Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

magbilden är dtagen o ligger inne nu ..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

s89:
    Den ligger på bild tåden på ts

• 3 barns mamma84
    moma:
    Bilderna på magen är tagna samma tid på eftermiddagen innan maten klockan 16.55 ca jag ser inte sådan skiljnas men den har nog blivit större.
    Tack Gumman.
  • 3 barns mamma84
    s89 skrev 2010-07-17 13:39:42 följande:
    Hej

Åker iväg några dagar  till Tyskland. Ha det så bra här. Hemma igen på onsdag kväll. 

Sköt om er och era magar.
    KramGlad Gravid
    ååh fan jag bor ju i dk du kunde ta mig med fem till sverige
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-07-17 16:19:31 följande:
    Vink vink till alla!!!Solig

Har juh semester nu så då försvinner tiden speciellt när det är bra väder!!

Vi har varit på Öland en sväng, kanon var det där!!! Nu är vi hemma & bara är...ska strax köra igång ett bullbak Tungan ute

På tisdag åker vi till vimmerby, Astrid Lindgrens värld

Jag har varit lite orolig för bebis, tyckte inte jag kände rörelser tillräckligt, men nu är det fullt ös & känner utan på med!! Har börjat få rätt mycket sammandragningar med, inga som gör ont, men obehagliga....

Så nu till er, orkar inte läsa bakåt, så är det nått ni tycker jag ska veta ele ska svara på så TELL ME 
    Såg att ÄLSKARNOVA väntar pojke nån mer som kollat, ele gjort UL??

nehe nu kommer snart mys regnet igen & åskan

kram på er!!!
    Jag vet inte ibland så känner jag små rörelser i magen när jag ligger på sängen på kvällen innan jag ska sova men annars inte alls nu har jag änte kännt på några dagar igen hoppas det inte har lagt av att slå hjärta man blir sjukt orolig.
    Jag har drömt om missfall och jag har drömt om att jag blöder.
    Jag tänker negatift hela tiden men vill såklart hoppas på att den lever.
    Men jag vet inte längre.
    Sen har kännslan av röksugen kommit oxå jag röker inte men varför kommer den e det då barnet e död om de e det att kroppen blir knäpp jag har fortfarande hunger kissnödig trött och ömma bröst men vad mer ska man tro ?
  • 3 barns mamma84
    Mrs TH skrev 2010-07-17 17:33:07 följande:
    Det är ju inte konstigt att känna oro, jag har drömt om blödningar, smärta och fan och hans moster sen den dagen jag såg ett + på stickan. Men det ska ju itne vara så att oron tar överhanden, då blir det ju bara fel, om du är så orolig så tycker jag att du ska ringa din BM och förklara precis hur det ligger till och säga att du itne vet varför men du kan inte släppa tanken på att nått är fel, jag är säker på att du får ett ul, så att du kan stilla din oro!

Gällande rökningen, jag har varit och är fortfarande röksugen, inte varje minut men helt klart får jag ett sug minst ett par ggr i veckan,  då slutade jag ändå röka 2 v innan jag fick reda på att jag var gravid. Jag suktar även efter rödvin, rom och cola och parmaskinka!
    Vår bebbe såg ut att må bra trots mitt stundtals enorma röksug. Jag tror inte det alls har att göra med huruvida bebben mår bra eller inte, det har med mig att göra. Jag vill väldigt gärna ha en cigarett, eller två. Jag kommer inte att röka, men jag SKULLE vilja röka. Jag skulle vilja ha en fridag, då min man bar bebben och jag kunde dricka massor med rödvin, och röka flera paket cigaretter

Det är klart att din bebis mår bra!
    Ring och prata med din BM!
    Tack gumman du får mig att skatta och inte tänka på bebisen e död..
    Jag tar detta med lugn väntar till rul som är på fredag och hoppas på det bästa.
    När du och jag fått våra små ja då lovar jag att det första jag ber sambon när barnet är ute det är en paket CIGG hahahaha sen är jag lättad och glad och lever på rosa moln
  • 3 barns mamma84
    Mrs TH skrev 2010-07-17 17:52:09 följande:
    Hahaha! Jag har i ett otroligt svagt ögonblick lovat min man att inte börja röka, fan ta den karln och hans fin ögon

Men du jag kan kontra med att jag precis läste i en tråd här att överviktiga löper större risk att få missbildade barn... , vad tror du jag sitter och tänker på nu? Jag måste lärar mig, man ska inte läsa andra trådar än glada trådar, man ska inte läsa böcker, inte se på tv och framför allt inte prata med folk, iaf inte om man är lite inbillningssjuk som jag är

Jag har haft olika faser och de slutar alla på samma sätt, jag gråter till alvedonreklamen, med hundarna( om man är stor och stark så måste man vara snäll) eller lyssnar på Briggen Bluebird och gråter som en galning, tills min man börjar få ett lätt panikartad blick i ögonen och jag bara ser hur kugghjulen går i huvudet på honom. Vanligtvis brukar han säga typ, älskling älskling, du jag har laddat ner True Blood åt dig, eller vill du ha choklad, vi kan titta på Twilight igen, eller Titanic eller den där filmen där de sjunger hela tiden, vad som helst bara du slutar gråta Det brukar fungera för mig, lite halvnaken Alexander Skarsgård har aldrig dödat någon
    Herregud du bara får mig att skratta så tårarna sprutar hahaha Alexander grrrr honom skulle vi nog bråka om hahaha (hund triket) hahahaha
    Ååh du gumman jag har oxå lovad min sambo att sluta röka nu när jag ändå inte räker mer men denna ord var bara ord haha jag kommer att börja jag vet bara det.
    Ett glas cider eller votka eller något annan drink får mig att ha en cigg i handen i nyår till o med
    Haha du låter preci som jag gråter av romatiska filmer och skarttar för skräckisar hahaha

Juste överviktiga ja det borde ju vara så att vi alla som är normala kan röka
    Haha hoppas det var det så springer jag genast ut för att köpa cigg (önske dröm)
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-07-17 18:27:34 följande:
    Och jag ska köpa en Crescent Comfort eller Crescent Classic ^^

Idag fick jag en jättespark från bebis. Var lite stressad just då pga en incident på jobbet..

Var hos en vårdtagare som vi tar blodsocker på varje morgon. Denne sticker sig själv med en nål som sitter på en plastgrej, vet inte vad dom heter. Man bryter iaf av en del så blottas en nål. När pat stuckit sig så skulle jag slänga nålen åt patienten, eftersom denne inte kommer åt avfallsburken själv. Så jag sträcker mig efter avfallsburken och håller samtidigt fram handen till denne, varpå pat misstolkar mig och släpper nålen i min hand så jag råkar på något sätt sticka mig i pekfingret.. Tilläggas bör att denna patient har Hepatit C.. Så idag har jag varit nere på Östra för att ta blodprov och för att få vaccin.. Risken att jag blivit smittad är i princip obefintlig eftersom nålen inte var blodig, jag hade handskar och att patienten med ganska stor sannolikhet inte smittar eftersom denne går på behandling och inte haft symptom på väääldigt många år (pat blev smittad på 80-talet ungefär). Men visst blir man orolig.. Fick pratat med både en underläkare och överläkare som båda försäkrade mig om att jag inte behöver vara orolig för vare sig mig eller barnet och skulle jag mot förmodan vara smittad finns det behandling och att det överförs via förlossningen har ännu inte rapporterats i något fall. Men som sagt.. Jag tror inte jag är smittad. Men läskigt var det och känns lite fortfarande. Som om man är smutsig.. Obestämd
    Fy jag vet vad du pratar om men jag gör samma sak som du men jag har med avfalls burken för dessa så pasienten själv får slänga ner.
    Jag tar bara fram allt och låter min pasient göra allt på sig själv för det kan den göra.
    Hoppas bara du inte gör om detta utan själv låter pasienten själv slänga.
    Vi har en gul burk precis på övre hyllan.
    Men jag förstår att man får panik det skulle jag oxå få.
  • 3 barns mamma84

Barnvagn ja en carena combi har vi tittat på en 09-10 i års modell vi hade en carena combi 08 när sonen kom
    Till dottern och fast sitt 06:a
    Men vi har oxå några till vi måste bara bestämma oss hahaha

• 3 barns mamma84
    Småstadsbönan skrev 2010-07-17 22:38:36 följande:
    Jag känner fortfarande inte bebis bode ju göra det är i v 18 och det är tredje barnet, jag har känt tydligt i v 18 med de andra två så jag är skit nojig just nu att bebisen inte skulle leva längre, skall på RUL den 22 men jag vill inte vänta så länge tror ni att man kan få komma till BM tidigare för att få lyssna på hjärtat??
    Gumman jag sitter i samma båt som dig jag har försökt hela morgonen men inget svar inte igår häller eller dagen där på.
    Jag är antingen i vecka 18 eller 19 ´tredje barnet
    Rul 23 dagen efter dig.
    Men när jag nyss tog kort på magen liggandes ser jag tydligt att den har växt rielt och livmodern är redan över naveln några cm och barnet tydligen ligger vid naveln kunde känna rygg.. men ingen spark men det kommer sambon säger jag ska vara lugn.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)