gått, vilken tid på dygnet hände det? Med mitt första barn som jag gick 16 dagar över med gick vatten vid 06.15 ungefär, utan förvarning. Hade ni några konstiga känningar innan? Jag hade lite förvärkar på kvällen dagen innan men sov gott på natten. Jag förväntar ju mig att vattnet ska gå denna gången också men inte vilken tid på dygnet.

• MrsHelgesson
    Mysmamma70 skrev 2010-11-13 07:59:45 följande:

Det är ju inte så vanligt att vattnet går så tidigt.

Med mina två första fick de ta hål på hinnorna under förlossningen och med trean gick vattnet när jag var öppen 8 cm

Menar du att det inte är vanligt att vattnet går så tidigt på dygnet eller vad menar du?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)