Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Ja chansen att man själv ska få för tidigt minskar & minskar hela tiden

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-11-02 12:57:41 följande:
    SaraKlippan-
    Grattis. Så skönt att det verkat gått så bra och att ni redan kanske kommer hem i slutet av veckan. Fantastiskt!
    Selina04 skrev 2010-11-02 12:41:06 följande:
    Hej hej!!!

Grattis till lille Benjamin!!!!

själv är jag i v 34+2 idag o det känns som en evihet innan det är dags men här verka det vara många som får för tidigt?

Jag ska på UL på torsdag för att se att allt är bra då ja haft så högt BT vid flera tillfällen, ja är lite nervös över det faktiskt.

Men det ska bli mysigt o se bebis igen, men finns risk för att vi "vanliga" kan se könet? det vill vi nämligen inte göra- det är halva nöjet för oss =)
    Som sagt, är det en kille så är det rätt lätt att se. Jag har sett båda mina två pojkar innan BM hunnit sagt något.Ja, buhuu
    Jag vill ju gärna få om sisådär högst en månad... Inte en chans i helvete att det ska gå vägen
    Ja min får gärna komma om 2 veckor 37+0, fast då har nog inga kläder som passar hihihi
    men den chansen är väl liten som sagt!!! Men hoppet är det sista om överger en juh
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-11-02 19:41:24 följande:
    Tack, det var så jag tänkte med, tycker ju att kvalitén på filtarna borde vara såppas att de inte förändras av en tvätt.

Oj:), du minns inte vilka två till det e som har fått? Är jättenyfiken ju:D
    Ninnie81 har oxå fått & Mrs Helgesson tror jag det var ele nått sånt
    Vi måste juh göra en lista snart så vi inte glömmer bort

BM besök idag, allt mycket bra, tom gått ner 2 hg Bebis har sjunkit ner rätt mycket, ej fixerad men det behöver den inte göra heller sa hon som nån annan nämnde innan....
    Meeeen sen skickade hon mej till förlossningen för mina slemmiga flytningar, mitt tryck neråt, det lilla rosa i trosan & mitt onda i magen, idag jag bara haft slem & trycket, men de tog en ctg & det var bra...sa mest kommer den så kommer den....trodde att det skulle se fint ut, tyckte BM var lite knas som skickade mej dit, det var första gången vi träffade henne, har fått byta.....

Willesmamma: Trycket ner osv var helt normalt, bebis kan ligga & trycka på olika nerver & så nu & endel kan vara riktigt obehagliga....
    Ja det  tänkte vi, sambons idé

Nu två veckor kvar till nästa besök, efter det kan jag känna att den är mer än välkommen!!!!!!
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-11-02 20:50:48 följande:
    å tack:). Det var värst, ja en lista låter sannerligen som om det skulle kunna vara på sin plats:D.

Skönt att allt såg bra ut! Skönt att de iaf tar allt sånt där på allvar, man vet ju aldrig förrän man har kollat.
    Hur känns det att få byta BM så här sent? Vilken vecka är du i?
    Ja det är faktiskt skönt, men kändes lite töntigt att ligga där med CTG eftersom jag visste att det skulle se bra ut...
    Mjo känns helt okej, sambon var lite nervös men det gick bra idag gick in i vecka 36 idag, 35+0.
  • Trollungarnasmamma
    MrsHelgesson skrev 2010-11-03 08:30:23 följande:
    Normalt att ha så ont att man mår illa och vill spy? Borde jag kontakta förlossningen eller nåt?
    Ring om du vill, annars kan det vara så att bebis ligger på någon nerv, den förklaringen fick jag igår då jag har/haft liknande...
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-11-03 09:20:47 följande:

Godmorgon tjejer!

Ang. snuttefilt har vi sovit med våran ett par nätter nu...
    Vad duktiga ni är som syr och fixar. Jag är inte en bak och sy mamma Skäms men jag är jättebra på at shoppa

Nu ska jag straxt åka till dagis med minsta och ses blir det BM besök för att se om det behövs något TUL för oss. Men jag tror lilla pluttan växt ordentligt sen sist. Känns så, men magen ser inte större ut, bara annorlunda.
    Avlämnar rapport efteråt.

Hihihih samma här

Lycka till!
    ondar skrev 2010-11-03 09:47:00 följande:
    Är tillbaks från BM och bebis har inte vänt sig, precis som jag redan visste. Så på tisdag blir det vändningsförsök med Liten.
    Okej, lycka till, hoppas det går bra.
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-11-04 10:48:20 följande:
    Det kan nog absolut vara så att du fortfarande är anställd utan att de för den saken skull ringer in dig mer, tror det är likadant här faktiskt, ringde o sa ifrån att de inte behöver ringa mer eftersom jag e sjukskriven fram tills bebis kommer o jag tror inte de tar bort mig helt utan jag finns säkert kvar som "anställd".

Usch jag e också så sen :(. Väntar fortfarande på att mitt arbetsgivarintyg ska komma på posten så vi blir två som får pengarna sent. Bråkar dessutom fortfarande med FK angående min sjukskrivning så jag hoppas bara att jag får se de pengarna någon gång också. Blä för pengar.
    En till som  väntar på arbetsgivarintyg!!! från två ställen!!! Är verkligen kris här hemma på pengar! & dottern fyller år ihelgen & lite små fix att köpa kvar till bebis ankomst....suck, är en sån stressfaktor för mej med pengar!!!!

Idag kommer en vän till mej som gjorde en abort igår Hon hade ingen aning om vem pappan var, kunde vara två olika...hon ville inte vara ensam om detta så hon tog bort det. Synd tycker jag samtidigt som det är helt upp till henne & jag förstår henne på ett sätt.

Usch har massor att göra inför helgen när det är 4 års kalas här hemma. + att jag vill plugga lite idag...mannen jobbar sent denna veckan me....men men det fixar väl jag!!!

Åhhh igår på kvällen fick jag sån foglossning så jag inte kunde stå knappt....hur kan det bara komma & gå?? hade det i ca 10 veckor sen försvann det under några veckor & nu känner jag av det lite igen....suck suck
  • Trollungarnasmamma

Äter med clementiner Men slipper halsbrännan oftast, den kommer & går som allt annat!

• Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-11-04 11:40:38 följande:
    Usch förstår precis va du menar med pengakris, fick inga pengar alls nu i oktober men som tur va hade mamma precis fått en större summa i present av min mormor så jag fick låna av henne så länge. Men nu i slutet av november kommer ju nya räkningar som ska betalas *suckar*.

Fy va hemskt:(. Två vänner till mig har gjort abort under tiden jag har vart gravid, båda två har egentligen velat behålla men av olika anledningar mer eller mindre vart tvingade till att ta bort Rynkar på näsan, förstår deras sorg och beslut då jag själv en gång har fått göra en abort och än idag har starka känslor till det minnet:(. Skönt att hon har vänner vid sin sida iaf! Det behöver man Hjärta

Fy va jobbigt med foglossningen som kommer o går! Hoppas den går över snart o håller sig väck framöver.
    Vi har inte så många vi kan låna utav & vi ligger redan efter med räkningar   inget kul sits alls detta....

ja det är det vi är tillför som vän att finnas där för dem trots deras val osv....då är man en riktig vän!!

ja den e inte nått kul, man kan juh inte planera nånting....nu mår jag illa med!!!
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2010-11-04 11:50:40 följande:
    Och jag har för ovanlighetens skull gott om pengar - har ju levt på FP i ett år och var nu inne och jobbade heltid ett par månader, och det var lyxigt att få lön!
    LYX

Sambon bytte juh jobb nu så i nov får han dubbel lön, men det kommer juh gå till sena räkningar han får även ta ett förskott på sem ersättningen som han oxå skulle fått i november med då.....& så hoppas vi på mina pengar med, hade kunnat bli lyx då men det blir det juh inte
Svar på tråden December Bebis 2010 :)