• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Sandragumman
    ludicrous skrev 2010-08-23 10:06:28 följande:

Ni skriver ju massa, hinner inte med!

Nu har jag varit nästan ledig en vecka, hoppade in o jobbade en kväll i torsdags, det kändes direkt i kroppen, men va fan, allt går. Har ont i ruman idag, eller ryggslut/rumpa på vänster sida. Ligger på vetekudde o hoppas det ska gå över.
    Är lite avlastning åt en hund  så idag blir det promenader, på med foglossningsbältet o ut o knalla bara =)

Bebis har börjat härja rejält där inne nu, den har några ställen den trycker på så det blir näst intill obehagligt. Men nu är det inte bara sparkar längre utan nu bökar den och man kan känna när den drar någon kroppsdel mot magen typ. Sambon har äntligen fått känna ordentligt också o han har blivit jättemysig mot magen =)

Vi hade kräftskiva i lördags och oj så kul det är att se alla fyllesvin när man själv är nykter :P hehe
    Men ciderna luktade vääääldigt gott.. o jag är ju lite knäpp så jag tycker att det luktar supergott när folk röker, särskilt om dom sitter ute o man själv inne, så det bara kommer in lite rök.. mm =)

hahahah jag är lika knäpp som dig då när de gäller rökandet.... men de är väl för att man varit där själv och själv så saknar jag de där litegrann...... men oftast så känner jag inget sug.....
  • ondar

Fick mitt sånt där "foglossningsbälte" på posten idag men jag tycker det e svinsvårt att veta hur det sitter för att sitta rätt?
    Det e ju bilder o sånt med på beskrivningen men tycker ändå det e svårt. Barnmorskan visade mig i torsdags men det minns ju inte jag idagSkäms.
    Så- det ska sitta under magen, på höftbenen men var på höftbenen? Högt upp, långt ner, mitten? Någon som vill dela med sig av en bild på sig själv med ett på kanske;)?

Har haft besök av två vänner idag en snabbis, den ena tjejen i förhållandet är jag närmast med o hon har köpt massa fina saker till min bebisHjärta plus att hon även köpte med sig en gracovagn som funkar till mitt babyskydd åt mig på blocket som såldes i deras kommun (vi bor långt ifrån varann) hon vägrade låta mig betala den så fick den med. Så fick alltså vagnen Akta Graco Mirage Plus, ett jättefint babygym med ljus o musik inbyggt, en body med giraffer på, en vit body+hängslebyxor och en pyjamas, en barbapappafilt-jättemjuk, en barbapappa snuttefilt, två barbapappa tvättlappar, en mirandanalle med texten "with love" och en bamseCD med Bamses dunderhits som bebisen ska få poppa till när den e större:). E hon inte bara världens sötaste vän Hjärta, behöver kanske inte säga att hon längtar efter att bebis ska anlända:).

• Momalicious

Jag är inte alls sugen på att börja röka igen! Mår bara illa om jag tänker på det eller känner röklukt. Men jag tycker bara det är sjukt dumt och onödigt att börja igen när jag väl slutat så det tänker jag verkligen inte göra.

Ondar: vad trevligt det låter! :)

• Momalicious

Fan jag blir då trött på folk som ska lägga sig i. Igår skrev jag på Facebook att folk som ville skulle gissa könet eftersom vi ska ta reda på det om två veckor. Då får jag massa kommentarer att det är som att öppna julklappen i förväg och blablabla. Blev riktigt förbannad och sa att om de inte skulle gissa så behövde de inte kommentera för att det är vårt val.
    VARFÖR tror folk det är okej att häva ur sig vad som helst bara för att jag är gravid?

Detta är ju ingen jättegrej men det är liksom principen, att folk ska lägga sig i och säga att man gör fel hit och dit. INTE okej!!

• LillSnurr82
    ondar skrev 2010-08-23 15:05:08 följande:
    Fick mitt sånt där "foglossningsbälte" på posten idag men jag tycker det e svinsvårt att veta hur det sitter för att sitta rätt?
    Det e ju bilder o sånt med på beskrivningen men tycker ändå det e svårt. Barnmorskan visade mig i torsdags men det minns ju inte jag idagSkäms.
    Så- det ska sitta under magen, på höftbenen men var på höftbenen? Högt upp, långt ner, mitten? Någon som vill dela med sig av en bild på sig själv med ett på kanske;)?

Har haft besök av två vänner idag en snabbis, den ena tjejen i förhållandet är jag närmast med o hon har köpt massa fina saker till min bebisHjärta plus att hon även köpte med sig en gracovagn som funkar till mitt babyskydd åt mig på blocket som såldes i deras kommun (vi bor långt ifrån varann) hon vägrade låta mig betala den så fick den med. Så fick alltså vagnen Akta Graco Mirage Plus, ett jättefint babygym med ljus o musik inbyggt, en body med giraffer på, en vit body+hängslebyxor och en pyjamas, en barbapappafilt-jättemjuk, en barbapappa snuttefilt, två barbapappa tvättlappar, en mirandanalle med texten "with love" och en bamseCD med Bamses dunderhits som bebisen ska få poppa till när den e större:). E hon inte bara världens sötaste vän Hjärta, behöver kanske inte säga att hon längtar efter att bebis ska anlända:).
    Låter verkligen som världens underbaraste vän... En sån vill nog alla ha.. Men du har henne antagligen för du är en lika underbar vän för henne som hon är för dig..
  • LinnV

Momalicious: Jag kan inte heller tänka mig att börja igen, jag vet ju hur svårt det var att sluta så dumt att utsätta sig för det igen.. Min sambo har äntligen slutat röka, jag har hatat den lukten sen jag själv slutade.

Jag är så besviken idag. Vi ska till mvc i morgon och min sambo kan inte följa med. Han har börjat på en utbildning idag och i morgon ska de på en mässa ca 8 mil härifrån som börjar kl 11 och vi ska till bm kl 10.30. Har dessutom ingen barnvakt till min dotter så hon får följa med. Tror iofs att hon bara tycker det är roligt och spännande, vi kommer få höra bebisens hjärtljud igen  

• MajMamman08

Pust Snart flyttar vi...nämligen i helgen,men känns som om vi inte ens e halvfärdiga i huset! Ja,vi kommer o få ta mängder efter vi flyttat in. Huvudsaken att entreplan e klart (förutom nya dörrar o lister då,som vi får ta sen).
    Så får vi spackla o måla och lägga golv,nya lister o dörrar på övervåniningen efter vi flyttat in och sist men inte minst....när orken kommer tillbaka....hehe man då e la magen i vägen så då e man väl för klumpig istället!

Känner mig osocial o utslängd från världen nu mera Hinner som sagt bara jobba,jobba o renovera o renovera!
    Skiten man har ska ner o sen ska den upp,haha!
    Blir nog inte flytt nu på många,många,många,många år! E så trött på o flytta nu! 3:e gången på 3 år...haha!

I morron smäller de Då ska vi på UL (RUL)  och idag går jag in i v 25......HÄRLIGT!!!  Hoppas vi får veta kön denna gången. E såååååå sjukt sugen nu på o köpa o beställa massa fint till bebisBaby

Ha de så fint tjejer så länge....så hörs vi mer när jag e tillbax från allt kaos,hehe!

• Sandragumman

Nu vet jag inte om folk missförstod mig eller så, men gör inte de!
    Jag tyckte om att röka och ville inte på nästan några grunder sluta, men så blev jag gravid med min son och slutade för honom, hur lätt som helst att lägga bort ciggen, men eftersom de inte var mitt "egna" beslut att sluta så började jag om och längtade efter de under hela graviditeten.....
    MEN denna gång blir de nog annorlunda skulle jag tro, För min nuvarande sambo röker inte och har astma och jag pratade länge och väl om att sluta när vi blev tillsammans men ciggen var en så  "bra" vän så de blev aldrig, så blev jag gravid nu och samma
    sak där som med första så la jag bort ciggen på en gång eftersom detta barn var planerat oxå, jag känner inte ett direkt sug eller tänker på de, men nog luktar de gått när folk varit ute och rökt de tycker jag!

Men att börja om denna gång känns långt bort eftersom jag har en sambo som inte tycker om det samt att han har satma och de visar sig nu att min lille son mycket säkert oxå har astma, så de känns inte som ett alternativ nå mer att röka för nu har jag mycket mer som väger över mitt eget "beroende,behov" mina älsklingar mår ju inte bra av det!

Min sambo kan tycka att de är OK att ta en cigg om man festar (fast han gör de inte själv) eftersom man ändå festar  så sällan, så vad som händer när man ska ut på kalas igen de vet jag inte, fast jag själv tycker de där med feströka är lite dumt, för klarar man sig utan cigg annars under veckorna och dagarna varför ska man då feströka för en kväll, ved e de för mening?!!....

Men jag tror jag med stolta ord kan säga att jag nu mera är en föredetta rökare:P hahahaha

• ondar
    Momalicious skrev 2010-08-23 15:24:37 följande:
    Fan jag blir då trött på folk som ska lägga sig i. Igår skrev jag på Facebook att folk som ville skulle gissa könet eftersom vi ska ta reda på det om två veckor. Då får jag massa kommentarer att det är som att öppna julklappen i förväg och blablabla. Blev riktigt förbannad och sa att om de inte skulle gissa så behövde de inte kommentera för att det är vårt val.
    VARFÖR tror folk det är okej att häva ur sig vad som helst bara för att jag är gravid?

Detta är ju ingen jättegrej men det är liksom principen, att folk ska lägga sig i och säga att man gör fel hit och dit. INTE okej!!
    Äsch, jag förstår faktiskt inte det argumentet om julklappar, man får ju liksom inte veta _vem_ det är som kommer ut för att man vet _vad_ det är som kommer ut. Sen är det ju upp till alla, en vän till mig ville inte veta för hon anser att en del av spänningen vid förlossningen försvinner då och det är ju upp till henne:).

Men hon skulle då aldrig heller dömma mig om jag hade tagit reda på innan vad det är jag ska få.
    Jag är jätteavis på er som redan vet och som kommer få veta snart och tycker att man vill man veta så gör man helt rätt att ta reda på det o vill man vänta så gör man givetvis rätt i det med:).
    Däremot finns det ju de som tar reda på kön för att kunna ta bort barnet om det är "fel" kön och sånt äcklar mig.

Det är verkligen INTE okej att lägga sig i som så många gör, förstår din frustration! Jag är jättenyfiken på vad det är för något som gömmer sig i din mage så jag hoppas verkligen att du delar med dig av det när du vet;).
    LillSnurr82 skrev 2010-08-23 15:25:51 följande:
    Låter verkligen som världens underbaraste vän... En sån vill nog alla ha.. Men du har henne antagligen för du är en lika underbar vän för henne som hon är för dig..
    Hjärtahoppas det är så iaf:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)