Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Emil snurrar runt från mage till rygg hela tiden, ligger på mage o e nyfiken men rullar runt efter ett tag, har han gjort sen han var två veckor..

Jag helammar o har tänkt fortsätta, tänker med som willes mamma, e rädd att han inte vill ta bröstet sen. Jag tänker nog inte börja med smak när han e 4 månader, väntar gärna lite till. Kanske ersättnig/välling runt 4.5-5 månader...

• ludicrous

Linn- om du låter honom äta lite mindre, men ännu tätare inför kvällen kanske det går att han dels töjer ut magsäcken lite och dels sover längre. Istället för att ge 120 ml varannan timme kanske du kan dela upp det och ge honom 80 ml t.ex kl 18.30, 80 ml 19.15 och ytterligare några ml (50-70?) runt kl 20?
    Som sagt jag helammar så jag har ingen koll på ersättning.. Men många barn som ammas gör ju så att de äter upp sig inför natten o snuttar typ konstaaaant på kvällen

• ludicrous

Linn - Emil kan med ha sånna dagar, men det är inte varje dag... Jättejobbigt :( du kan ju ändå prova att göra så på kvällen så får brösten vila lite..

• ludicrous

Sweet , kontakta vården! Ska man göra om dom får feber o blir slöa.

Sitter med mobilen o orkar Inte skriva massa :P Emil har sovit i sin säng i 2.5 h nu utan ett knyst. Precis när jag kryper ner under täcket e det självklart dags för mat..

• ludicrous

Suzzy - förstår din frustration, men försök tänk på att han e liten, han behöver all trygghet han kan få. Jag lovar dig att du inte kommer ha en 13 år gammal Loke som bara somnar med din tutt i mun ;) snart kommer du sakna tiden han låg lugnt o sov på ditt bröst ;)

Emi somnar oftast på eftermiddagen o vi vill helst inte att han sover mer än 2 timmar då.. Sen, runt åtta oftast så byte vi blöja o tar på pyjamas, antingen ammas han då eller så har han nyligen ammats. Han somnar hos mig och sen lägger jag honom ibsin säng. Han vaknar vid 23 tiden o äter, blir han väldigt vaken passar vi på att byta blöja igen, innan matningen. E jag klar för sängen ligger jag o ammar, så somnar vi, eller så ammar jag o sen får han lugga i sin säng igen :)

• ludicrous

Min sambo blir galen på mitt "på familjeliiiv.." ;) det e bra att ventilera o få råd här :)

Jag har åkt på magsjuka :( saknar inte för fem öre att vara gravid, när man kommer ihåg hur äckligt jobbigt det är att kräkas o må illa :(

• ludicrous

Jag ligger i magsjuka nu, inte kul att amma då.. Känns som att Emil äter längre o lite oftare, det kan ju inte finnas nått i brösten typ. Har inte ätit sen lunch igår, o det jag åt har kommit upp. Min dotterhsde nog nån lyxvariant på magsjuka i helgen. Pigg o glad, men jävligt lös i magen! Nu somnade Emil om, jag ska oxå sova. Jag är så sjukt törstig! Skulle kunna dricka flera liter, men törs inte ta mer än nån klunk åt gången..

• ludicrous

Det e superfint väder här med ! Men jag tar mig inte upp :( sambon e oxå sjuk, stackars Emil som har världens tråkigaste föräldrar.

Avslagen Cola, nyponsoppa och riskakor slinker ner här

Svar på tråden December Bebis 2010 :)