• Emelle

December Bebis 2010 :)

malinsmurfan skrev 2010-12-03 14:36:59 följande:
    Jag är ju partisk i frågan men jag anser att kinesisk akupunktur fungerar att starta förlossning med, jag har behandlat flera med det och i kina använder det de på flera kliniker när igångsättning är beställt.
    Ok!!!
    Jamen då hoppas jag att det kommer funka på mig då.
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-03 16:00:24 följande:
    Ska du akupunktera (hihi) dig nästa vecka?
    Ja min BM ska ge det och hinnsvepning för att se om det ev kan sätta fart på bebis vilja att komma ut!
  • Emelle
    delifi2 skrev 2010-12-03 16:17:15 följande:
    Är du mogen för hinnsvepning då?
    Om du inte är det så gör det inte, jag gjorde det och det var hemskt efteråt, man får bara pinvärkar som inte gör ett dugg nytta.
    Håller tummarna för att du mogen iaf
    Det vet jag ju inte om jag är förren det väl är dags.
    Jag hoppas ju på det såklart, annars gör det ju ingen nytta alls. Mogen och mjuk (utplånad??) tapp och gärna öppen ett par cm är ju önskvärt
    Men hon får in och känna efter bäst hon vill. Jag har så ont och allt nu så jag skiter nästan i om jag får mer el mindre ont ett tag efteråt
    Är villig att prova det mest nu känns det som. Är sååå trött på att vara gravid!!

Stephanie- Grattis till lgh!!

2 barns mamma84- Vår laptop får följa med till förlossningen + BB.
    Har ju musik, film, och internet där så det är givet!
  • Emelle

Sambon jobbar kvällstur idag 14-21 Sååå tråkigt!
    Pojkarna har badad med badbomb och ligger och äter fredagsmys och tittar på film i väntan på IDOL, såklart (svensson fredag)
    Dottern är kvar i stallet men borde komma hem snart...

Jag har köpt fot-salt, en ny fil och en dyr fot-creme och tänkte fixa fötterna nu ikväll...
    Kan ju vara lite skönt när man har massa extra kilon dom får bära runt på...

Så har jag köpt flera liter Grape Tonic som jag ska dricka...Förra graviditeten drack jag nästan 4 liter dygnet innan  Max föddes. Det var sääkert därför han tittade ut, så nu kör jag en favorit i repris...

• Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-03 18:10:06 följande:
    (det går inte att citera med telefonen...)

Emelle- hur sjutton når du ner att fixa fötterna?? Skulle jag med vilja men ska jag nå dom måste jag sitta skräddare, o då kan jag ju inte ha fötterna i vattnet eller så.. :(

Här blir det pizza, julkalendern och så har ju nya Donkey Kong spelet kommit, så jag lär inte se varken man eller barn denna helg!
    Jag tänkte sitta i fotbad först och sen sitta skräddare...
    Ja det blir väl en syn för gudarna, men jag försöker
    mamma smurfen skrev 2010-12-03 18:12:10 följande:
    Sedan en annan fråga....Min sessa har rört sig ganska mycke, så även nu efter de att hon fixerat sig, å igår vart de maaassa buff å knööö imagen*ler*
    Idag har det "bara" vart en del knö, inga buff å väldigt sparsamt...

E de så att jag ska bli orolig på "riktigt" eller ska jag avvakta till i morgon...vad tror ni?

Min lilla tjej är likadan. Oftast "vild" och väldigt livlig. men sen ar hon dagar då och då (sällan= då hon rör sig betydligt mindre och jag kan komma på att jag inte känt av henne  på jättelänge och jag får då verkligen buffa MASSOR på magen för att få en liten knuff tillbaka. JAg tror inte alls det är någon fara, MEN känner du dig det minsta orolig så skulle jag hellre ringa en ggn för mycket än för lite.
    Ingen känner ju din bebis bättre än just DU!
  • Emelle
    MFJG skrev 2010-12-04 10:57:37 följande:
    Ni som fött innan hur har era förlossningar startat och ni som fött mer än ett barn har dem startat på samma sätt?
    Alla tre har startat med värkar så jag antar att det kommer bli likadnt den här ggn med. Annrs komemr jag bli JÄTTEförvånad. Om vattnet går tex...HJÄLP!
    Det var då själva fan vad allas slemproppar släpper till höger och vänster. Här är det minsann ingen slempropp som släppt. Inte vad jag märkt iaf. Jaaa, jag är bitter Men å andra sidan har jag typ längst kvar också.

GRATTIS NhjärtaD! har redan sagt det men man kan väl aldrig säga det för många gånger Är otroligt avundsjuk på att ni har er bebis! :)

Nu ska jag hoppa i säng. Har massa förvärkar som idag gör ännu ondare än de brukar. Ge mig riktiga värkar, annars kan det vara. Känns bara så jääävla onödigt att ha ont när inget händer ändå. Morr.

Nåväl, god natt med er. 
    Här har då inget släppt överhuvudtaget heller
    ludicrous skrev 2010-12-04 12:00:52 följande:
    Jag vet inte vad jag ska tro nu. Har lite ont, lite sammandragningar o så. Syns inte nått speciellt i trosskyddet och jag vill inte ringa förlossningen för att få höra att min käre man har en stor kärlekssaftsproduktion :P
    Ring hellre en ggn för mycket än tvärtom!!
    (ska ALLA som ska ha efter mig få innan nu va?? )
    LillSnurr82 skrev 2010-12-04 12:06:44 följande:
    Vakna i natt av att det kändes som nån slagit mig med en stekpanna i bakhuvudet, jordens huvudvärk fast av ett konstigt slag.. Känns mer som om nån står och trycker mitt bakhuvud framåt..Brukar aldrig änvända mig av värktabletter och mindre nu som gravid.. Men känner att jag kanske måste... Alvedon, är det nåt man kan ta som gravid??
    Usch, jag har så mycket huvudvärk nu och vet att det är jobbigt! Men jag har ju varit på två läkarbesök och båda läkare + min barnmorska säger att det ÄR ok att ta värktabletter (alvedon el panodil) om man har så ont. Kan det hjälpa diga tt må bättre så plåga dig inte i onödan!
  • Emelle
    Ninni81- Han är JÄTTESÖT!!
    Hoppas du snart känner dig som vanligt efter snittet igen. JAg tycker det är skönt att höra att det inte bara är jättelätt med snitt. Personligen har jag bara rena solskenshistorier omkring mig med snittade vänner. Skönt för dom. men ibland har det verkat såå enklet. Ochd et har man ju fattat att det inte är alltid. Tack för att du delar med dig! Kan ju vara bra att veta den andra sidan med om man nu bli utsatt för snitt i slutet...

Två barns mamma84-
    Krya på dig. Jag är med JÄTTEförskyld. Ingen dröm när man är nära förlossningen...
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-04 13:02:25 följande:
    Bebis är ju förliten! Pappret blev iaf blött... Känner mig döööfjantig
    Men ring in och be som kolla. Och så värst liten är ju inte din bebis. mindre än en månad kvar ju. Bättre att kolla upp med en ggn än att vänta OM nu vattnet gått. RING!!!
  • Emelle
    Jenni78 skrev 2010-12-04 13:47:48 följande:
    Vanja föddes igår e.m. Finaste tjejen i världen. :)
    Å så hätligt!! Stort grattis!!
    Roligt att det börjar komma fler flickor med nu!
  • Emelle
    Lallan- Grattis till dina små!! Vad härligt med en av varje!

Stephanie- Vet hur det blir när man tänker en tanke som verkar såå bra och så blir det feeeel!
    Gjorde en sån idag jag med pojkarna...läs i bloggen

Sambon jobbar natt idag så jag och magen har kollat "Så mycket bättre" och druckit Grape Tonic...
    Nu ska jag natta sista ungen som är vaken och sen hoppas jag på några timmars sömn innan mina förvärkar (som faktiskt lugnat sig de sista nätterna) växcker mig. Har hållt på med allt möjligt hela dagen så jag borde känna av fogarna ganska rejält i natt med misstänker jag...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)