• linn78

December Bebis 2010 :)

ninnie: jag är i 16+1. Och du ska väl ringa och fråga om 7 juli? Annars blir det ett VÄLDIGT sent RULFlört

• linn78
    Emynem skrev 2010-06-22 14:52:47 följande:
    Telefontiden är över för dagen... Och fostervattenprovet känns inge viktigt ändå, så det spelar mig inte så jätte stor roll men om jag inte hört nått om RUL om en vecka så måste jag ringa och kolla! I vilken vecka ska du göra och NÄR fick du tiden?
    Ja, ring och fråga, det verkar som du blivit "bortglömd" eftersom du inte fått till FVP iheller. Min förra grav glömde dom mej och då ringde jag i v 17 och fick en tid 2 veckor senare. Dom brukar ha en del tomma tider för akut fall och sånt. Jag fick tid hemskickat förra veckan och ska den 5 juli. Är då i v 18+2.

Har idag känt sparkar från bebis som jag är säker på att det ÄR sparkar. Rejäla puffar=)
    Fast det konstiga är att det fortfarande känns på "fel" ställe. En bit ovanför naveln till vänster och där har jag definitivt inte någon livmoder ännu... Hur tusan lyckas ungen sparka där??!!!  
    Jag gissar på att jag har moderkakan i framvägg denna gången också för det känns liksom bara på sidorna.
  • linn78

Ni som ska ha i början av december, hur högt går er livmoder om ni känner efter? Jag tycker min är väldigt högt, är redan vid naveln. Fast det är kanske vanligt att den är större när man är omföderska eller? Är i v 16+5 idag

Rul börjar närma sig här också, 1,5 v kvar=) Vem är först ut? Någon som har tid nästa vecka?

• linn78
    Stoce skrev 2010-06-24 16:34:07 följande:
    www.niomanader.se/content.asp?id=43

Enligt denna, så når inte livmodern upp till naveln förrän i vecka 20, och det har jag läst på flera ställen. Så UNDER naveln i vecka 20, ja
    Men ända TILL naveln, dit når den vid v. 20, men det är säkert lite olika beroende på om man är först-/omföderska, och kanske något mer också... men enligt detta, så vecka 20 = navelhöjd
    Ja, det är därför jag tycker det är underligt att jag känner den redan nu i navelhöjd. Men men det stämmer säkert oavsett vad..
  • linn78

stoce: usch, tråkigt med bilen och pengarna. Finns ju verkligen roligare saker att lägga pengar på...

• linn78
    Momalicious skrev 2010-06-26 00:06:09 följande:
    Wiiiiie, nu är jag i vecka 14! Min sambo sa idag "alltså, växer din mage typ varje dag eller?! du ser jättestor ut" hahaha. Väldigt gulligt sagt. Men känner mig större för varje dag. Mina bh:ar som jag köpte för mindre än en månad sen är förresten försmå nu. Skiiiiitkul verkligen!
    Grattis till nya veckor!! Själv gick jag in i v 18 idag!! Jäklar vad snabbt tiden går...  Snart halvvägs.
  • linn78

Ja, och det var ett grattis till Majorimas v 15 också men citeringen fungerade visst inte så bra...

• linn78
    ondar skrev 2010-06-25 11:39:00 följande:
    Ser att ni har pratat om livmodern, hur känner man den? Jag har läst om att man ska kunna känna den så jag har klämt o känt på min mage men jag fattar ingenting o hittar ingenting hellerTungan ute
    man känner som en hård kant. Själv tycker jag att det är skitsvårt att hitta, första gravven kände jag inte den alls trots att bm visade mej. Nu känner jag den fast tycker att min mage är full av hårda kanter=) så ibland förvirrar jag mej själv...
  • linn78
    ondar skrev 2010-06-26 10:21:21 följande:
    Man får inte lyssna på hjärtljuden här förrän efter RUL. (Momalicious o jag bor nära varann)
    Fast de kanske gör något olika hos olika bms även här?
    Men här har ingen undersökning gjorts alls huruvida barnet lever eller ej osv utan första gången någon "närmar sig det" är i vecka arton. Så man längtar ju verkligen till RUL just så man verkligen vet att pyret mår bra:).
    Avis på dig 2barnsmamma;)
    Det är samma här. Inskrivning ca v 10 sen träffar man inte bm förrän runt v 25 efter RUL, och då lyssnar man första gången på hjärtat
  • linn78
    ondar skrev 2010-06-26 10:35:21 följande:
    Linn78: visst är det trögt o vänta så länge?

Är det någon mer än jag som har fått väldigt tidig värk överallt?
    Var hos läkaren förra veckan för att undersöka så jag inte har fått någon sjukdom då det i vecka 8 redan började med kraftig smärta i alla leder och det sitter i än(är i v 16+3). Det är en plåga på jobbet (jobbar inom vården) att gå ner på huk för att hjälpa till med vissa saker eller putta tunga rullstolar då det värker som attans och det strålar ner i bäckenet bak på låren osv.

Läkaren trodde att det är väldigt tidiga graviditetsbesvär, vet någon om dessa isf kan gå över eller är det så att om det väl har börjat så får man dras med det tills december?
    Just det att det strålar ner i benen låter som foglossning tycker jag. Jag blev sjukskriven runt v 30 sist pga svår foglossning men när bebis fixerade sig så stabiliserade sig hela bäckenet och jag mådde toppen sista veckorna. Så jag hoppas på något liknande denna gång för jag har mycket problem redan nu också. Har man tur så går det över, eller inte blir värre åtminstone. Men det är så olika för alla. Har du tur så behöver du inte ha besvär hela gravven.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)