• ondar

December Bebis 2010 :)

Är så himla nöjd:). Mamma tipsade mig igår kväll om ett klädespaket på tradera. Jättemånga kläder ca20 olika rättare sagt och allt såg jättefint ut:). St 56 och passar båda könen.
    Ser till min förtjusning att säljaren bor i Uddevalla precis som jag:).
    Så jag köpte det via "köp nu" i morse och för nån timma sen kom hon i bil och lämnade kläderna utanför porten härSolig.
    Behöver i stort sett inga mer kläder i 56 nu alls, känns så jäkla bra. 250 kr för allt det här

4 sparkbyxor varav 3 par med fot

3 mössor varav 1 med snörning

3 byxor

1 långärmad tröja

1 kofta

1 omlott tröja långärmad

1 munkjacka

1 par tosser

1 par manschester hängselbyxor

2 romperdräkterKlicka för att visa Megabild! Stort paket Babykläder stl 56

• ondar

linn78 skrev 2010-07-13 20:04:22 följande:
    Vad du fyndar!!! Ser jättefint ut. Men vad är romperdräkter?
    :). Hihi det undrade jag med! Det här är "romperdräkter" Skrattande
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-13 19:49:28 följande:
    Okej
    Men varför vissar alla olika för ?
    Hur lång tror du att h*n kommer att bli ?
    Vissa BM mäter från huvud till fot och vissa mäter sittläget därför blir det enorm skillnad ibland:)
    Hm, gissar på 52 nånting, både jag o syskonen har vart där nånstans och pappan till barnet likaså skulle ja tro så:). Ja o syskonen var närmare 4kg allihop så kanske får en bebis på 52 cm och 3600gr hihi ska bli spännande å se om det stämmer:).
    Hur stora har dina vart på RUL, om du minns? Tycker det är spännande eftersom du har fått stora barn. Hur är det idag, är de längre än genomsnittet av barnen i deras åldrar?{#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    linn78 skrev 2010-07-13 20:44:45 följande:
    ahh, bodysuitsSkrattande

Imorgon börjar en ny serie på kanal 5, "livet på BB" kl 21:00. Om ni som jag är suckers för alla bebisprogram så kan detta nog bli intressant...
    Precis:). Jag fick tänka noga innan jag förstod vilka två det var som var romperdräkterna kan ja avslöja;).
    Vilket bra tips! Vilken tur att jag jobbar dag imorrn då och kan kika om jag inte hinner somna innan:P
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-13 21:22:16 följande:
    Dottern var iaf mindre än sonen det kommer  jag ihåg.
    Sen på Tul så skulle ju dottern väga 3500g längden sa man ju aldrig det var år 05
    Sonen skulle väga enligt bm 4,500g och vägrade ge mig tid till Tul men på slutet när jag gick över skulle han väga 4,8g så dom har inte varit som dom ''skulle'' vara.
    Nu säger bm att denna jag väntar på är redan stor och misstänker stort barn med och amgen är dubbel dubbel så stor än då jag väntade på honom oxå.. känns som om dom räknad fel på 2 månader haha

Få se om jag blir förvånad och jävligt rädd när det gäller rul och tul ..
    Vet du var man kan och när man kan kolla hur mkt bebisen kommer att väga när den kommer ut ?

ÅÅh du kommer få norml söt liten ju avis på dig som fan..
    Uschanimej, förstår verkligen att de planerar snitt osv på dig nu. Förstår verkligen att det inte kan vara lätt eller ofarligt och få ut så stora barn:(.

Har ingen aning var man kan se sånt faktiskt. Var du eller pappan också stora när ni föddes eller har det "bara blivit så"? Däremot finns det ju många sidor på nätet där det står om hur mkt de brukar växa per vecka osv så om man redan har en stor bebis på rul så kanske en sådan uträkning kan ge ett hum iaf...

Hehe ja förmodligen kommer jag få det iaf:), men man ska väl inte säga hej förrän man är över bron;)
  • ondar
    MajMamman08 skrev 2010-07-13 22:17:47 följande:
    Asså,hur mår era navlar??

Jag har fått ta ut mitt naveksmycke nu pga av att naveln har blivit helt uttänjd el vad man ska säga! innan va de mer en grop nu e den gropen nästan helt borta. Så minns ja inte att jag hade med nr 1,då blev väl inte naveln så förrän i v 30 el nåe??!!
    Jag fick ta ut mitt navelsmycke i vecka tolv eller något, det gjorde jätteont! Tror att magen klämde åt den eller nåt. Fick ta ur piercingen i läppen med pga ömt tandkött men har haft piercingarna i tio år så betivlar att de växer ihop, de ser inte ut att ha gjort det än iaf.

I övrigt ser min navel ut precis som vanligt tror jag:).
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-13 23:04:50 följande:
    Ondar:
    Jag var 3,600g och 49cm när jag kom ut fråm mammas mage 1 månad innan skulle komma ut i dec men ville ju ha min födelsedag i nov
    Dottern har en annan pappa och det äda jag vet om honom är att han är 189cm och är Tvilling själv med sin bror.

Sambon som är pappa till sonen var 4,500g och 53cm när han föddes hmm övertid.
    Så didos tog väl hans fotspår till 5810g och 62cm lite överdrivet

å ebba tog vikten jag hade 3,600g och hon 4140g och 52cm så jag vet inte varför sonen blev som han blev och det finns igen förklaring alls till varför.
    Märkligt att han blev så stor utan förklaring. En rejäl grabb iaf:).
  • ondar

Har gått nitton hela veckor idag:). Tiden går faktiskt väääldigt fort! Känner ni också det?
    Igår kväll försökte återigen ligga på mage när jag skulle sova:). "Liten" som jag inte har märkt av de senaste dagarna blev tokig där inne och när jag la händerna vid magen kändes det _tydligt_ hur det boxades och sparkades:). Jag låg o log för mig själv länge innan ja gav med mig, la mig på sidan o försökte sova istället.

Alla vårdtagare som har gissat på kön har ångrat sig:). Från att första veckorna vara stensäkra på att jag väntade en pojk tror nu att jag väntar en flicka istället:P. En vårdtagare säger numera "Nämen är det lilla mamman som kommer". Så sötSolig
    Min svägerska tror också på tjej nu efter ultraljudet så nu börjar jag tvivla på om det är en tjej som jag trodde från början:P det e nog en liten miniKrille skulle jag tro, då vet jag en viss pappa som blir gladCool

• ondar
    Momalicious skrev 2010-07-14 15:32:27 följande:
    Jag vill ha frukt och grönt och suuuuurt. Choklad kan jag väl äta, men inget jag köper eller är sugen på! :-O
    ondar skrev 2010-07-14 14:25:11 följande:
    Har gått nitton hela veckor idag:). Tiden går faktiskt väääldigt fort! Känner ni också det?
    Igår kväll försökte återigen ligga på mage när jag skulle sova:). "Liten" som jag inte har märkt av de senaste dagarna blev tokig där inne och när jag la händerna vid magen kändes det _tydligt_ hur det boxades och sparkades:). Jag låg o log för mig själv länge innan ja gav med mig, la mig på sidan o försökte sova istället.

Alla vårdtagare som har gissat på kön har ångrat sig:). Från att första veckorna vara stensäkra på att jag väntade en pojk tror nu att jag väntar en flicka istället:P. En vårdtagare säger numera "Nämen är det lilla mamman som kommer". Så sötSolig
    Min svägerska tror också på tjej nu efter ultraljudet så nu börjar jag tvivla på om det är en tjej som jag trodde från början:P det e nog en liten miniKrille skulle jag tro, då vet jag en viss pappa som blir gladCool
    Hahaha, vad härligt. Längtar så tills jag känner av bebis. 

Jag har ingen aning om vad jag tror på. Kan lika gärna vara en katt som bor där inne enligt mig.
    Hahaha:D. Det skrev en bekant till mig efter ultraljudet. Att hon gissar på tjej, men det KAN också vara en pojke. Eller en tandemcykel.

:D
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-14 23:28:19 följande:

Budade nyss hem den här söta på tradera. Helt oanvänd med lappen kvar. Notera öronen ^^ Så söt! Bra om det blir en lika kall vinter i år igen, hua.
    Den e SÅ söt:), har spanat på den på tradera:). Nu behöver bebis inte frysa i vinter iaf:):

Bra att du skrev att livet på BB går i repris på lördag- vilken tid? Jag brukar somna vid nio så orkade bara se fram till första reklamen sen va det dags för mig att tänka på att ja skulle upp fem. Men nu är det bara idag och imorrn kvar sen e jag ledig i tre dagar, känns helt overkligt för det har jag inte vart sen sommarviket började 22juni:P.
    Momalicious skrev 2010-07-14 23:50:32 följande:
    När fattar man att man ska ha barn? Gör man någonsin det? Tänkte när jag plussade att "ja, det kommer nog om jag gör ett digitalt gravtest som säger gravid" men det hjälpte inte. Sen tänkte jag att ultraljudet nog skulle göra det, men nej. Sen tänkte jag att fosterrörelserna nog kommer göra det. Fortfarande inte känt nåt så jag vet inte, men skulle vara trevligt om de kom snart.
    Du jag har också funderat på det. På ultraljudet var jag helt tagen av att det där lilla pyret man såg på skärmen är inne i min mage. Och jag känner ju rörelser ibland och jag vet att det är det där lilla pyret men ändå känns det så overkligt! Tänk att vi slutar året som mammor allihop.
    Jag tror att jag kommer förstå det om någon månad när magen är ännu större och sparkarna ännu tydligare. Hoppas det iaf:). Eller så kanske vi fattar när bebis ska utTungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)