Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-10-05 17:20:20 följande:
    Jag ska INTE amma den här ggn.
    Har ammat de andra mellan 1 - 6 månader och har massa problem varje ggn. mest med svåra mjälkstockningar och den här ggn tänker jag inte ens försöka.
    Ska få tabletter direkt hon är född och det känns superbra!
    Himla smidigt att man kan göra så, med tabletterna alltså! :) Vet man att man inte vill/kan så är det ju skitbra att slippa få mjölken öht!
    Hade jag fixat mina bröst hade jag gjort samma val som du enbart av den anledningen, det kostar ju ändå en slant att fixa tuttarna och då vill man kanske inte behöva göra om det igen.

Jag ska också fixa tuttarna för jag hatar mina grovt mycket och har alltid gjort det, men det får bli när jag är färdig med barnen just av den anledningen jag skrev ovan. Ingen lust att lägga ner pengarna och så är allt ogjort liksom
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Ja, jag är svullen där nere. Känns väldigt tydligt när jag torkar mig efter jag kissat eller så, att det är svullet. Känns även vid sex att man är mer svullen, för det blir jäkligt tight. 

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-06 12:59:32 följande:
    Barbamamman här hahaha kom hem från jobbet kl 12 och har ätit tre makor med ost och stekt ägg på GOTT ..
    Vecka 30 idag ser och känner mig ut som en  pingvin bladning av knubbsäl hahaha
    Vaggar när jag går fram ooh ser så hot ut (not)

Iaf när jag cyklade hem idag genom en lekpark jag alltid cyklar hem på så är det en villa område och alla är ca 30-90år och alla känner varandra.
    Vet ej om jag e nojjig men i denna lilla håla nadbrukshåla = bondrövar vi säger hahahaha så vet man om allt.
    Vi har haft45 st inbrott nu på ca 1-2 dagar och man vet att det är ca 2 st som gör denna med bil skåpbil.
    Men iaf cyklar jag upp för en liten bake och ser en ung man jag ALDRIG set innan ser misstänksam ut ca 25-27år som jag så.
    Han tittar på mig snabbt säger ''Hej'' och jag misstänker direkt något.
    Tänk om han är där planerar för i natt vad fan ska man göra ??!!!
    Tror inte det är så mycket du kan göra. Om det är inbrott där inatt kan du ju säga till polisen det du sett men tror inte polisen gör nåt om du ringer och säger att nån ser skum ut haha. Fast jag vet inte, du kan ju ringa polisen och fråga.
  • Momalicious

Tillbaka från BM-besök (27+5)
    HB: 128 (108 förra gången, yay!)
    Blodsocker: 5,1
    BT: 120/70
    SF: 29 cm
    Hjärtljud: 146-148
    Ingen äggvita i urinen.

Så allt var tipp topp! Förstår dock inte hur mitt järnvärde kunnat gå upp för jag har helt glömt att ta niferex de senaste två veckorna men tydligen så har det blivit bra ändå! :)
    Hon vägde mig inte vilket är SUPER för jag vill verkligen inte veta hah. Pinsamt hur mycket jag väger ju :/ Men ska väga mig själv imorgon bitti, för jag vill veta vad jag väger ändå. Blä!

Nu ska jag laga fisksoppa, har gjort ett eget recept som är skitgott, så är det någon som vill ha tips på en underbar fisksoppa så är det bara att säga till :) 

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-10-06 17:39:06 följande:
    Jag äter Niferex varannan dag och mitt val kvinna varje dag. Har inga som helst problem med min mage, än så länge... Tungan ute

Man har ju lite av en stålmage. Klarar allt  Flört

Blärk, har börjat få ont i fogen framtill nu.. Har bara känt av dom därbak tidigare. Nu känns hela bäckenet nästan inflammerat.. Ajaj.
    Jag har blivit bättre i magen av niferex. Innan var jag hård och sen blev jag bra med dom, så dumt att slarva just av den anledningen enbart haha.
    Ja, jag känner av fogarna mer och mer för varje dag i princip :( 
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-10-06 17:49:26 följande:
    Jag har inte slarvat en endaste gång, ändå sjunker mitt hb så. Är ju van att ligga på 150 i normala fall Obestämd
    Tror dock det har med min glutenallergi att göra.. Har slarvat liiite väl mycket det senaste så det är nog så att jag har brist på både folsyra och b12 och järn just för att tarmen absorberar det sämre så fort jag slarvar.. Har man lågt hb kan man både ha järnbrist, b12brist och folsyrebrist. Så nu är det skärpning.. Finns ju så fin glutenfri mat egentligen (sålänge det inte är bröd man köper i affären, snark..) så har ingen anledning att slarva.. *slår sig på fingrarna*

Vecka 29 idag förresten Skrattande
    Åh, fy. Min sambo var glutenallergiker, men sen ett halvår tillbaka ungefär så är han inte det längre haha. Väldigt bra måste jag säga, lättare att laga mat och så mycket trevligare för honom att slippa köpebrödet som både är dyrt och inte direkt.. gott. Men ja, slarva är inte bra! *hytter med näven*

Jag är i vecka 29 på fredag, alltid två dagar efter dig
  • Momalicious
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:08:04 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Oj. vad omtumlande när jag läser det här! Vilken tur att allt gick bra! :) Grattis till er lilla dotter!
  • Momalicious
    Momalicious skrev 2010-10-06 23:11:28 följande:
    Oj. vad omtumlande när jag läser det här! Vilken tur att allt gick bra! :) Grattis till er lilla dotter!
    Är helt i trans. Tänk att en av bebisarna redan är ute i världen. Kan inte ens föreställa mig att föda nu! Allt blev så verkligt nu på nåt sätt, att det faktiskt kan hända oss också. Vår bebis har just nu tryckt upp en fot under revbenet och det är verkligen inte skönt vill jag lova.

Gud, jag är verkligen helt chockad!  
  • Momalicious

NhjärtaD- jag tycker såå synd om dig. Du och jag verkar rätt lika med städning och envishet och jag förstår att det är skitjobbigt för dig när det helt enkelt inte går. Önskar jag kunde hjälpa dig på nåt sätt :(

Malinsmurfan - har inte upplevt det själv men det är ett krav jag har. Det är ju så mycket bättre för barnet! Enda anledningen till att det skulle vara okej att klippa direkt är om han kommer ut och inte andas eller så, så han behöver vård direkt.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)