• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    Stefanie skrev 2010-08-19 14:15:13 följande:
    Usch, jag känner igen det där med drömmarna.

I natt vaknade jag och var livrädd. Jag drömde något om min mammas farmor och farfar som jag umgick mycket med när jag var lite, men de är inte i livet längre. De var och "hälsade på" och var jätteelaka, fast de alltid varit världens snällaste.

Farfarn sade något med:
    "Lev du ditt helvete till liv" och såg så otroligt elak ut. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var, men jag minns att de var bleka och hålögda.

När jag vaknade och kröp närmre sambon så pratade han i sömnen. Jag hörde inte vad han sa men det lät ungefär som om han sa "Mm." och höll med om vad farfarn sagt. Och han sade det om och om igen. Jag var tvungen att gå upp och kissa och var tvungen att tända varenda taklampa för att våga. Inte alls roligt.

För ett tag sedan drömde jag massa otrohetsdrömmar. Mest att jag var otrogen med en massa sjukt snygga killar, jag kände mig nästan skydlig när jag vaknade upp.

Jag känner med igen det där med drömmarna, vissa är skithemska och jätteverkliga. Har drömt flera gånger att jag varit otrogen, att sambon varit otrogen, att bebis har två huvuden... Allt möjligt konstigt och hemskt.
    Stefanie skrev 2010-08-19 14:28:31 följande:
    Jag kan tillägga att jag antar att det handlar mer om slumpen om det finns likheter kring graviditeten, men jag kan ändå inte låta bli att vara nyfiken.
    Graviditeten är ju olika från person till person till stor del, men vissa saker går säkert i arv. Min mamma mådde dock inte illa alls med mig (jag mådde illa hela tiden i princip), hon hade ingen foglossning, hennes rygg blev bättre än vanligt. Det enda var att hon gick upp typ 30 kilo, för att hon samlade så mycket vatten, och jag samlar väldigt mycket vatten så därav min stora viktuppgång men annars så är vi inte alls lika. 

Förlossningen kan jag inte jämföra med heller då jag föddes med säte, så det blir ju väldigt annorlunda. Det enda jag vet är att om bebis får för sig att ligga kvar i säte så blir det snitt, för jag VÄGRAR föda så. 

Jag har dock inte lätt att gå upp i vikt i vanliga fall, så när jag ökade såhär mycket i vikt som jag gjort innan bebis kom till (15 kg på ett par månader) blev jag chockad. Måste varit nån hormongrej eller nåt, för det bara sa poff så satt de där. Gick på kanske två månader utan att jag ändrade kosten. Dock åt jag p-piller då, vilket min kropp uppenbarligen inte klarar så kanske beror på det.
    Karttikeya skrev 2010-08-19 14:38:06 följande:
    Hurra! Skrattande Underbart!!

Är på lite bättre humör nu, men känner mig fortfarande riktigt dålig.. Obestämd Sen har jag inga kläder.. Tur jag ska till Ullared snart så jag kan köpa mig två till tunikor eller så, det kan man ju ha i vinter också Skrattande
    Jaaa! Så himla glad! Ska fira med fiskbullar nu hahaha. Konstiga jag.

Åh Ullared, lääängtar! Jag känner dock att jag har massor med kläder sen jag köpte mina mammabyxor. Jag har rätt mycket oversized linnen och toppar som passar finfint fortfarande och kommer göra det en stund till. Så där känns det inte som jag behöver nåt i alla fall, även om det alltid är trevligt med nya grejer! 
    På Ullared kommer det främst bli bebisgrejer, kanske vinterjacka, amningslinnen, amningsbehåar och sånt. Och lite inredningsgrejer säkert!

• ondar
    Momalicious skrev 2010-08-19 13:48:05 följande:
    Det verkar som att det ordnat sig med min lärare och betyget! Känns superskönt verkligen! Ska berätta lite mer ingående sen men blev så trött så jag ska vila lite.
    Gud vad skönt, känns som en sten fallit från mitt bröst!
    HÄRLIGT!
  • Ninnie81

nu är gräsmattan klippt men oj va jobbigt de var. fick flera gånger göra uppehåll för ja fick så mycke kramper. nu är magen som en kula och de värker endel. blir nog inte att klippa nå mer detta år. ska lägga mig ner lite och se om de blir bättre innan ja ska  börja med middag åt små monstrerna som är super gnälliga just nu

MOM: skönt att de verkar lösa sig med dina betyd

• ondar

Måste berätta något äckligt o fråga om någon vet något om det här.
    Jag fick plocka ur min navelpiercing väldigt tidigt, vecka 12 eller något för att det gjorde jätteont när livmodern började växa.

Har sett att "hudsträngen" mellan hålen har vart knallröd några dagar o har mest tänkt att det har vart föra tt huden såklart stramar mer nu när magen börjar bli stor.

Nu såg jag dock att det rinner vitt var ur nedersta håletKräks. Vad är det som händer?

Har haft piercingen i tio år så den var verkligen fullt läkt nu när jag fick ta ur den.

Kan tillägga att jag varar lätt om jag får sår osv, men vad har hänt här, har huden spruckit? Och vad ska ja göra åt det? Tvätta o hoppas att den inte spricker igen?

Försökte få tid hos vårdcentralen förut angående sjukskrivning, hade ju kunnat fråga där samtidigt men de vägrade ge mig en inför nästa vecka så som det ser ut nu dröjer det många dagar innan ja kommer dit.

• LillSnurr82
    Karttikeya skrev 2010-08-19 14:38:06 följande:
    Hurra! Skrattande Underbart!!

Är på lite bättre humör nu, men känner mig fortfarande riktigt dålig.. Obestämd Sen har jag inga kläder.. Tur jag ska till Ullared snart så jag kan köpa mig två till tunikor eller så, det kan man ju ha i vinter också Skrattande
    Ååhhh ullared, jag vill också dit.. Håller på att övertala sambon att åka dit i september nån gång Skrattande Handla lite billiga kläder till mig och bäbiskläder och prylar och inredningssaker till nya lyan..
  • delifi2
    ondar skrev 2010-08-19 16:10:37 följande:

Jag fick plocka ur min navelpiercing väldigt tidigt, vecka 12 eller något för att det gjorde jätteont när livmodern började växa.

Har sett att "hudsträngen" mellan hålen har vart knallröd några dagar o har mest tänkt att det har vart föra tt huden såklart stramar mer nu när magen börjar bli stor.

Nu såg jag dock att det rinner vitt var ur nedersta håletKräks. Vad är det som händer?

Har haft piercingen i tio år så den var verkligen fullt läkt nu när jag fick ta ur den.

Kan tillägga att jag varar lätt om jag får sår osv, men vad har hänt här, har huden spruckit? Och vad ska ja göra åt det? Tvätta o hoppas att den inte spricker igen?

Försökte få tid hos vårdcentralen förut angående sjukskrivning, hade ju kunnat fråga där samtidigt men de vägrade ge mig en inför nästa vecka så som det ser ut nu dröjer det många dagar innan ja kommer dit.

har du brosk mellan hålen? luktar det illa?

jag har samma fast med min piercing i bröstvårtan, har brosk i den och det rinner ut vit äcklig goja, har fått höra att det kan vara svamp, bara tvätta som vanligt så länge det inte luktar illa, luktar det illa så frå man gå till läkaren så det inte blir nån infektion eller att det blir fult, rött typ.

Måste fråga er om ni har läkare kopplade till er mvc?
    Har fått höra att alla inte har det, trodde att det var så att varje mvc hade sina egna läkare, samma sak med ul, gör ni ul hos er mvc eller är ni tvugna att åka till nåt sjukhus för att göra det?
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-19 15:20:34 följande:
    Jaaa! Så himla glad! Ska fira med fiskbullar nu hahaha. Konstiga jag.

Åh Ullared, lääängtar! Jag känner dock att jag har massor med kläder sen jag köpte mina mammabyxor. Jag har rätt mycket oversized linnen och toppar som passar finfint fortfarande och kommer göra det en stund till. Så där känns det inte som jag behöver nåt i alla fall, även om det alltid är trevligt med nya grejer! 
    På Ullared kommer det främst bli bebisgrejer, kanske vinterjacka, amningslinnen, amningsbehåar och sånt. Och lite inredningsgrejer säkert!

Haha, ja, alla firar vi ju på olika sätt.. Cool

Mmmmm, om jag håller mig i storlek uptill ska jag köpa en till behå och massor av underkläder.. Vill ha såna man kan dra upp lite, hahaha... Skäms

En vinterjacka behöver man också. Men HUR kul är det att köpa en jättestor som knappast kommer användas inom snar framtid igen? Bättre man lånar pappas? Haha..
  • Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-08-19 15:53:11 följande:
    nu är gräsmattan klippt men oj va jobbigt de var. fick flera gånger göra uppehåll för ja fick så mycke kramper. nu är magen som en kula och de värker endel. blir nog inte att klippa nå mer detta år. ska lägga mig ner lite och se om de blir bättre innan ja ska  börja med middag åt små monstrerna som är super gnälliga just nu

MOM: skönt att de verkar lösa sig med dina betyd
    Usch, ja du får försöka vila! Tack! :D
    ondar skrev 2010-08-19 16:10:37 följande:

Kan mycket väl vara så att det spruckit lite nånstans. Om du kan så försök "trycka ut" huden som är innuti hålet och titta på den. Kan mycket väl vara så att den spruckit där inne och det därför varar. Läste rätt mycket om det när jag var nygravid för jag funderade på hur det skulle bli med piercingen. Men ja, försök hålla rent och titta om du kan se några sår liksom.
  • MajMamman08

Hej girls=)

En snabbis fråga;) Nån som vet gällande o måla med färg och vara gravid?? Vi målar med vattenbaserad på väggarna i huset...e de farligt?? ångorna m,m??

Ska även måla trappan med lackfärg...e de farligt som gravid??

nån som vet???

Hoppas ni har de bra!....kramizar så länge!

• Sandragumman

Jag fick åka till sjukhuset i grannstaden och göra UL inte på MVC.

Lillkillen: ja jag gick upp 25kg med sonen men då slutade jag ju oxå röka som sagt så de kanske var ungefär 20kg där oxå då.....

Stefanie: innan sonen så har jag oxå varit smal och inte heller behövt tänka på maten eller nå och rörde väl aldrig på mig nästan, jag gick upp 25kg med honom men jag skyller lite på att jag var rökare innan och ämnesomsättningen eller vad de nu är förändrades....

Efter sonen så hård tränade jag och gick på ett träningsprogram med personlig tränare med mycket lite mat!
    Lyckades å ner till ungefär samma vikt som tidigare fast då var mycket av mina "muskler" bara "fett" så mina gamla kläder kom jag inte i, blev aldrig riktigt så smal igen å magen putade trots att jag nådde kilona igen....

Så nu blir de automatiskt att man tänker lite på vad man äter, men jag överdriver inte als eftersom jag har en son och en karl som ska ha mat och de vill inte ha "smalmat" hehehehe

Svar på tråden December Bebis 2010 :)