• LinnV

December Bebis 2010 :)

Såna här dagar kommer jag alltid klaga på Sixten, hur svårt alla andra än har att bli gravida. Tycker synd om de men det är jobbigt att ha barn och jag behöver klaga av mig ibland Sixten har inte sovit på 5 nätter, bara skriker och gnäller hela nätterna. Inget hjälper! Vi är helt slut både jag och Johan, ingen av oss får sova! 

Var iaf på bvc igår Sixten väger 12,3 kg och är 78 cm, har 50 cm i huvudomfång! Min jätte bebis som blev 10 månader för två dagar sen  

• LinnV
    Momalicious skrev 2011-10-07 09:44:28 följande:
    Fy vad jobbigt! :( då borde han väl vara extra gnällig om dagarna också om han inte sover :/
    Ja, han äter ju knappt något heller så är tjurigt här hemma nu! Dock sover han 2-3 timmar på fm efter vi lämnat Lina i skolan. Utom igår, då sov han 1 timme på hela dagen...
  • LinnV

Grattis lillsnurr

Vi har haft släktingar här i helgen så har lagat mat och grejat åt 11 personer hela  helgen. Sixten har sovit dåligt så nu när alla åkt är vi helt slut. Så kul när de kommer men ganska skönt när de åker också om man får säga så! 

• LinnV

Sixten har varit så snäll mot mig idag på min födelsedag Han gav mig sovmorgon, enda till 7.30 (lyx!!) sen har han ätit bra, charmat alla gäster och varit mysig, dock sovit dåligt men det har han gjort sen han föddes så räknade inte med annat! hehe!

Nu ska jag och sambon mysa ner oss i soffan med ett glas vin och kladdkaka Skål 

• LinnV

tack så mycket alla  

suzzy: Sixten brukar vakna 6-6.30, ibland ännu tidigare så kändes riktigt lyxigt! Hade gärna sovit till 9, jag är såå morgontrött.. 

• LinnV

Angelique: usch då. Hoppas att du får behålla din lille i magen. Någon av oss borde det ju gå vägen för!

• LinnV

Vi måste alltid byta blöja på natten. Sixten dricker så mycket på dagarna att om han får ny blöja 19.30 när han ska sova så är den full vid 02 när han vaknar och äter! Byter vi inte då är hela sängen blöt på morgonen. Men han dricker minst 5 dl vatten per dag..

När Lina var liten sa tandläkaren samma som april barn skrev, att om mjölktänderna är dåliga går det över till de permanenta. Hur och varför minns jag inte! Jag och Lina har jätte dåliga tänder tyvärr, hoppas att det blir iaf lite bättre när hon får de permanenta! 

• LinnV

Våra dåliga nätter börjar bli mer regel än undantag nu. Blir inte bättre av att vi alla fyra är förkylda. Sixten har dessutom minst 2 tänder på gång. Sixten vaknar minst 2 gånger/natt och vaknar 6.30, jag måste iofs ändå gå upp då eftersom Lina ska iväg till skolan men jag önskar att jag fick 10 min i lugn och ro till att klä på mig och sminka mig..

NhjärtaD: Usch då, vad jobbigt! Håller tummarna att du snart får ett jobb!  

• LinnV

Jag går under snart. Sixten har sovit dåligt i natt och även nu på dagen. Sover 45 min eller så i taget och vaknar och har ont i magen och bajsar. Antar att det är för tänderna som är på gång. Men han behöver sova mer, han är såå trött och grinig. Dessutom har Lina en kompis här som följde med efter skolan så måste hålla på att passa på de hela tiden. Johan kommer först om ett par timmar så får sitta här med en surig Sixten så länge...

• LinnV

Sixten brukar somna i vagnen nu, han gjorde inte det när han var yngre. Tar ryggstödet i viloläge och drar ner suffleten så han bara ser mina ben, då somnar han på 5-10 min! 

Det hjälpte att klaga här om dagen, de två senaste nätterna har Sixten bara vaknat en gång per natt och ätit och somnat om. Han vaknar vid 6.30 när jag går upp! 

Vad alla era är små mot Sixten. Han vägde 12,3 kg för ett par veckor sen..

• LinnV

Sixten är hopplös, han klättrar ur sin matstol och upp på bordet fast jag har bältet på honom, åtdraget så mycket som går utan att han får ont! Tur jag har "stol på bord" som är djupare, den kommer han inte ur, än iaf!

Idag är båda barnen sjuka. Feber, hosta och snoriga. Lina är hemma från skolan igen. Hon var borta tre veckor i början av terminen så hon missar så mycket, tur att det bara är förskoleklass än!

Jag tycker det är jätte svårt med ett till syskon, vissa dagar vill jag ha, andra inte. Men vill gärna plugga, det är 3,5 år och om jag ska ha barn ska jag inte vänta så länge. Vi får se längre fram hur vi känner! Men jag kan ju inte påstå att jag älskar att vara mammaledig. Jag skulle gärna göra något annat ett tag, men har ju inget jobb så jag får fortsätta vara hemma. Vi försöker få ihop det så vi kan vara hemma till augusti..

• LinnV

Lina har haft en kompis (5 år gammal) sovande här i natt, första gången för båda två att sova med en kompis. Kl blev 23 innan de kunde somna så jag var väl uppe till efter 00 och Sixten vaknade 6.30 så är inte riktigt pigg idag.. Tur tjejerna busar med S så jag får sitta här och ta det lugnt lite. Att få i alla tre frukost var inte det lättaste. Men jag fxade det..

Ni som skrev att ni ger yoghurt som mellis, vilken sort ger ni? Sixten ryser av alla för han tycker de är så sura. Pytte lite naturell laktosfri fil har jag bara fått i honom, har provat med bär och olika frukter med det är iaf för surt tycker han.

Eftersom han är hopplös att äta frukost så provade jag pulvergröt med äpple och päron eller vad det var. Han fick kvälningar och vägrade äta, precis som Lina. Tur är väl det, mår själv illa av lukten.. 

• LinnV

Jag vill aldrig föda igen, min förlossning med Sixten var hemsk. Blir jag gravid igen SKA jag ha KS.. Linas tog 6 timmar och jag hade ingen smärtlindring, 15 min krystning. Med Sixten tog allt 2,5 timmar från att vattnet gick, kände inget innan. 

Vattnet gick 16.30, fick värkar direkt men de gjorde inte ont utan kändes bara, 17.30 fick jag riktigt kraftiga värkar,  18.30 kommer vi in till förlossningen och 18.57 föddes han. Fick ingen smärtlindring. Jag fick 3 värkar i taget hela tiden så när jag skulle krysta var jag helt slut pga smärtan. De hann inte undersöka hur mycket jag var öppen utan jag fick krystvärkar medan jag la mig i sängen och de slet av mig byxorna. Krystvärkarna kände jag inte så bm fick känna på min mage och säga till när jag skulle krysta. Han hade legat snett med huvudet och fastnade lite på vägen ut, tog två krystvärkar att få loss honom. Sen vägde han 5135 g så var en jätte som kom ut..

• LinnV

Sixten äter 250 ml välling när han ska sova och oftast 200 ml på natten, ibland äter han två på nätterna om han ätit dåligt på dagen!

Vart tar tiden vägen?! Sixten gick 10 steg igår utan att hålla i sig. 3-4 steg går han hela tiden och snart är de ett år våra små också.. Kikade igår och såg att jag skrivit i den här tråden i över 1½ år nu, känns inte som det var så länge sen jag plussade.. 

• LinnV

Åhh, i morgon kommer de hit och ska måla om alla våra fönster. För att de ska få plats måste allt bort från fönstrena minst 50 cm. Det är ju väldigt lätt att få plats med alla möbler då när det är trångt i vanliga fall Obestämd Har möbler i mitten av alla rum nu. Min mamma är bortrest så vi kan låna hennes lägenhet i morgon som tur är. När de har målat ska färgen torka en timme innan de kan stängas igen så kommer vara iskallt här inne efter det. Är bara några få grader varmt på dagarna nu..

• LinnV
    {#emotions_dlg.flower}persikans: Anton född 1/12 BF-16 kl 12.54 Vägde 3945g, 52cm lång, 36 cm hattmått - Halmstad
    {#emotions_dlg.flower}Angelique77: Oliver född 3/12-10 kl 22.23. Vikt 1760gr, längd 43,5cm lång, Rom/Italien
    {#emotions_dlg.flower} Linasmama: Sixten född 5/12-10 kl 18.57. Vikt  5135 g, längd 54 cm, 37,5 cm hattmått - Falun
    {#emotions_dlg.flower}Snuttan23: Vincent född 6/12-10 kl 06:47 vikt 3489 52 cm lång 35cm i hattmått - Stockholm
    {#emotions_dlg.flower}April barn: Marcus född 8/12 -10 kl 02.09. Vägde 3 560g, 55 cm lång, 36 cm hattmått - Värmland / Karlstad
    {#emotions_dlg.flower}2 barnsmamma84: Elias född 8/12 BF-15 kl 11.07 Vägde 4150g, 51cm lång 35 cm huvudmått - Danmark/södraljylland
     {#emotions_dlg.flower}LillSnurr82: Agnes född 8/12-10 kl 22.43 vägde 3530g, 49,5cm lång, 36,5cm hattmått- Östergötland/Linköping
     {#emotions_dlg.flower}mamma smurfen: Ellie född 18/12-10 kl 7.40 Vägde 4460g, 50 cm lång 35.5cm i hattmått  
    {#emotions_dlg.flower}thegoddess: Ronja född 22/12 -10 kl 01:59, vägde 3260g 50 cm och 35cm runt huvud - Sätila
    {#emotions_dlg.flower}Momalicious: Elliot född 26/12-10 BF-4 kl 03.46. Vägde 3510 gram, var 50 cm och 35 cm i hattmått. Bor på Orust, Västra Götaland.
    {#emotions_dlg.flower}Suzzy: Loke född 11/1-11 kl  23.07 Vägde 3700g, 49cm lång, 35.5cm i hattmått - Västerås
  • LinnV

Tror Sixten var den största av alla vid födseln  

Målarna som var här i dag och målade fönsterna kan ju ta sig någonstans. De har brytit av ett handtag på ett fönster, haft sönder en persienn, lämnat torkade färg rester under alla fönster och lämnat ett färgburks lock på vårat köksbord. Kommer ringa och skälla "lite" på de i morgon...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)