Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Vi fick sova nån timme förut iaf o jag o sambon ska bestämma om natten som kommer sen när han kommer hem.

Någon som haft magsår nån gång? Jag har ont typ runt magen. Som ett C, med böjen uppe under revbenen och ändarna neråt var sin sida.. Känns lite som magknip o gör ont när jag sträcker ut mig eller äter. Hoppas fan inte det är magsår för jag klarar mig inte utan mitt kaffe :P

• ludicrous

Delifi- när min dotter var liten ( född januari 06) hade hon oxå en sån period nu runt mars-april när hon inte ville ligga ivagnen.. Kom påefter ett tag att hon helt enkelt var för varm!

• ludicrous

Mitt hjärta är nu 11 veckor och väger 5000 g och är 58.5 cm :) jag har gått ner 2.5 kg på två veckor :) skiitglad!!

• ludicrous
    MFJG skrev 2011-03-10 19:25:00 följande:
    Känner mig så ynklig. Illamåendet kommer i vågor. Ont i ryggslutet och höfterna...vad är detta?
    Uscha! Jag får värk särskilt i höfter när jag har feber.. skitjobbigt. Hoppas du typ kräks så e allt bra sen, det är det bästa tycker jag :)
  • ludicrous
    Lmks0910 skrev 2011-03-10 20:23:29 följande:
    Är det någon av er som ätit p-pillerna cerazette?
    Jag äter cerazette. Skulle satt in en spiral men den fastnade inte, så det blev piller istället. Har lagt dom vid kaffebryggaren, där är jag x antal gånger om dagen, tar dom alltid på morgonen, tillsammans med en vitamintablett =)
  • ludicrous

Pappor kan få förlossningsdepressioner.

Jag dricker inte under amning. Även om de gått ut med att det inte går över i mjölken så försämras fortfarande omdömet, har man inte druckit på 9 månader så påverkas man dessutom mer..

• ludicrous
    LokesMammi skrev 2011-03-11 07:32:12 följande:
    En liten fråga: kan barn kräkas om det tar FÖR lång tid mellan måltiderna?
    Loke åt mat vid halv tio, tio nånting senast, sen vaknade han vid två och fick nappen, sen vaknade han vid fem igen o fick nappen då med. Kom då på att han inte ätit ngt. Tog då upp honom o gav honom mat, vilket resulterade i spyor. Försökte igen o kräket stod som en fontän ur honom. Försökte en halv timma senare och han kräktes även då med. Kl sju somnade han utan mat i magen o han sover fortfarande. Lite orolig är man. Han brukar äta med 2-4h mellanrum. Så här långtid har han aldrig varit utan mat!
    det går ju magsjuka.. o om det är så att han verkar slö kanske du ska kontakta 1177?

Annars kan det ju vara så att eftersom det är tomt i magen att han vräkte i sig maten så gick det alldels för fort o det kom upp igen?

Här har natten varit bra!! Vi har slagit rekord!!
    Mannen fick sova på soffan inatt igen och jag och emil sov som två små änglar i sängen =) Han åt vid 23 och sen vid 04 typ! 5 timmar i streck, det är helt jäkla otorligt! Sen ville han gärna snutta lite på morgonen där men det gör inget =)
  • ludicrous

Sist jag köpte blöjor köpte jag Pampers nr 3, 4-7 kg. Lilla prinsens vikt var igår exakt 5 kg, så man tycker ju de borde passa. Men dom e för det första stora, o sen bajsar han igenom VARJE morgon typ!! Pyjamas och oftast täcket blir nerbajsat.. Inte kul :(

Vilka blöjor är bäst för långa smala pojkar? Sitter bäst alltså..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)