• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-08-25 11:20:39 följande:
    Jag måste gnälla lite jag med!
    Det GÅR inte att ringa till transportstyrelsen! Eller jo, men när man gjort alla val och ska komma till telefonkön så säger en jävla automatisk kvinnoröst (som jag vill döda numera) "Alla köplatser är tyvärr upptagna, var god försök igen" eller nåt sånt. Hur kan man ha ett system där man inte kan komma fram till telefonkön?! Det är ju helt idiotiskt. Då ska man behöva sitta och ringa om och om igen och hoooooppas att man kommer till den förmodligen milslånga telefonkön och be till någon högre makt att inte bli bortkopplad eller att telefonen får fnatt.

GAH! Så, nu har jag fått gnälla!    
    Jag HATAR myndigheter! 
    Å jag vet precis hur det är, då är det väl lika bra att säga på en gång att det iten går att komma fram, det är fasen 500 val och knapptryckningar man ska göra innan man kommer fram nu för tiden ju.
    Mannen frågade idag om jag verkligen skulel ta körkort har hållt på fram å tbx i 6 år snart, dels vill jag ha det samtidigt tycker jag det är onödigt eller egentligen inte, men jag vet att om mannen och jag ska iväg så okmmer vi bråka om vem som kan dricka eller inte, eller så får vi köra "sten,sax, påse" som vi brukar.
    I stort sett är det bara teorin kvar eftersom jag har kört jättemycket
  • Emelle
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    MEN VAD LÄSER JAG!!!

HjärtaGRATTIS!!!!!!!!!!!!!!Hjärta

Nu är det er tur, jag är sååå säker!
    StOOOra kramar!
  • Emelle

Sitter på jobbet och läser ikapp lite
    Hinner inte med ert tempo sen jag började jobba igen.

SaraKlippan. Jag känner också bebis lite mindre om dagarna nu, börjar ju bli lite mer trångt därinne och därför känns det annorlunda/mindre. Men bök och så när dom ändrar ställning. Könns ju mindre än de sprkar dom fick till förut!

Kommenterar mer från hemma datorn i kväll. Glöm inte Livet på BB i kväll

• Trollungarnasmamma
    Utomlands skrev 2010-08-25 12:20:28 följande:
    Ni som mätt magen... ehum... Vad är det för mâtt ni mäter 26 cm 27cm osv.???

Vâr bebis mâr bra bra bra!!! Fick provsvar igâr pâ blodprover plus att jag fâtt repetera 20 v ul för i 20v var en njure lite för stor, men nu är den bra och vi är 25 veckor och 3 dagar gravida (26e grav veckan).

I morgon flyger jag till kalla svearike sâ att den blivande mormorn ska kunna klämma och knacka pâ hos den lill*.

Kräftskivetips - pajer gâr alltid hem och är mättande, dvs att snappsarna har inte lika snabb effekt :D. Nâtt âr gjorde vi typ som midsommar mat och kräftor, det var oxâ lyckat. LYCKA till!
    Fundus mått tror jag det heter, BM mäter från blygdbenet & över magen för att få en kurva.

Skönt att den var bra nu

Välkommen då vart bor hon?

Tack
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Utomlands
    NhjärtaD skrev 2010-08-25 12:51:44 följande:
    Fundus mått tror jag det heter, BM mäter från blygdbenet & över magen för att få en kurva.

Skönt att den var bra nu

Välkommen då vart bor hon?

Tack
    Ja jätte skönt!!!

Aha tack! Det gör de inte här... Men "över magen" är det till navlen typ ?

Hon bor i Skâne sâ de blir Sturup. Men inge tâg och bât denna gângen, hon och en kompis kommer och hämta mej med BIL- tror jag ska bli gravid felr ggr. Ha ha ha!!! Skämt â sido. Jag kan inte gâ sâ lânga sträckor längre pga dâlig rygg som blivit katastrof nu som gravid, och ännu mindre med resväska.
  • Utomlands

Shit vilken gravidhjärna jag har, flyplatsen i DK heter ju kastrup!!! ha ha ha

• Lillkillen

Hej alla i tråden.

Har varit till MVC på morgonen och allt såg perfekt ut. Mina blodvärden ahde stigit från 105 till 116 så mina 2 niferix om dagen har hjälp och jag ska fortsätta med det. Mitt SF mått var 24cm och jag är i 25 hela veckor , så jag låg på "normal, medel kurvan".

Ska få en remiss till läkaren på SÖS för ett samtal, då jag vill försöka få planerat ks. Få se hur det går.

Dock har jag börjat få rejält ont i ljumskarna sista veckan samt lite bak i ryggen. BM sa att det var vanligt nu dessa veckor o att det är ligamenten som töjer sig. Om jag blev värre skulle jag gå till sjukgymnasten....
    Hade inget av detta i min förra graviditet. Hade bara rejäla sammandragningar då....

Ang vänner som bara tar energi av en så har jag börjat "göra mig av" med dem. Orkar inte ha sådana har heller bra vänner o få =)

Oliver 080101 samt BF 8/12
  • delifi2
    Utomlands skrev 2010-08-25 13:00:14 följande:
    Ja jätte skönt!!!

Aha tack! Det gör de inte här... Men "över magen" är det till navlen typ ?

Hon bor i Skâne sâ de blir Sturup. Men inge tâg och bât denna gângen, hon och en kompis kommer och hämta mej med BIL- tror jag ska bli gravid felr ggr. Ha ha ha!!! Skämt â sido. Jag kan inte gâ sâ lânga sträckor längre pga dâlig rygg som blivit katastrof nu som gravid, och ännu mindre med resväska.
    symfysmått heter det och man mäter hur stor livmodern är, från blygdbenet där livmodern börjar upp tills den tar "slut" lixom, run tdehär veckorna så går den strax över magen. Man kan känna det själv om man är van eller om bm lär en det
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-25 11:17:54 följande:
    WOHO! Jag går in i vecka 23 på fredag. Du är då alltid två steg före hahaha. Dåligt skämt, sorry
    Tänk vad go du kommer vara då! Du kommer vara i vecka 31 då, helt galet!  

Hihih.. Jag kan väl inte hjälpa att vi fick till våran befruktning två dagar tidigare.. (a) Cool Ja, vecka 31 liksom. HELTOKIGT!
    NhjärtaD skrev 2010-08-25 11:25:38 följande:
    Härligt, hoppas du fixar det   Jag känner att jag vet inte om jag skulle klara praktik nu, & förmodligen är det egentligen dax för det nu Men vill gärna....
    Mmm, jag har funderat i dom banorna också.. Kommer jag verkligen orka? Det återstår att se. En sak som är säker är att jag inte har råd att inte plugga och kan jag inte praktisera lär jag ju inte kunna jobba, eller hur.. Obestämd
Svar på tråden December Bebis 2010 :)