Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-10 11:27:02 följande:
    Hej tjejer. Är fortfarande i en dimma fast det är inte så konstigt kanske. Kan inte förstå att hon är borta, gör man någonsin det? Första gången någon jag känner dött så vet ju inte riktigt hur det "ska" kännas.

Ska snart iväg och göra teoriprovet. Det är massa snö (och det snöar) och vi har sommardäck på bilarna fortfarande. Känns skithemskt, ärligt talat. Vill inte att vi ska dö också. Det blir att köra jäkligt lugnt in till Uddevalla idag.

Nu håller vi tummarna för att jag kan fokusera tillräckligt för att klara teoriprovet så jag slipper göra om det.
    Hoppas ni får en fin dag, och ta hand om er! :)

Kram 
    Ne man kan aldrig riktigt förstå att de är borta, en "pojkvän" till mej gick bort i en bilolycka för 9 år sedan & ibland tänker jag på honom & kommer på att jag aldrig kommer att träffa honom igen...Likaså de andra som gått bort i olyckor & tom mord saknar dem skarpt!!

Lycka till på provet nu iaf, du är värd att klara det!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Åhhh nu är vi inne i barnvagns träsket igen...fan vad dyrt det är med vagn, dumt att man är så kräsen med!!!!!

tokig!!!!

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-10 17:54:33 följande:
    Hej mina kära kvinnor! 
    Håller på att laga middag för vi kom precis hem, så läser igenom det ni skrivit under eftermiddagen senare, men ville bara säga att jag klarade teoriprovet! Är himla glad! Fick 57 och godkänt är ju som de flesta vet 52. Känns skitskönt att ha klarat ett steg iaf.
    Kram 
    Wiiiiie hipp hipp hurra
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-11-10 22:31:04 följande:
    Förresten, ni som har körkort. Hur gör ni med bilkörning nu? Låter ni bli i största möjliga mån eller kör ni som vanligt? Jag kommer nog vara lite restriktiv med körningen om jag får körkortet innan bebisen kommer..
    Är bara jag som har kk så jag får glatt köra som vanligt ihhihi gör mej inget mer än ibland då jag önskar att han kunde fixa vissa saker själv utan att vi alla måste följa med ele ta barnen & åka iväg nånstans så jag få vara lite ensam en stund ele så...men man vänjer sej
    Selina04 skrev 2010-11-10 23:31:23 följande:
    Grattis till uppskrivningen!! =)

Själv kör jag mkt bil, både enkel bil och med släp då jag tränat hästarna rätt länge o kört hästen åt min syster osv. Dessutom bor jag på landet så ska jag någonstans så blir det med bilen.

Jag har även övningskört en del med lastbil o släp med sambon då jag vill ha dom korten oxå. Jag tycker det är roligt att köra och vill i största möjliga mån klara mig själv med körningar på tex hästen så därför satsar jag även lite på lastbilskorten så är det problemet löst för all framtide ;) och även lite för att kunna hjälpa sambon framöver om han behöver.

I morgon är det min tur att göra ett vändningsförsök på bebisen och jag är SÅÅ nervös.. hoppas det ska gå bra bara..

Hoppas bara inte jag blir dålig el ngt så jag blir inlagd igen för då börjar jag nog gråta =( det har varit såå skönt att va hemma...
    Har med varit inne på den linjen, tycker det är kul att köra....

håller tummarna för idag!!!
  • Trollungarnasmamma
    Ninnie81 skrev 2010-11-10 23:53:39 följande:
    hej tjejer.

hur är de med er alla här inne. har de kommit nå mer bebisar. är ju inte inne så sällan och ni skriver såå himla mycket så man varken hinner eller orkar läsa igenom allt.

här har ni en som är såå himla glad just nu. i morgon ska vi äntligen få fara hem på permis över helgen. längtar massor efter mina pojkar. hoppas de bara går bra när man kommer tillbaka till vardagen. är ganska nervös över de men ja tror de ska gå bra. de enda som är jobbigt är att Lillgrodan sondas än och ´måste göra de även hemma. men de kommer vi nog fixa ändå.

Grattis Mom till teoriprovet. =)

Min lillälskling väger nu 2.3 kg. jag hade varit i vecka 36 nu. är så avis på er som än får ha eran bebisar kvar fastän ni bara vill ha ut dem. saknar buffarna och sparkarna massor. är ingen lek att ha en prematurabebis. man är nog orolig i vanliga fall när man får i tid men man blir 100 gg så orolig nu för man är så rädd att de ska komma nå bakslag.
    så njut brudar av era fina magar för som de är nu så känner jag mig såå himla snuvad på min grav.

kram på er alla
    Härligt att få komma hem & jag förstår att man är ännu mer orolig nu med en extra liten bebis...

Samtidigt som jag vill få ut bebis nu så håller jag med om att jag kommer sakna stora magen & dess rörelser börjar äntligen tycka om magen....

Men skönt att få komma hem!!
    ÄlskarNova skrev 2010-11-11 08:00:47 följande:
    usch idag är jag såå nervös! Kl.11. ska jag träffa läkaren på MVC och då avgörs nog ifall jag kan få en tidigare igångsättning pga hans vikt (+32%). Har även frågor ang. min medicinering (mot proppar) då de kan ställa till det för mig så att jag inte kan få en epidural om jag skulle vilja. Suck..det är så mkt så jag har skrivit en lapp med frågor som jag ska pricka av!  
    Håller tummarna!!!
    ÄlskarNova skrev 2010-11-11 08:47:38 följande:
    Jag tänkte be om det ja..men vet inte om det går redan nu (v.36+1)? Vi får se helt enkelt.. Tack för tummarna!
    Hon vill nog vänta tills du är fullgången & det är man 37+0.
  • Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-11-11 08:52:47 följande:

Ojojoj, nu tryckte jag på fel knapp. Var inte klar med inlägget!

Skulle skriva att jag varit lite pysslig i veckan, och att jag sytt ett babynest (det på bilden). Har också sytt en skötbädd i och med att vårt väggskötbord från Segr är bredare än vanligt, så en "köpesskötbädd" hade blivit för smal. Kommer bild på det när vi fått upp skötbordet.

Så fint & skönt när man kan göra sånt själv!!!
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 10:45:56 följande:
    Jag har räk macor haha med räkor ägg och majonäs GOTT .. o sallad och kurka till med .
    Ja det är ett alt,  vill ha mer
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 11:00:09 följande:
    Hahaha är du räk sugen gravid kvinna
    ååh nu blev jag sugen haha kanske man ska gotta sig BARA idag haha Tungan ute
    Ja det är klart jag är, men vi är barnfria imorgon & då brukar vi gotta till det
    linn78 skrev 2010-11-11 11:02:40 följande:

glömmer jag någon e det inte meningen..=)

Moma: Jag beklagar väldigt mycket vad som hände din vän. Men sen är jag jag glad att du klarade skrivningen, GRATTIS!
    Sambon har vår bil till jobbet så oftast har jag ingen bil hemma. Men annars kör jag precis som vanligt fast magen har börjat ta i ratten så nu e det svårt...

Ninnie: Jag förstår hur du menar, jag vill ju gärna ha ut denne lille men han får helst hålla sig i ca 2 veckor till så han inte är en prematur. Måste vara jättejobbigt att ligga inne, speciellt när man har fler barn.

Stoce: Oj, så fina grejer du sytt och stickat!! Jag gillar att sy men har aldrig tid. Det kommer alltid nåt ivägen.  Och vilken fin spjälis du har!

NhjärtaD: Vitlöksbröd är ett måste!! Annars står det helt still i huvudet här så nåt mer kommer jag inte på..

Älskarnova: Hoppas du får som du vill idag!

Ja det är ett måste, dock är inte sambon så glad i vitlök. Men tänkte köpa nått färskt fransbröd till honom.
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-11 11:09:07 följande:

ÄR man fullgången vecka 37+0 så när jag ska på Tillväxtultraljud v 37+6 så kan dom ta ut min kille alltså utan att jag ska känna dom aknske inte förstår mig som dom troligtviss gör hoppas jag iaf ..
    Det är om 19 dagar

kan de göra ja, kanske inte samma dag men de kommande...

På förlossningen förra veckan iaf sa de till mej att innan 36+6 räknas det som lite tidigt men från 37+0 är fullgånget.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)