• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Ninnie81
    Momalicious skrev 2010-08-23 23:30:47 följande:
    Nae, särskilt inte när det bara är bullshit liksom. Hon borde väl vara glad om hon inte fått det jobbigt med kroppen förrän vecka 31, så hade jag gärna med haft det! Är ju inte precis drömmen att ha dödsont i rygg och fötter varje dag.
    vissa verkar bara vilja att man ska tycka synd om dem och man de värre än dem så blir de sura...förstår inte vissa människor,
  • Mrs TH

Saraklippan: jag känner inte av vår bebis speciellt ofta, min man har känt en ggr, eller han tror att han har känt en ggr. Jag har iofs moderkakan i framvägg, men det är lite tråkigt när hon inte ger sig till känna mer, å andra sidan, lever jag in på att hon är lika lugn när hon är född som i magen

Idag var det dags för jobb igen och herregud vad less jag är på att jobba, det gör ont överallt
    Jag fick datumen till föräldraträffarna, och mkt riktigt, min man kan inte gå på en enda av dem 8:15-10:00 är liksom inte den ideala tiden för gymnasielärare, han vart ledsen för att han känner det som att han sviker mig och jag är ledsen över att jag måste gå själv, fan också!!

Tänkte fråga, jag har sökt havandeskapspenning, och i fredags dvs 1 vecka efter jag skickat in ansökan, så ringde en handläggare upp min chef och hade en massa frågor. Jag väljer att tolka det som att jag har en chans fortfarande, hade de avpolleterat mig direkt så hade de väl inte bekymrat sig med att ringa? Vad tror ni? Jag vet att det är rätt poänglöst att gissa men, entertain me

• Momalicious

För föräldraträffarna kan ni ta ut föräldraledighet båda två samtidigt! Så få din man att göra det!

• Mrs TH
    Momalicious skrev 2010-08-23 23:53:37 följande:
    För föräldraträffarna kan ni ta ut föräldraledighet båda två samtidigt! Så få din man att göra det!
    Ja jag vet, men han har precis börjat det här jobbet. Det är hans drömjobb, och han har bara en provanställning, problemet är att han är den enda läraren i de ämnena, han har 122 elever, lektioner 9-16, dag ut och dag in, är han bort så får eleverna ingen undervisning. Han arbetar på en friskola.

Så egentligen är det så här, han vill gärna gå, men han vill inte börja sitt nya jobb med att vara "omöjlig" speciellt inte när det var ett par 100 sökande till hans tjänst, och han tog examen för 6 månader sen och fick tjänsten före många väldigt meriterande.
  • Mrs TH

Btw Moma: energitjuvar ska man hålla sig lååååångt borta ifrån! Din kompis verkar vara en sådan energitjuv. Nä ta det lugnt gläds åt ditt betyg och mys med magen, och skit i folk som är jobbiga

• TvåBlir3

Har fått en barnvagn av min kusin som hennes barn har växt ur, det är både en ligg och sittvagn. Nu fattas bara liggdelen som jag inte har fått ännu, hon tror att den var sönder :( Får se om hon hittar den  annars undrar jag om någon får man väl dra och köpa en ny. Vet någon vart man kan köpa vissa tillbehör/delar till en barnvagn samt på ett ungefär vad priset kan ligga på? Det skiljer nog sig en del beroende på märke och modell skulle jag tro och har ju inte vagnen här just nu så det kan jag inte kolla. *klurigt* Obestämd

• Stefanie
    Mrs TH skrev 2010-08-22 22:01:33 följande:
    Fast profylax är ju bra och där får han ju lära sig hur han konkret kan underlätta och hjälpa dig!
    Min kompis man var orolig, men  han kände sig lugn efter att de gått profylaxkursen eftersom han kände att han hade lite"koll" kunde vara delaktig och aktiv på ett helt annat sätt. Kort och gott han fick "makt" över situationen på ett helt annat sätt, och han var väldigt nitisk i  hur profylaxandet gick under förlossningen
    Jag kanske skrev lite slarvigt, men det var lite det jag menade. Att profylaxen känns bra!

Hoppas att min sambo också upplever det så! 
  • Mrs TH
    Stefanie skrev 2010-08-24 00:31:13 följande:
    Jag kanske skrev lite slarvigt, men det var lite det jag menade. Att profylaxen känns bra!

Hoppas att min sambo också upplever det så! 
    Ja men det tror jag på, han kommer nog att gilla det, och som sagt var snacka med hans polare, och få dem att prata om det över en öl så där. Min man blir alltid mkt lugnare när han har fått surrat med sina vänner över en öl( oavsett vad det gäller, det är som universal botemedel )
  • Stefanie
    SaraKlippan skrev 2010-08-23 18:54:08 följande:
    Hej Allihopa! 

GUD vad ni skriver! Hinner inte med!

Har inte varit så aktiv på sista tiden... inte kännt för att göra något alls! Känner mig lite smått deprimerad :(

Ni skriver om hur bebis sprarkar o rör sig hela tiden... jag är i vecka 26 idag! Tycker nästan att de känns mindre nu än va de gjorde i början! Min sambo har inte fått känna riktigt än och jag börjar bli orolig! :(

Kan det vara något fel? Varför känner inte ja så mycket som ni andra? Jag är ju en av de här som gått längst i graviditeten också!

Känns jätte jobbigt :( Mitt deppiga humör blir ju inte direkt bättre :(

Kram på er alla o hoppas att ni har de bättre än jag! 
    Jag har läst att det är vanligt att det från första sparkarna kan sluta kännas i flera veckor just efter vecka 20 och framåt. De veckorna brukar kallas spökveckor för att många upplever att deras symptom försvinner och inte känner sig alls gravid. Det ska inte vara farligt och är normalt. Men om du är riktigt orolig tycker jag att du ska ringa bm och höra om hon kan låta dig komma in så du får lyssna på hjärtat eller om hon på annat sätt kan lugna dig! Inte kul att gå runt och oroa sig.
  • Momalicious
    Mrs TH skrev 2010-08-23 23:58:20 följande:
    Ja jag vet, men han har precis börjat det här jobbet. Det är hans drömjobb, och han har bara en provanställning, problemet är att han är den enda läraren i de ämnena, han har 122 elever, lektioner 9-16, dag ut och dag in, är han bort så får eleverna ingen undervisning. Han arbetar på en friskola.

Så egentligen är det så här, han vill gärna gå, men han vill inte börja sitt nya jobb med att vara "omöjlig" speciellt inte när det var ett par 100 sökande till hans tjänst, och han tog examen för 6 månader sen och fick tjänsten före många väldigt meriterande.
    Fast om han skulle bli sjuk så fixar de ju en vikare och samma sak gäller ju här. Vad ska ni göra när du är mammaledig sen om du blir sjuk och han måste stanna hemma med barnet? Förstår att det är svårt med en provanställning och så men saker händer ju.
    När går provanställningen ut?
    Mrs TH skrev 2010-08-24 00:00:06 följande:
    Btw Moma: energitjuvar ska man hålla sig lååååångt borta ifrån! Din kompis verkar vara en sådan energitjuv. Nä ta det lugnt gläds åt ditt betyg och mys med magen, och skit i folk som är jobbiga
    Ja, borde verkligen det!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)