• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-08-20 20:43:13 följande:

Grattis

Usch ja det kan se otäckt ut men de brukar lösa det rätt bra ändå

Ja, bara jag som är sjukt nojig haha
    Nu har det kommit en till! En långhårig liten grå, och de är såååååå söta!
    Men nu är det stopp, inga nya på nästan två timmar och det känns tomt i magen och mamma katt verkar lugn och fin. Nu är dock jag helt utmattad och vill bara sova, puh vad jobbigt!  
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-08-20 21:51:52 följande:
    Ja, bara jag som är sjukt nojig haha
    Nu har det kommit en till! En långhårig liten grå, och de är såååååå söta!
    Men nu är det stopp, inga nya på nästan två timmar och det känns tomt i magen och mamma katt verkar lugn och fin. Nu är dock jag helt utmattad och vill bara sova, puh vad jobbigt!  
    vad mysigt md kattungar, vi märkte inte när vår katt satte igång så när jag skulle gå med äldsta dottern till dagis och skulle ta fram kläder så tog jag fram en kattunge ist, lite snopet så ungarna fick vara hemma från dagis den dagen.
    Du frå lägga upp kort på dom sen :)
  • TvåBlir3
    Ondar: Ja lite konstigt tycker jag. Kanske får höra något nästa gång jag ska till BM. Jag är precis i början av vecka 24 nu. Vilken vecka var du i när du först hörde hjärtslag och vilken vecka är du i nu?

Stefanie:
    Kuligt! Jag har vart där två gånger jag med (3 om man ränkar med läkarinfo:t man fick när provsvaren kom). Får se, nästa gång kanske jag får chansen!
  • Momalicious
    TvåBlir3 skrev 2010-08-21 02:10:53 följande:
    Ondar: Ja lite konstigt tycker jag. Kanske får höra något nästa gång jag ska till BM. Jag är precis i början av vecka 24 nu. Vilken vecka var du i när du först hörde hjärtslag och vilken vecka är du i nu?

Stefanie: Kuligt! Jag har vart där två gånger jag med (3 om man ränkar med läkarinfo:t man fick när provsvaren kom). Får se, nästa gång kanske jag får chansen!
    Nu är ju inte jag ondar, men jag fick lyssna när jag var där första gången efter RUL, och då var jag i vecka 20!
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-08-21 01:05:03 följande:
    vad mysigt md kattungar, vi märkte inte när vår katt satte igång så när jag skulle gå med äldsta dottern till dagis och skulle ta fram kläder så tog jag fram en kattunge ist, lite snopet så ungarna fick vara hemma från dagis den dagen.
    Du frå lägga upp kort på dom sen :)
    Jaa! Jag önskar nästan inte min katt inkluderat mig så mycket i förloppet haha. Vaknade nu och var tvungen och gå upp och kissa, och då passade jag på att ligga och handmata stackarn eftersom hon inte vill/vågar lämna kattungarna för att ställa sig 30 cm ifrån dom och äta. Hon var skithungrig ju, stackarn! Tur att hon har lilla mig haha.
    Bild kommer så fort jag kan få se dom ordentligt. Mamma katt blir så nojig så fort en av dom piper, och eftersom det bara är två så antar jag att det märks mer för henne om en försvinner!
  • Momalicious

Men gud, varning för spam Kommer ju inte ihåg någonting,
    Jag tror jag får köpa mig ett par stödstrumpor snart. Jag märker såklart om mina ben bara är lite svullna sådär men igår hade jag haft strumpor på mig (med VÄLDIGT lös resår) och när jag tog av dom så såg det ut som om någon seriöst försökt strypa mina ben. Riktigt hemskt såg det ut!

Fingrarna har blivit värre med, har problem med att böja dom helt . Om jag ska knyta en knytnäve så är det riktigt segt att få ner fingrarna den sista biten. Blää! Ska bli skönt att bli av med vattnet efter förlossningen alltså!

Nu är det nattinatti för mig igen förhoppningsvis. 

• LinnV
    Momalicious skrev 2010-08-21 06:35:41 följande:
    Men gud, varning för spam Kommer ju inte ihåg någonting,
    Jag tror jag får köpa mig ett par stödstrumpor snart. Jag märker såklart om mina ben bara är lite svullna sådär men igår hade jag haft strumpor på mig (med VÄLDIGT lös resår) och när jag tog av dom så såg det ut som om någon seriöst försökt strypa mina ben. Riktigt hemskt såg det ut!

Fingrarna har blivit värre med, har problem med att böja dom helt . Om jag ska knyta en knytnäve så är det riktigt segt att få ner fingrarna den sista biten. Blää! Ska bli skönt att bli av med vattnet efter förlossningen alltså!

Nu är det nattinatti för mig igen förhoppningsvis. 
    Det är underbart med stödstrumpor, jag köpte de för ett tag sen och älskar de. Det är iofs inte skönt att ha de på sig men man slipper svullna ben och fötter iaf och jag har inte alls ont de dagar jag använt de.
  • ondar

TvåBlir3 skrev 2010-08-21 02:10:53 följande:

Stefanie: Kuligt! Jag har vart där två gånger jag med (3 om man ränkar med läkarinfo:t man fick när provsvaren kom). Får se, nästa gång kanske jag får chansen!
    Jag var i 24+1. Hade inte vart där sen v12 så hade inte haft någon chans att kunnat göra det tidigare heller:). När jag satt o googlade runt på babysidor igår verkar det som att det är väldigt vanligt att folk får höra från v 25 så det kan säkert vara så där du bor:). Fråga annars, föreslå att de borde ha sånna där fusklappar som de har här i min stad där det står vad man ska göra både hos provtagning och BM på vilka veckor. Fotade den för er som e nyfikna:)
  • Ninnie81

V.25 ida. blir nog att ta en bild oxå...får se om de blir i morgon. ska ha tacos främmande ikväll så nu ska ja skura medan lillebror sover så sött så de hinner torka upp innan han vaknar.
    pissväder har vi oxå...mindre kul

förresten var i luleå med en kompis och kolla lite på bebiskläder. oj va mycke fint de finns, men däremot så upptäckte ja att de är inte så himla mycke neutrala färger. hitta lte på Barbapappa men på nå konstigt sätt fick ja för mig att de skulle passa en tjeja bättre.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)