• nikka

December Bebis 2010 :)

God Morgon Glad

Hur är era små på kvällarna?
    Jag har märkt att Tove är kvällstrött och blir grinig på kvällarna. Vi har börjat att stoppa isäng henne mellan 20-22 beroende på hur hon har ätit och om vi är hemma. Sen sover hon oftast till 5 för att äta lite och somna om antingen till 7 eller 8. Och då hon vaknar är hon hur glad somhelst och ligger och pratar och man bara blir varm i hjärtat.
    Jag klagar absolut inte. Men det blir lite jobbigt om man är bortbjudna då hon blir helt otröslig. Fast å andra sidan så är hon aldrig ledsen eller arg under dagen. Det är bara på kvällen och det sätter igång oftast kring kl.18.

• nikka

Tove brukar få sista flaskan mellan åtta eller nio. Sen byter vi blöja och sätter på pyjama. Efter det bäddar jag ner henne i sängen och stryker henne på kinden och säger go natt. Man får alltid världens leende som svar. Och efter som Tove inte vill använda napp utan hon är en riktigt tumsugare så använder hon tummen om hon blir lite små kinkig men oftast så somna hon utan problem.
    Ja förutom då hon är övertrött. Då brukar jag lägga hon i våran säng och när hon har somnat lyfter jag över henne till sin egen säng.

Idag har vi första mammaträffen. Ska bli jätte roligt att träffa alla och se skillnader och bara prata av sig lite.
    Men först så blir det den dagliga långpromenaden och ikväll blir det zumba Glad

• nikka

Jag är nog tvärtom. Tycker att det är skönt att det är på förmiddagen. Vet inte riktigt varför men. Tror nog mest det är därför att Tove är alltid glad på dagen och blir trött och ledsen på kvällarna.

Tove ska ta sina sprutor på måndag och jag gruvar mig lite oxå. Jag hoppas att det går bra. Sen har jag bestämt att hon ska få sprutan för hepatit oxå. För vi ska nog utomlands nästa år sen så räcker ju den sprutan i flera år så.

• nikka

Hej!
    Här är det lite mulet och 5 minusgrader. Så i västerbotten har det inte kommit nån snö alls Glad Fast man vet ju aldrig. Rätt som det är så kommer det väl hit oxå.

Tove brukar skratta i sömnen ibland och ibland låter hon lite. Men för det mest så är hon tyst och bara sover. Om hon då inte har tummen i munnen och suger lite på den då och då.
    Jag är inte speciellt nojig. Eller jag var det då hon var förkyld. Då sov jag dåligt men annars så sover jag som en stock.

• nikka

Har haft några dagar nu då jag ställer mig framför spegeln och tittar på mig själv och tycker inte riktigt om det jag ser. Har alltid varit vältränad och nu känner jag mig bara som en säck. Gick iofs upp 22kilo och har 8 kilo kvar till normal vikt.
    Men fast jag är ute på en långpromenad varje dag och dansar zumba en gång i veckan och kör spinning en gång i veckan så händer det direkt inte nåt då man ställer sig på vågen.
    Fast det har ju bara gått snart 3 månader och jag vet att man ska låta kroppen återhämta sig. Men ibland kommer det bara sådana tankar i huvudet att jag saknar min gamla kropp.

Fast jag har ju fått världens underbaraste dotter ♥ så jag ska egentligen inte klaga!

Nu väntar jag på att sambon ska komma hem så det blir fredagsmys någongång Glad

• nikka

Har oxå en morgonpigg liten tjej. Fast hon var uppe senare än vanligt igårkväll så tyckte hon att 06.00 var en perfekt tid att slå upp sina blå. Fast nu har hon somnat på sitt fårskinn.

Igår blev Tove 3 månader och det firade hon med att rulla från rygg till mage. Men vart har egentligen 3 månader tagit vägen. Tycker att det var nyss man sätt här och var övervänt Glad

• nikka

Hon sover och hon sover! Sambon la henne i sin säng igår kl.19.30 och hon sov fram till 05. Sen fick hon mat och vi låg i sängen och tjollrade. Hon somnde om efter en stund och sover fortfarande.
    Det är så skönt att kunna äta frukost i lugn och ro.

Tove har storlek 62 på kläderna. Idag hade jag tänkt att städa bort alla småa kläder och tvätta upp det som vi har i storlek 68. För snart så är hon där.
    Va tiden går fort Glad

Vi var och tog sprutorna igår. Va ledsen hon blev. Men hon slapp febern. Så hon klarade sig bra. Jag tog även för hepatit B. Är det nån fler som har gjort det?

• nikka
    thegoddess skrev 2011-03-22 09:51:06 följande:
    En liten grej jag går runt å funderar på nu..e ju ganska aktuellt att börja planera dop.
    skulle va intressant höra era tankar om gudföräldrar, ska ni bjuda släkt och vänner eller bara släkt. ska ni ha kyrkligt eller namngivningskalas.

hos oss så ska vi inte ha nån av våra syskon som gudföräldrar då dom redan är mostrar fastrar farbror ch morrbror. mao dom har redan en roll i Ronjas liv. men av vänner är det svårt då det finns flera fina människor och det är svårt att välja. funderar på öppet faderskap då alla som kommer på dopet kommer att ha del i fostrandet av henne.

blir kyrkligt dop även om vi itne är kristna direkt. tycker det är en tradition som ska föras vidare.

tror att vi kör kyrkan för släkten dä släkten är ganska stor och sen blir det namngivningskalas för vännerna.
    Vi ska döpa Tove den 10 april och det blir i kyrka. Men vi ska nog inte ha några gudföräldrar.
    Sen kommer vi att bjuda den närmaste släkten och några vänner. Tror vi blir kring 30 personer om alla kommer men det brukar ju alltid vara någon som inte kan.
  • nikka

Jag velar lite fram och tillbaka när jag ska börja med smakisarna. Har inte riktigt bestämt mig än. Funderar på att ge henne gröt antingen då hon är 4 eller 5 månader.
    Fast jag är som lite sugen på att testa ge henne lite mosad banan.
    Svårt det där.. Vill som inte tänka på det nu heller. Tiden går alldeles för fort så jag vill som inte stressa fram nåt utan tar det som det kommer Glad

• nikka

Tove tog sin 3 månadersspruta i måndags. Då var  hon 3 månader och två dagar.
    Hon vägde då 6390g och 61cm lång.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)