Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Jag vägde 62 innan Loke. Vägde 62 veckan efter Loke. Väger fortfarande 62. +några hekton. Men jag är 1.57 kort så jag vill ner under 60. Hade hoppats att amningen skule hjälpa till med det! =) Blir till o träna o banta när man slutat amma helt! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-12 23:03:48 följande:
    Har du vågat dig på ett test ??
    Måste fråga dig hur är det med dina flytningar ? 
    Ta ett test? Jag äter cerazette! Jag har väldigt mkt flytningar. Ovanligt mkt!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-12 23:02:16 följande:
    Innan ebba vägde jag 55 kg !! men jag och mamma åt ingenting utan vi drack äppelvinäger så den tog bort ALLT hunger ..
    Är sugen på att testa igen !!
    Efter ebba stannade jag i 65 kg sen upp och sen ner till 65 kg igen efter amadeus och sen upp igen och ner igen efter elias på 65 kg men nu har jag gått upp igen ''suck''
    Vill ner till 55 kg igen men då är det äppelvinäger jag ska slurpa i mig
    Jag är 164cm    
    Brukar också dricka äppelcidervinäger. Har gjort det ett tag nu, men tar upp det igen när jag slutat amma! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-12 23:58:36 följande:
    Visst e det gott ja det är värsta bantingsdrickan hahaha
    Jag fick i mig 2 msk varje dag morgon och kväll kunde äta en macka eller frukt sen inget mer man var likom inte hungrig alls.

Kan man ta detta om det skulle vara någon där inne det borde inte ge någon skada ?
    När slutar du amma då ?
    Om vi skulle börja sammtidigt      
    Jag dricker 2-3tsk. Börjar med två, ökar sen till tre. Ja, det är gott. Gillar vinäger! =) Har mkt sånt i sallader! =)
    Är man gravid är det inte bra om man dricker vinäger. För surt för fostret! Så var säker på att du inte är gravid först innan du dricker!
    Ja, bra fråga. När sonen lär sig och dricka vätska så......... =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Åh, inatt hade lillfisen ont i magen tror vi. Han skrek inte jätte mkt, men han skrek till då o då o gnällde o kunde inte sova. Sambon vandrade med honom, fick inte sitta ner. Kl 4 imorse gav han honom katrinplommonpuré som han tydligen åt med god aptit och pruttade! Kan vara att han är hård i magen. Han hade svårt och bajsa igår, tog i så han grät! Kom två harpluttar, sen när farmor skulle byta på honom så var det jättekladdigt i blöjan! Stackars liten. Fick katrinplommon till gröten nyss! Får se om han bajsar nåt idag!
    "vad kan man göra?" sa sambon inatt. "inte mkt....massera magen o ryggen". sa jag. Men har dom ont är det försent. Men sa åt honom att  massera ryggslutet när lillfisen låg mage mot mage på sambon!
    Han sån lust o amma så han glömde magontet o somnade ist! Men ne....ska inte.
    Han somnade kl 6 och väckte mig strax innan 10. Sambon sover än!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-13 11:08:10 följande:
    Okey haha ja det är gott till avocado med mummsigt
    Jag tror inte jag är gravid idag känner jag mig hmm inte glad alls.
    Vet inte en kännsla bara att det är inget.
    Fortfarande ingen mens här inte.
    Jag är redan sugen att ta men hmm hur skadligt kan det va jag röker ju likom oxå.

Jo det är viktigt att han ska tycka om att dricka först innan man stoppar och börjar med något med bantning att göra.
    Men har du provat morotsdricka osv nu ?       
    Avocado? Blä! =)
    Vet inte hur skadligt det är, men det är inte bra med för surt!

Nej, det har jag inte. Trugar med äppeldrickan! =) Ska köpa morotsdrickan. Han gillar kokta morötter typ....så får se om han gillar drickan! =)
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-13 11:14:54 följande:
    Men lilla pluttan då gassig och förstoppning aj då inte roligt alls för dessa små
    Ge olja och se hur det går för katrinblommon kan oxå göra förstoppning för vissa men oxå hjälpa till men olja den gör bajset mjukare!
    Vad för olja? Vi har oliv olja "extra virgin" =) Ska jag hälla olja i vällingen eller? :/
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-08-13 16:14:19 följande:
    Jag vill inte alls ha en bebis till just nu. Gravid skulle vara mysigt att vara, men inga fler barn än tack. Jag tänker bara på hur jobbigt det var med kolik och ja.. Det får dröja.

Jag har nog rätt svårt att finna mig i mammarollen eller vad jag ska säga. Saknar friheten ibland. Saknar att själv få bestämma när jag vill vakna eller sådär. Känner mig som världens mest värdelösa mamma. Grät jättelänge igår. Men slutade röka (började för ett par månader sedan igen tyvärr) så kanske är lite känsligare än vanligt. Är ju inte så att jag vill byta bort Elliot mot "frihet", men jag saknar den ibland.
    Kan också känna så ibland. Skulle vilja gå hemifrån utan skötväska, vagn o barn. Bara ta sin väska o gå nånstans. Sova när  o hur länge jag vill.
    Men vill inte byta bort lillfisen. Han är det bästa som hänt mig. Men vill kunna tänka lite på mig själv. Ska bli så skönt när man slutar amma sen. =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Personligen tycker jag det är jättefult och se en gravid kvinna röka. Kan jag sluta dricka alkohol kan hon sluta röka! Jag vet, stor skilland, men ändå! Man har inte sig själv o tänka på längre. En stor eloge till dom som slutar röka när de får ett plus på stickan. Men så börjar de sen igen när ungen pluppat ut. Lika fult o se en mamma dra en barnvagn o röka samtidigt. Eller röka i lekparken. Ne usch!
    Fast jag har aldrig rökt, men säger bara vad jag tycker! =)
    Så jätte bra att ni slutar röka!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-13 17:13:47 följande:
    Kan hålla med dig men jag har rökt i många många år sen jag var 16 år har stoppat till vid varje graviditet.
    Sen är det något som ger mig ro i kroppen när jag röker men röker inte när jag tar ut barnen utan efter maten och morgonen och när barnen sover.
    Röker alltid ute.
    Och borstar tänderna efter nästan varje cigg.
    Men nu röker jag och OM jag inte är gravid så kommer jag inte att sluta då jag kan inte det är jobbigt.
    Men om det skulle vissa + skulle jag stoppa direkt om jag skulle ha cigg kvar skulle jag slänga dom utan att må illa

Det är jätte bra! =)
    Jag kan förstå absolut att det är svårt o sluta röka!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-08-13 18:09:42 följande:
    Den största omställningen är att få ett barn, sen är det inte så mycket jobbigare att ha fler, bara lite mer disk och tvätt
    plus lite mera rum o städa o mera fönster o tvätta när man måste flytta till större så alla ungar får plats! =) hehe Tur vi bara ska ha en til! =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)