Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

December Bebis 2010 :)

Mrs TH skrev 2010-09-06 11:22:46 följande:
    Jag var näst äldst på föräldrargruppen, en tjej var 38 sen var resten 80-talister. Kände mig lite gammal
    Men det var trevligt, även om BM inte gick igenom nått "nytt", iaf inte nått nytt för mig, Vi fick se en film om barnsjukhuset och för tidigt födda barn. Jag grät en skvätt, helt otroligt vad vetenskapen har gått framåt

Men mest var det sitta och fika och prata, det var väldigt kul, jättetrevliga tjejer( vår BM delade upp killar och tjejer för just fikat) alla utom en var förstföderskor, men det var hennes killes första barn så därför gick de på gruppen. Jag har sista bf, det var en sista september, 1 i början av oktober, 2 i november och så en tjej i början av december och så jag.  Jag som känt mig så stor konstaterade glatt att jag var  mkt mindre än hon som skulle ha början av december, men väldigt mkt större än de andra som hade fina små put kulmagar.

Saknade min man lite men känner att han inte "behöver" vara med, han kommer inte att missa så mkt, eftersom vi redan läst om det vi kommer gp igenom. Det är väl mer den sociala biten han missar, men det är som det är.

Hemskt dröm Moma, men det är bara en dröm, hjärnan spelar oss konstiga spratt ibland.
    Jag räknar med att vara bland de yngsta när vi ska iväg på föräldragrupp. Bor i Stockholm och skrev in mig hos en privat mödravård i Gamla Stan. I stockholm är snittåldern för förstagångs mammor mycket högre än andra delar av landet och alla jag sett i väntrummet på besöken hittills har åtminstone 30+, många närmare 40.
  • Stefanie

Jag läste igenom en himla massa sidor nu och såg att någon undrade över stödbälten men kommer inte ihåg vem det var och orkar inte bläddra igenom alla sidor igen, men jag vill ändå svara:

Jag köpte ett bälte här, det är skönt och avlastar lite.

www.gulare.com/shop/index.php&cPath=83

Har också beställt en "Supportbelt stödgördel", men det har inte kommit än.

www.minimundus.se/body_mamma/ivantanstider.htm 

• Stefanie

Momalicious:
    Vad kul, grattis! Ser fram emot att se bild!

Och så en liten undersökning...

Jag är supernyfiken på vem som bor i min mage, men har ingen aning. Jag själv har en känsla av att det kanske är en liten tjej som bor i mig, men alla andra(utom en) tror att det är en pojke för att "det ser ut så", så nu har jag påbörjat en liten undersökning här. Jag kollade igenom senaste sidorna i bildtråden och har skrivit upp alla som är lika mig i kroppen/runt magen. Om alla jag känner har rätt ska ni också ha pojkar.

POJKAR

s89
    Linasmama
    Jessica 82
    På Väg Mot Syskon
    Lailan
    annapanna03
    glitterkornet

På vissa bilder var det svårt att se och bedöma, men en del tycker jag var tydliga tjejmagar om man ska bedömma det på samma sätt:

FLICKOR

Majorima
    Momalicious - KILLE
    MFJG
    2barnsmamma 84
    SaraTheres

Vill ni hjälpa mig att fylla ut listan, ni som vet om det stämmer eller inte? Jag börjar med att fylla i att Moma ska ha en pojke.

• Stefanie
    delifi2 skrev 2010-09-07 20:22:50 följande:
    det första bältet skulle jag inte köpa vet att det är många som ha klagat på att det inte ger tillräckligt med stöd när de haft foglossning.
    Det andra har jag inte använd men jag avskyr att ha nåt på magen när jag är gravid så det skulle jag inte köpt heller bara för den saken skull men hoppas det hjälper iaf.

Köpte ett bälte och jag kommer inte ihåg varifrån, eller jag köpte det i en sjukvårdsaffär men den fanns på nätet oxå, kosta 700:- och ger stöd mer stöd åt höfterna och håller upp magen, ska se om jag hittar det igen
    Jag kan tänka mig att det finns bättra alternativ och om du hittar det igen kan jag också tänka mig att ge det ett försök. Jag tyckte att priset var okej och det var värt ett försök, jag hittade inga bra alternativ när jag letade själv...

Hur det andra känns återstår att se, men jag ska rapportera här när jag vet mer!

• Stefanie
    linasmama skrev 2010-09-07 21:10:41 följande:
    Stefanie:

POJKAR

s89
    Linasmama - POJKE
    Jessica 82
    På Väg Mot Syskon
    Lailan
    annapanna03
    glitterkornet

På vissa bilder var det svårt att se och bedöma, men en del tycker jag var tydliga tjejmagar om man ska bedömma det på samma sätt:

FLICKOR

Majorima
    Momalicious - KILLE
    MFJG
    2barnsmamma 84
    SaraTheres
    Tack! Ett hittills då.
  • Stefanie
    Momalicious skrev 2010-09-08 09:52:00 följande:
    Här är vår lilla prins! :)

Det är ju så himla häftigt! FIna bilder! 
  • Stefanie
    Smurfen83 skrev 2010-09-08 14:53:13 följande:
    Tjena Tjejjer =) I´m Back igen =)
    Har jobbat en del å mått pyton men fick en 100% sjukskrivning tills den 10/12 å ja e beräknad tills den 8/12 =)
    Så nu har ja mer möjlighet att hänga me här igen  =oD
    Imorron börjar Föräldragruppen kl 8-10 =) Vilket ja tycker ska bli otroligt intressangt... dock är ja lite nervös å hoppas på att de kommer att vara nån som e jämngammal med mig =)

Är det nån mer förstföderska som ska gå?? Hur känner/kännde ni inför första mötet??
    Gubben min ska dock inte me, han ville inte så han får väl stanna hemma så får jag "leka vuxen" själv =) hihi
    Så idag blir de att sova ensam hos en kompis så ja slipper sitta på bussen en timma innan de börjar=)
    (ja de e ju så att killen min bor inte i samma bostadsområde som mig så ja skulle få åka buss ca 50 min innan de börjar)
    Hur skulle ne reagera om inte eran karl ville me??

Ha de bäst <3
    Min sambo ville inte gå sade han när det var dags att boka in vilken grupp vi skulle gå i. Jag tycker inte om det utan tycker att det är något vi ska göra tillsammans. Han är nervös inför förlossningen och jag tror att det är viktigt att han förbereder sig. Jag läser på och tar reda på vad som händer i min kropp, hur förlossningar går till, förbereder mig på första tiden som förälder på alla möjliga sätt. Han har tyckt att det är lite läskigt och har hanterat det genom att skjuta upp det.

Jag sade ifrån, han ändrade sig ganska snabbt och nu ska vi gå tillsammans.

Det här var ett tag sedan nu och jag tror att han börjar vänja sig vid tanken och är nöjd med beslutet om att gå med nu.  
  • Stefanie

Är det någon av er som har ont i vrister och handleder?
    Det har kommit den senaste veckan och verkar bara bli värre. Första gjorde det mest ont i vristerna när jag vilade fötterna, nu smärtar varje steg oc det har börjat verka i handlederna.

Om någon känner igen sig, har ni hittat något sätt att lindra det?

Idag har Liten varit bökig. För det första har det varit full aktivitetet nästan hela dagen, för det andra har hon/hon  pressat sig mot naveln, det spänner i hela magen och känns ungefär som att Liten ska lyckas ta sig ut genom huden. Jag brukar kunna flytta på liten när det är obekvämt genom att trycka lite på magen. Liten brukar fatta vinken och flytta sig, men idag hjälper ingenting och jag håller på att bli tokig. Det är inte alls skönt... 

• Stefanie

När det gäller amningsbh vågar jag inte lägga några pengar på det än. Mina bröst växer mer och mer och jag växer ur bh efter bh. Eftersom att brösten brukar växa ännu mer när mjölken rinner till efter förlossningen känner jag att jag inte har någon aning alls om vart jag kommer hamna.

MEN jag har köpt en bh som säljs som amningsbh för att sova i nu. Den är inte snygg alls (fulare än på bilen och ser ut lite som nättrosorna man får på sjukhus), men otroligt skön!
    Det är den första ni ser på den här sidan:

www.minimundus.se/body_mamma/ivantanstider.htm 

Ett plus är att den skickades i ett kuvert med vanlig post så jag slapp gå och hämta ut något paket och betala dyr frakt.

• Stefanie
    Mrs TH skrev 2010-09-10 10:29:03 följande:
    Låter som karpaltunnel syndrom, det har jag tyvärr dragits med sedan v14. Jag sover med speciella handledsskenor som håller handleden rak, kan tyvärr inte ha dem på jobbet eftersom jag inte kan jobbba ordentligt med dem, men jag brukar försöka ha dem på hemma så mkt som möjligt.

Det blir inte bättre av att ha dem på, iaf inte för mig, men det blir iaf inte värre heller. Själv har jag väldigt dålig känsel i fingrarna och är fumlig, blir det värre får jag gå till läkaren och diskutera eventuell sjukskrivning för jag tappar saker och knappar fel på kassan hela tiden, eftersom jag inte känner tangenterna.
    Åh, jag har hört och läst om karpaltunnelsyndrom men har inte kopplat. Det låter ju inte helt ologiskt...

Hur har du fått de där skenorna, är det genom barnmorskan?  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)