• linn78

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-06-26 12:00:18 följande:
    Ja visst låter det som det? Tack för svaret, ja då är det bara o hoppas att kroppen skärper till sig om ett tag:). Har läst att det ska vara bra för bäckenet att cykla osv? Kan det också hjälpa till så foglossningen försvinner kanske?
    Är ute o går några mil om dagen me hunden plus att man går inom arbetet så om ja även cyklar till o från jobbet hela sommaren kanske det blir bättre *hoppas*
    Hoppas verkligen det reder upp sig för dig snart!
    cykling fungerar för många (dock inte för mejSkrikandes) Jag tror dock inte att foglossningen blir bättre av att cykla, det handlar mer om att hitta en träningsform som fungerar så att man fortfarande håller igång musklerna eftersom det kan bli svårt att röra sig ju värre foglossning man har. Jag fick bada i rehab bassängen sist, jag tänkte göra det denna gång men och så ska jag kolla om det börjar någon vattengympa till hösten.
      Jag jämför ju med förra gången så jag tycker eg inte att min foglossning är så farlig hittills men det börjar kännas rejält när jag gått en längre sträcka eller lyft tungt. Fördelen är att jag slipper den jobbig flytten till nya huset. Jag tänker sitta på rumpan och kommendera istället, det är jag bra påFlört
  • linn78
    MajMamman08 skrev 2010-06-26 22:31:12 följande:
    Hej tjejer!

Hur har ni de??
    Har inte varit inne på ett par dagar så hänger inte alls med

La in gissningstråden i TS...såg i varje fall att ni hade gjort en sådan
    Så ni gissar pojke på mig,hihi! ja ska bli skoj o se sen Tänkte ju göra  köns UL sen om det går.

Blir väl dax för en ny tråd med nu va?? gåt 3 mån sen jag startade denna el??

Hoppas ni har haft en trevlig midsommar,det har jag
    Trådarna stänger inte ner längre så det är bara att fortsätta med denna!!!
  • linn78
    MajMamman08 skrev 2010-06-26 22:52:16 följande:
    jasså?? e de inte så att de  tidsbegränsade längre?? o måste byta?? kanoners i så fallen jue! så störigt att de stängdes ner efter x antal månader jue!!!
    nä, dom tog bort spärrarna för nån månad sen. Ganska skönt att slippa hålla reda på tiden och missa göra ny tråd och sånt...
  • linn78
    ondar skrev 2010-06-27 17:51:23 följande:
    Haha låter väldigt bra att sitta på rumpan o kommendera under flyttenSkrattande
    Känns det bättre i vatten eller är det också just för att hålla igång kroppen?

Jag har en flytt i september att "se fram emot" och då jag inte är tillsammans med pappan till barnet lär det inte bli så mkt att sitta o kommendera för min del- tyvärr. Så får verkligen hoppas att kroppen håller sig i shack. Ska ju hålla i sommar på jobbet med och det känns verkligen i kroppen idag när jag jobbade kväll igår o dag idag att den inte hann återställa sig. Har haft läskigt ont och hoppas verkligen att vi alla slipper dras med det här de månader som är kvar:).

Låter bra att cykling iaf hjälper till att hålla kroppen igång iaf, då ska jag genast sätta storebror på att fixa min punka{#emotions_dlg.flower}
    Det känns mycket bättre i vatten eftersom man inte behöver anstränga sig för att röra sig. Om du vet med dej vissa rörelser som gör att du får mer ont så ska du undvika de i vattnet också. Annars är det mest för att hålla igång kroppen, när man inte kan annat än sitta eller ligga så är det skönt att vara viktlös ett tag.
    Se till att få så mycket hjälp som möjligt till flytten, speciellt lyft är döden för foglossning...

Jag har under de senaste veckorna haft en massa sammandragningar, var det inte någon annan som hade det? Ska ta och ringa bm för att lämna urinprov så jag inte går omkring med UVI. Annars tycker jag det är lite tidigt med sd redan. Dom gör inte ont men lite obehagliga.
  • linn78

Malakiw: goda nyheter med cysta och när ni får börja bakandet igan!! Då hinner du säkert med ett par månader med oss här=)

• linn78
    Småstadsbönan skrev 2010-06-28 12:39:12 följande:
    Jag hade samandragningar redan från v 13 när jag väntade tvåan och min BM sa att det är vanligt att ha sammandragningar tidigare om man är omfördeska sålänge dom inte var regelbundna och gjorde allt för ont.
    ok, vad bra. Ska för säkerhetsskull lämna kisseprov, så det inte är en uvi som lurar. Sen har jag RUL om exakt 1 veckaSkrattande så då kan jag fråga där också.
  • linn78
    Momalicious skrev 2010-06-28 15:28:23 följande:
    Guuuud vad varmt och skönt det är ute. Var tvungen att fly in lite. Tur att det blåser lite ute, annars hade det varit totalt olidligt att sitta och sola lite. Det är för övrigt sjukt hur fort man får färg när man är gravid. Suttit ute max en kvar i solen och ser redan ut som en pepparkaka. Härligt! Tur att vi inte föder förrän om ett halvår, kan tänka mig att om man föder när man fortfarande är brun så blir magen intressant efter förlossningen. Typ svart hahaha.
    haha, ja, min mage efter Axel var brun lååånnngt efter förlossningen. Färgen satt liksom kvar mycket längre. Det såg helkonstigt ut när man såg sig själv naken, hihi... Han är född 5 sept så magen var med och solade hela sommarenSkrattande
  • linn78
    ondar skrev 2010-07-02 20:09:13 följande:
    Måste visa vad mamma har gjort till bebisen:). Brorsdottern fick en liknande fast med annat mönster i julas på sin första jul Hjärta
    i185.photobucket.com/albums/x180/puckoliten/B...

Fick inte in bilden genom uppladdning så lägger in en direktlänk istället:)
    åk vilken fin paket-tavla! Mamma har sytt en födelsetavla till sonen eller rättare sagt håller på att sy (han blir ju 2 i sept), hon tänkte ge den i doppresent men när vi bestämde oss för att inte döpa så fick hon inte så brått att göra färdigt den... Jag får nog påminna henneGlad

Ny magbild i bildtråden! Här händer ingen intressant så jag har inte så  mycket att skriva om iheller... Men imorgon går jag in i v 19 och på måndag är det dags för RUL!!! Både jag och gubben gissar på tjej denna gången, ska bli kul att se om vi har rätt!!

Majorima: Mysigt med bebisbubbelHjärta
  • linn78

ondar: ang storlekar så bör strl 62 räcka vintern ut, overaller är ofta lite större i storlekar. Skulle den kännas liten efter nån månad så behövs ju oftast inte den tjocka overallen framåt våren, då kan man skaffa en lite tunnare fleece modell eller nåt liknande. Fast det är väldig skillnad på märken också (storleksmässigt alltså). Och hur stora barnen är! Jag jämför ju med min son som legat på medium kurvan hela tiden och jag kommer nog inte att köpa varm overall i större än 62.

• linn78

Välkommen Blade!!

Smurfen83 skrev 2010-07-05 10:37:48 följande:
    Nervositeten växer... Trodde inte ja skulle känna så här men de gör ja.. min mamma ska me på RUL idag då min pojkvän har gett bort platsen till henne... men de e en sak som ja inte har tänkt på innan.... ja e ju tatuerad strax ovanför musan... å om min mamma skulle se de så e jag SLAKTAD!!! Hur ska ja göra?? killen såg den nästan förra gången...
    Gissa om de kommer att bli livat.... suck
    de e ju inte så att jag ångrar min tatuering men att försöka få mamma att förstå... de e en annan femma....

Nu blir de frulle här sen iväg me lillkillen till farmor så att vi kan åka på RUL =)
    Haha, ja vilka I-lands problem man harGlad Du får justera mammas stol bakåt så att hon inte sitter helt vid sidan om, då syns det kanske inte lika lätt... Är hon helt emot tatueringar?
    Jag ska också på RUL idag kl 15, spännande!! Hoppas nu att det går att se kön, jag ska till ullared imorgon så då hade det varit skönt att veta "bebis-temat".
Svar på tråden December Bebis 2010 :)