-
hahaha oxå en idélinasmama skrev 2010-10-16 22:04:46 följande:Har ni inte en rullstol på jobbet du kan låna annars? Finns säkert någon som inte använder sin
-
Ne ingen aning varför hon gjorde som hon gjorde ele så....Licebe skrev 2010-10-16 23:43:33 följande:Har du prövat med facket?
Jag tycker det låter konstigt, du är ju ändå anställd som timvikare, precis som jag är.
Varför skulle inte du ha rätt till hp?
Och annars kunde ju hon ha varit lite snäll, det skadar ju inte henne direkt att skriva på?
har ej kollat med facket..är juh sjukskriven nu så hoppas på SP, men annars kanske man får ta till det men då är väl ungen redan ute
iofs vill man juh åt sin ersättning med!!Händelserik lördagskvällMomalicious skrev 2010-10-16 22:46:52 följande:Vi ska till Ullared efter vi flyttat nån gång, fått sålt en av våra tre bilar och jag är färdig med körkortet.
Gud. Är helt död efter den här dagen!
Först var vi på akuten med sambons finger och de fick skära upp fingret (IGEN) och tömma det på var och spola rent. Nu äter han två penicillinsorter så jag hoppas fan det släpper snart, usch.
När vi kom hem åkte vi till sambons föräldrar och åt middag och när vi åkte hem såg vi en samling med några av våra kompisar som stod runt en uppenbart medvetslös kille så vi stannade och kollade läget. Sambon är ju brandman så han har ju koll. Hans pappa och farbror är dessutom också brandmän och hans farbror är räddningschef här så vi ringde dit dom och hans bror som är yrkesmilitär. Killen hade tagit en överdos och var halvnaken och hade oregelbunden puls. Skönt att vi kunde hjälpa innan polis och ambulans kom!
Nåt som var rätt gulligt var att mitt i allt så blev den killen som var medvetslös halvt medvetande och blev jäkligt aggressiv och alla dessa män ställde sig skitsnabbt som en mur runt mig för att skydda mig och magen hihi. Gulliga killar!
Hoppas det blir bra med den där stackars killen. Man ska ge fan i droger! Ingen av oss visste dock vem han var och vi bor i ett väldigt litet samhälle så han kommer garanterat inte härifrån. Fyfan. Hoppas han blir bra och kan hålla sig undan knark.
Där var vår kväll i ett nötskal ;)
ja droger e hemska!!!! usch usch -
Oj, håller tummarna att allt går kanon!!Ninnie81 skrev 2010-10-17 05:09:44 följande:måste in igen för vattnet har gått nu för 45 min. Meddelar mer sen. Kram alla
kraaam -
Igår fick jag känslan att nått var på G, vet ej varför...lite brunt i trosan & idag en liten klump, säkert från slemmisen...hade några onda SD igår, men efter sex så det berodde nog på det...idag har det varit som vanligt förutom lite lugnare bebis....
Har med massa att fixa innan bebis kommer så den får allt stanna 3-4 veckor till iaf
sen är det fritt fram!!
-
Hmm, ne där sa ni nått....?
-
hon var inloggad 10:e okt senast iaf...e juh ett tag sen...
-
Ja man blir orolig & nyfikenMomalicious skrev 2010-10-17 19:39:45 följande:Ja, jag såg det också. Hoppas allt är okej med henne. Blir lite orolig!
Kan kanske vara nåt med hunden? Kommer ihåg att hon skrev för ett tag sen att hon kanske skulle behöva göra sig av med en av sina hundar, så hon kanske har det jobbigt nu... Eller vem vet, det kanske kommit ytterligare en liten bebis i tråden!Usch din stackare! Jag håller med dig att det är riktigt läskigt. Jag längtar verkligen SKITMYCKET och hade inte varit lika nervös om det inte vore för att det är så mycket som händer för oss snart, flytt, körkort och ullaredstripp. Det faktum att vi inte ens har en säng hemma till liten är sjukt läskigt, om han nu skulle få för sig att komma. Men allt skulle lösa sig, det är mest körkortet (och det faktum att han är alldeles för liten än) som gör det läskigt!Stoce skrev 2010-10-17 19:28:38 följande:Hej tjejer!
Fogarna gör att jag inte kan sitta upp helt och hållet vid datorn så mycket. Jag läser och sådär, men kommenterar inte så mycket. Spännande, men samtidigt lite läskigt att bebisarna börjar vilja komma redan nu. Det gör att det känns så mycket närmare för en själv också, samtidigt som man inte vill något hellre än att få träffa liten därinne. Vi var på förlossningsbesök i tisdags och det kändes jättebra. En jättegullig barnmorska visade oss runt, och förlossningssalarna såg trevliga ut.Denna tröja med tillhörande mössa har jag stickat halvliggandes i soffan i alla fall. Nu ska jag ta tag i dopklänningen som jag börjat sticka för länge sedan.
Förra helgen så läste min sambo att Peter Jöback ville ha barn, och vi fnissade lite och pratade om hur de skulle lösa det. På natten drömde jag att vi fick reda på att min sambo väntade tvillingar och eftersom han var karl och inte kunde föda på vanligt vis skulle jag vara tvungen att köra honom till en pytteliten by 20 mil bort, för det var endast där de snittade karlar. Jag blev lite panikslagen, "herregud, två nu i oktober och sedan en till i december. Vi som bara har saker till ETT barn. Och vad ska jag packa med mig, nu när jag ska vara förlossningspartner?!". Jag vaknade till lite grann, och höll på att väcka sambon för att höra hur långt han hade mellan värkarna, haha! Så knäppt!!
Bebis har sedan en vecka tillbaka börjat trampa mig på revbenen och håller konstant tryck så det känns som att jag måste flytta på hela kroppen och trycka tillbaka. Var på BM-kontroll i tisdags. Allt var bra, och bebis ligger med huvudet nedåt men har inte fixerat sig än. Har bara gått upp 3 kg hittills, så det känns väldigt bra då jag är överviktig.
Riktigt fint set du gjort! Önskar jag med var duktig på att sticka men nae, det är jag inte. Klarar av halsdukar med nöd och näppe
härligt att vi håller koll på varann
-
de har inte försökt stoppa dej ele nått??Jessika82 skrev 2010-10-17 20:24:48 följande:v34+5 -
okej...verkar vara lite olika då....Jessika82 skrev 2010-10-17 20:29:56 följande:när man gått över 34+0 så stoppar de inte förlossningen, bor i göteborg
Men lycka till när det är dags!!!
-
Men hon hade väl redan flyttat? Hon visade juh kort på hur hon hade inrett deras sovrum juh...linasmama skrev 2010-10-17 21:33:12 följande:Men tjejer, skulle inte Ondar flytta? Hon kanske inte har fått internet än eller något sånt?!
Jessika82 - Lycka till, är så avis, vill också få träffa min bebis nu