December Bebis 2010 :)
Vet inte vad jag ska tro längre.... känns som något vill att det ska strula massor... kommer vi ens att få det här barnet? Får aldrig slappna av...
Tack alla som skrivit
Det känns faktiskt aningen lugnare idag, har hunnit tänka igenom det och det kommer inte mera blod. Har heller inte ont.
..... (ringer BM)
Bm säger också att det låter högst troligt att det är resterna av blödningen i lördags. Att det har legat och samlats och koagulerat och sedan kommit ut med en flytning. Stickningarna jag har säger hon kan bero på någon nerv som ligger i kläm, eller ligamenten på höger sida som tänjer sig eftersom allt såg bra ut med bebis på UL. Ingen anledning till oro, då jag inte blöder något mer. Bebisen tar inte skada av stickningarna. Otroligt lugnande besked!
Ska ändå ta det lugnt hela denna vecka, ledig från jobbet idag då jag var på dans till orkester med mina söta 9:or en kväll. De fick lära sig dansa bugg, vals och foxtrot inför grundalbalen som är ikväll. Då ska jag svira om och gå och fälla en tår över hur fina de är, och så har de bjudit med mig att komma och äta med dem på balen. Ska bli skoj, har varit deras mentor sedan de gick i 7:an, så det är rätt sorgligt att släppa iväg dem imorgon då vi har skolavslutning. Mitt första gäng - har jobbat som lärare i 3,5 år nu...
Jag har haft huvudvärk hela helgen, men det beror på min nacke. Den kan också vara orsak till huvudvärk. Är massageterapeut själv, men det hjälper ju inte mycket när man inte riktigt kan massera sig själv... 
Det känns som att det börjar hända saker i magen nu... jag är ju överviktig, men det börjar bula ut lite i alla all känns det som. Gick in i v. 15 igår. Om man tittar på vad som ska hända så är det nog inte konstigt att ta det fart. I måndags var bebis 8,5 cm ungefär på UL, i vecka 16 ska den ju nästan vara dubbelt så stor, så livmodern måste ju också öka väldigt mycket just nu. Spännande!
Rättelse: "så är det inte så konstigt att det tar fart".
MFJG: Jag hade en blödning för två veckor sen. Det kom som riklig mens, mörkrött blod utan klumpar. Blev jätteorolig och lade mig ner på en gång. Det stannade av efter en timme ungefär, ringde min BM och hon ville absolut att jag skulle åka in på KK. De gjorde ett ultraljud, och allt såg bara finfint ut med bebis som sprattlade och mådde gott. Som skogsbollen säger, så kunde de inte säga varifrån det blödde, men de sa i alla fall att det är från min sida av moderkakan då bebis ej var berörd av det. De kan ej säga varför det blöder, men att det var ingen fara. Skulle jag börja blöda igen så ska jag komma in med en gång, så jag tycker absolut att du ska åka in och kräva att få göra ett ultraljud. Det är säkert ingen fara i och med att du är så långt gången, men för att bli lugnare själv och se bebis... *håller tummarna*
Vecka 16 nu, tiden går ![]()
Nu till en "äcklig" fråga... har i veckan fått slemmiga flytningar. Nästan som innan ägglossning... någon mer som har så? De är helt genomskinliga, men riktigt klibbiga och slemmiga... ursäkta beskrivningen :-P
På onsdag ska jag åka till Luleå, och kika på vagnar tillsammans med min mamma. Där jag bor är inte utbudet så stort om man säger så. Blir sedan att åka ner med sambon också, men ska bli så mysigt att få kika på och känna på dem lite mer. Ska också gå på Hafva som har en massa gravid-/bebissaker - himmelriket just nu ![]()
Ren fakta så säger dem att i vecka 20 når den under naveln
Jag känner mig inte alls gravid just nu... mår finfint och har fått tillbaka energin. Får dock inte lyfta något tungt än, men håller igång med massa saker här hemma. Var i Luleå igår och gick på Barnens Hus bland annat. Rena himmelriket!
Just nu nöjer jag mig med att bara titta, känna och drömma. Ska åka dit med sambon längre fram i sommar och kanske inhandla lite också.
Fick dock en rejäl smäll imorse. Lämnade in bilen på verkstad (har en Peugeot 307, 2006 års modell) för att den skakar när man ska komma iväg med den. De behöver byta hela kopplingen och kalaset kommer kosta ca 15.000 kr :-O Då kan man hålla sig för skratt. Fy... då märkte jag i och för sig av att jag var gravid, för jag blev alldeles kallsvettig, yr och det började ringa och susa i öronen. Var väldigt nära att svimma, men fick sätta mig ner ett tag... riktigt obehagligt. Har en underbar mor och mormor som kommer hjälpa mig med en del av pengarna, men detta var ju pengar jag egentligen lagt undan till bebis....