• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • LillSnurr82
    SaraKlippan skrev 2010-08-23 19:40:38 följande:
    Nej moderkakan ska inte ligga i vägen... inte enligt RUL... men den kanske kan flytta sig?

Ja jag har läst någonstans att det är vanligt att gravida blir deprimerade! :( Förstår inte varför man ska bli det! Man vill ju bara vara lycklig över det lilla livet man bär på!

Tack för din omtanke!
    Ska till BM på torsdag så ja kan ju prata med henne då!
    Ska eventuellt göra köns UL också snart o då får ja ju se att lilla pyret mår bra då!
    Hoppas ja blir gladare då också!

Kram 
    Ingen anning om moderkakan kan flytta på sig Obestämd

Du kanske kan fråga om du får lyssna på bäbisen då när du kommer till BM så kanske du blir lugnare av att höra att allt står rätt till..?
  • ondar
    SaraKlippan skrev 2010-08-23 19:40:38 följande:
    Nej moderkakan ska inte ligga i vägen... inte enligt RUL... men den kanske kan flytta sig?
    Moderkakan flyttar sig i takt med att livmodern växer o blir större oftast, men det ska inte innebära egentligen att sparkarna känns mindre. Har du din moderkaka i framvägg eller bakvägg?
    Det kan ju hända att bebis helt enkelt är en mer layback krabat som inte ännu fått lust att sparka och slåss konstant:). Alla barn är ju olika, redan från start.
    Känner du att du blir orolig "på riktigt" så bör du rådfråga hos Bm, för din egna skull så du kanske kan känna dig lite "gladare" sen  o iaf har en sak mindre att oroa sig för *kram*. Men snart nog så känner nog både du o sambo liten Hjärta
  • delifi2
    SaraKlippan skrev 2010-08-23 18:54:08 följande:
    Hej Allihopa! 

GUD vad ni skriver! Hinner inte med!

Har inte varit så aktiv på sista tiden... inte kännt för att göra något alls! Känner mig lite smått deprimerad :(

Ni skriver om hur bebis sprarkar o rör sig hela tiden... jag är i vecka 26 idag! Tycker nästan att de känns mindre nu än va de gjorde i början! Min sambo har inte fått känna riktigt än och jag börjar bli orolig! :(

Kan det vara något fel? Varför känner inte ja så mycket som ni andra? Jag är ju en av de här som gått längst i graviditeten också!

Känns jätte jobbigt :( Mitt deppiga humör blir ju inte direkt bättre :(

Kram på er alla o hoppas att ni har de bättre än jag! 
    Känner du något varje dag så behöver du inte vara orolig, vissa bebisar har större rum att röra sig i å vissa mindre.
    Ju längre tiden går desto mer trångt blir det, men du ska känna barnet 1 gång om dagen iaf.
    Drick kallt vatten tex å se om barnet reagerar.

Man känner sig deppig och vad jag har hört så är det mest det undermedvetna som spökar såvida man inte vet vad som kan orsaka det.
    Hela kroppen förändras i sitt utseende, man kan bli mer känslosam, man kan ha mer ont, man svullnar up osv osv dvs vanliga gravåkommor, lägger man ihop allt det där så kan man känna sig deppig utan att riktig förstå vrf.

Stor kram och hoppas du mår bättre snart
  • Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-08-23 18:54:08 följande:
    Hej Allihopa! 

GUD vad ni skriver! Hinner inte med!

Har inte varit så aktiv på sista tiden... inte kännt för att göra något alls! Känner mig lite smått deprimerad :(

Ni skriver om hur bebis sprarkar o rör sig hela tiden... jag är i vecka 26 idag! Tycker nästan att de känns mindre nu än va de gjorde i början! Min sambo har inte fått känna riktigt än och jag börjar bli orolig! :(

Kan det vara något fel? Varför känner inte ja så mycket som ni andra? Jag är ju en av de här som gått längst i graviditeten också!

Känns jätte jobbigt :( Mitt deppiga humör blir ju inte direkt bättre :(

Kram på er alla o hoppas att ni har de bättre än jag! 
    Nej du behöver inte oroa dig! Du känner ju! 
    Läste nånstans att det inte är konstigt om ens partner inte fått känna förrän runt vecka 28-29-30. Vissa barn är ju mindre aktiva och tycker inte alls om när någon tar på magen och lugnar ner sig. Det är ingen fara, huvudsaken är ju att du känner även om det är tråkigt att sambon inte får känna.
  • Lillkillen

Här är en till som tycker det är lite tråkigt att man är så deppig när man är gravid - vill ju vara den där gravida kvinnan som är fin, har energi, utstrålar osv.

Min första graviditet var jag mer eller mindre deppig av olika orsaker fram till månad 7 - sen mådde jag toppen. Dock mkt sammandragningar så jag fick gå i myrfart o orkade inte så mkt.

Nu hade jag gett mig tusan på att må bättre, vilket jag har gjort men så kommer det stunder då all luft går ur en.
    Idag har jag varit totalt orkeslös, helst av allt har jag velat ligga i sängen ihop krupen o grina....men men man måste ju jobba....

Kan även berätta för dig SaraKlippan att när jag väntade min son, så kände jag heller inte knappt nga sparkar. Min sambo kanske kunde känna 2-3 sparkar under hela graviditeten. Dock tog min barnmorska mig på allvar så jag fick åka upp till förlossningen ett par gånger för att kolla läget bara. Minns faktiskt inte om jag hade moderkakan i framvägg eller inte... MEN det visade sig sen efter förlossningen att min livmoder är hjärtformad så sonen hade "fastnat" på ena sidan.
    Till denna graviditet vet jag nu det samt att jag har moderkakan i framvägg. Men känner på kvällarna (inte varje kväll) att hon sparkar som den. En kväll sparkade hon så mkt, så det var mer på en kväll än vad sonen sparkade på hela graviditeten....

Oliver 080101 samt BF 8/12
  • Momalicious

Nu är jag irriterad - IGEN. 
    En bekant är gravid och ca 10 veckor före mig.
    Råkade gå in i en tråd hon skrivit i och där skrivit om mig, vilket var rätt uppenbart för mig.
    Hon skrev såhär:

"Jag har en likadan bekant, som är gravid och hon är ca. 10 veckor efter mig (typ v.20 nu) men har ändå upplevt precis ALLA gravidsymptom redan nu.. Och hon skyltar verkligen med det och har flera gånger försökt tala om saker för mig, lite som för att "sätta mig på plats" har det känts som.. Jag blir verkligen superirriterad, men försöker ta det med ro och inte lyssna så mycket.

Människor människor... Tror vissa individer helt enkelt har ett större behov av att få synas och bli bekräftade än andra."

Hon vet inte om att jag läst det här, men jag är så sjukt förbannad. Det är väl knappast mitt fel om jag upplevt flera graviditetssymtom (inte alla)? Jag hade GÄRNA blivit av med några. Och jag skyltar med det?! Vi har en mejlkontakt så vi brukar mejla om hur vi mår och känner osv, så är det så konstigt om jag skriver att jag har ont i ryggen exempelvis eftersom jag har det?

Och jag kan fan inte rå för att jag är mer påläst än henne när det gäller graviditet/amning/bebisar osv. Jag tycker det är intressant att läsa om, och eftersom vår graviditet var planerad så satt jag och läste på innan vi blev gravida. 
    Är så sjukligt trött på att hon alltid ska hålla på så. Vi har en lååååång historia bakom oss. Och det är rätt roligt där det med att hon skriver att jag har behov av att synas eftersom hon ALLTID vill stå i centrum och får hon inte det blir hon förbannad.
    Vi har haft en underbar vänskap tidigare men det funkar liksom inte lika bra längre. Eller inte alls snarare. Särskilt inte när hon håller på att snackar skit bakom ryggen på mig hela tiden.

AH. Blir så jäkla grinig. Det är när hon beter sig såhär jag bara har lust att skita i henne och så, men samtidigt så ska vi ha barn som kommer vara i princip jämnåriga och det är ju kul. Men vet inte hur värt det är att ha en relation med någon som ska hålla på såhär bara för den sakens skull.  

Hon är liksom en såndär "när det passar mig" person. Allt ska ske som hon vill. Jag ska bara tycka synd om henne, men om jag klagar på nåt som har med mig och min graviditet att göra så är jag jobbig och en attentionwhore blablabla. Alltid varit sådär, men jag kunde acceptera det när vi var barn av nån anledning.

Behöver bara spy lite galla, har ingen lust mer att hon ska hålla på så men jag är samtidigt för lame för att säga upp kontakten. Har redan gjort det flera gånger men ändå börjar vi prata igen, och det har varit hon som tagit upp kontakten alla gånger. Så jag vet inte, kanske har hon inte så många för folk börjar tröttna på att hon håller på så? Inte bara mig hon behandlat så nämligen.

Ursäkta, långt och förmodligen ointressant för er. Behövde som sagt bara få ur mig lite skit! 

• Ninnie81

Men du...varför orkar du lägga energi på en sån person. sj skulle ja bara skita i henne. menar om hon kan skriva så i en tråd med människor som hon egentligen inte ens känner kan ja bara tänka mig va hon säger till dem hon känner.

vissa människor vill bara ha andra att trycka ner eller prata illa om. jag har lärt mig att ta vara på den vänner som verkligen är mina vänner som finns där i vått och torrt. är de som betyder nå.

du får ursäkta mig att ja kanske låter hård men ja är såå less på personer som är falska.

förresten så har ja bm tid på tors. ska bli spännande att mäta magen. få se hur ja ligger till. däremot så ska vi göra lite prover för tydligen har ja nog magkatarr..har haft problem med magen i flera veckort...

• Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-08-23 23:09:51 följande:
    Men du...varför orkar du lägga energi på en sån person. sj skulle ja bara skita i henne. menar om hon kan skriva så i en tråd med människor som hon egentligen inte ens känner kan ja bara tänka mig va hon säger till dem hon känner.

vissa människor vill bara ha andra att trycka ner eller prata illa om. jag har lärt mig att ta vara på den vänner som verkligen är mina vänner som finns där i vått och torrt. är de som betyder nå.

du får ursäkta mig att ja kanske låter hård men ja är såå less på personer som är falska.

förresten så har ja bm tid på tors. ska bli spännande att mäta magen. få se hur ja ligger till. däremot så ska vi göra lite prover för tydligen har ja nog magkatarr..har haft problem med magen i flera veckort...
    Jo jag vet, och det gör jag ju inte egentligen, men det känns så trist när hon är en av mina äldsta vänner, men samtidigt så har jag ju ingen lust med hennes skit mer. Men ja, du har ju så rätt, så rätt...
    Förtjänar verkligen bättre än så. Och jag HAR ju bra vänner med. Riktiga vänner.

Lycka till hos BM! Kommer inte ihåg när jag ska dit nästa gång ens hehe, får nog kolla upp det! :) 
  • Ninnie81
    Momalicious skrev 2010-08-23 23:14:43 följande:
    Jo jag vet, och det gör jag ju inte egentligen, men det känns så trist när hon är en av mina äldsta vänner, men samtidigt så har jag ju ingen lust med hennes skit mer. Men ja, du har ju så rätt, så rätt...
    Förtjänar verkligen bättre än så. Och jag HAR ju bra vänner med. Riktiga vänner.

Lycka till hos BM! Kommer inte ihåg när jag ska dit nästa gång ens hehe, får nog kolla upp det! :) 
    nä men varför skulle du. menar en bra vän ska ju kunna fastän de kan göra ont säga va man tycker och är man goda vänner ska man kunna ta de. menar man går inte bakom ryggen på en och gnäller hos andra.
    ta heller vara på dina riktiga vänner än henne.

hoppas bara mina värden är bättre denna gång än sist.
  • Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-08-23 23:25:24 följande:
    nä men varför skulle du. menar en bra vän ska ju kunna fastän de kan göra ont säga va man tycker och är man goda vänner ska man kunna ta de. menar man går inte bakom ryggen på en och gnäller hos andra.
    ta heller vara på dina riktiga vänner än henne.

hoppas bara mina värden är bättre denna gång än sist.
    Nae, särskilt inte när det bara är bullshit liksom. Hon borde väl vara glad om hon inte fått det jobbigt med kroppen förrän vecka 31, så hade jag gärna med haft det! Är ju inte precis drömmen att ha dödsont i rygg och fötter varje dag.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)