• LinnV

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-09-30 10:30:54 följande:
    Svamp är lyxmat för mig. Brysselkål är skitgott och broccoli är okej, stammen är jättegod.

Elliot älskar sin maxi Cosi. Han somnar så fint själv, gnäller inte det minsta. Så härligt! :)
    Svärmor ger oss kilovis med kantareller varje höst. Så för Sixten har det blivit vardagsmat. Det är något som alltid går ner. Johan äter det mer än gärna också medan jag och Lina vägrar Broccoli älskar vi hela familjen

Vad skönt att det blev bättre med nya stolen! 
  • LinnV
    Stronza simpatica skrev 2011-10-01 13:56:52 följande:
    April barn;
    Gillar också de breda vagnarna men de tar inte in dom hit plus att de ändå aldrig skulle komma på bussarna här, en vanlig svensk sittvagn kommer inte på bussen här, öppningarna är på vissa bussar så smala.

Varför måste man vara lång för en bred vagn??? Jag är lång (1.76) men fattar inte varför man inte lika gärna kan vara kort.
    Jag är kort och har för korta armar för att kunna hålla i bra, tillräckligt långt ut för att det inte ska bli så tungt att köra. Har provat massa olika modeller men skulle aldrig klara av det.
  • LinnV

Sixten är också inne i en sån jobbig period. Fruktansvärt mammig, det är Lina också så är svårt när Johan inte riktigt duger till någon av de. Idag har han gnällt och tjurat hela dagen. Att jag var på ladys night igår och är bakis idag gör ju inte saken bättre  

Han har strulat med maten idag igen men fick tag i Linas pannkaka, utan sylt, som han tryckte i sig hela. Sen skrek han tills han fick en till som han åt upp lika fort! Det är ju bättre än inget, jag är glad så länge han äter något! 

• LinnV

Johan fick ont i en pungkula igår och idag har det bara blivit värre och värre och för en timma sen fick han 39 graders feber. Han ringde 1177 som sa åt han att åka in direkt Är nu själv med barnen, Sixten vägrar äta och bara gnäller. Lina är så snäll och duktig men jag är orolig och såå trött för har inte sovit många timmar i natt..

• LinnV
    AnnaCL skrev 2011-10-03 19:38:15 följande:
    Det går säkert bra. Låter som inflammation i bitestikeln och det botar man med antibiotika. Men bra att någon undersöker honom. Tänker på er och hoppas ni får må bra.
    Okej, hoppas det "bara" är det och inget värre. Det konstiga är att han har ätit dexoferm i en vecka för ett annat problem. Men låter som han får komma hem idag iaf. Hoppas!

Tack alla  
  • LinnV
    mamma smurfen skrev 2011-10-04 13:27:02 följande:
    Hur går det för sambon?
    Tack för att du frågar! Han kom hem sent igår och ät trött och hängig, har sovit hela dagen för han får så ont när han rör på sig! Ska börja en ny antibiotika kur nu..
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-04 17:09:25 följande:
    men usch vad jobbigt har han fått sex förbud också ?
    Nej det tror jag inte. Men han är så dålig så han orkar iaf inte
    AnnaCL skrev 2011-10-04 17:51:32 följande:
    Hoppas han kryar på sig. Vad sa de att det var?
     De sa att det var bi testikels infektion precis som du trodde
  • LinnV

2 barns mamma84: Kan det inte vara tre dagars feber? Eller kommer prickarna efter febern?! Minns inte hur det var..

• LinnV

Jag är sååå trött. Har knappt sovit något alls på tre nätter nu. Han vaknar flera gånger under natten och sen är han vaken 4-6 och jag går upp 6.30 för Lina ska till skolan.. Hoppas det är en tand så det går över fort. Jag blir knäpp om jag inte får sova snart..

• LinnV

suzzy - Usch då vad jobbigt

Sixten har vägrat äta på några dagar igen och nu på kvällen åt han 4 (!!!) portioner laxgratäng med oss. Han fick äta av våran så han vill väl ha mat med mycket smak.. Jag är glad så länge han äter, man ser verkligen på honom nu hur smal han blivit!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)