• MFJG

December Bebis 2010 :)

Jag har också GBS och en fruktansvärd massa sammandragningar. Igår natt hade jag två riktiga som kom med rejäl molvärk. Avslutade en antibiotika kur för 1 och en halv vecka sen. Ska lämna prov på måndag. Sammandragningarna brukar avta när jag fått antibiotika (gjorde iaf det med sonen) men denna gången håller dem i sig. Ringde KK och det enda dem säger är att jag ska vila. Hur lätt nu det är med en 20 månaders huligan ;)
    Men jag gör mitt bästa. Tappen va opåverkad för min del sist också. Men jag oroar mig ändå ibland.

Det är skit just nu. Magen spänner och drar. Känns som jag sträckt varenda liten muskel. Jag har sammandragningar. Foglossning. Puh! Men snart kommer den största belöningen någonsin och det är så värt det i slutändan!

Har börjat få akupunktur mot fogarna nu och ska på vattengympa på tisdag. Hoppas de kommer hjälpa.. 

• MFJG

Jag tvättar också allt med antingen Neutral eller Änglamarks tvättmedel och sköljmedel..

• MFJG

Jag har också den billigaste från apoteket (tänkte skriva systemet ;) ) och tycker den funkade bara bra...

• MFJG
    Sist jag var inne på KK så var min tapp 61mm. Var inne ikväll igen pga mycket sammandragningar och även brun flytning och nu var tappen 41mm. På tre veckor ska den alltså ha minskat 2 cm.
    Men läkaren sa att allt va normalt och när jag skulle fråga om detta med tappen så var han tvungen att springa till förlossningen. Ska jag ringa KK imorgon och fråga?  
  • MFJG

3 dagar med molvärk som kommer och går. Över tjejmagen och i ryggen. Det är inte roligt alls. Ska det vara såhär? Jag har liksom lyckats glömma alla krämpor från förra graviditeten ;) Sen har jag ju mycket sammandragningar också, men dem beror ju på GBS:en...

• MFJG
    Jessika82 skrev 2010-09-25 20:23:51 följande:
    Funderar på att göra gipsavgjutning av magen. tycker ni att det är för tidigt?
    Jag gjorde förra graviditeten i vecka 36 tror jag..MEN man vet ju aldrig när bebis kommer ;) 

• MFJG

Hej hallo!

Min sambo får dricka om han vill. Dock dricker han inte ofta och aldrig sig berusad. Jag låter honom göra som han vill. Jag förbjuder honom inte. Jag har inte druckit mer än en klunk vin sen jag blev gravid 2008. Jag har helt tappat lusten att dricka. Sen är jag den enda med körkort också;)

Momalicious - Halkan va såå kul. Jag tog ju körkort nyligen. Vi körde inte i samma bil. Alla hade var sin. Men det är kanske olika beroende på var man gör sin halka...

• MFJG

Hej allihop! 
    Hoppas ni mår bra?
    Idag var vi på 3D ul och smygtittade på vår Minibus..Helt fantastiskt!
    Envis busonge i magen..FInns bilder på min blogg..
    Dock var magen stenhård under hela undersökningen och BM avbröt och vi
    fick reducerat pris. "Försök ta det lugnt så han stannar iaf till vecka 35, så ni slipper sjukhus"
    Hon tyckte inte alls om mina förvärkar..

• MFJG

Kul diskussion om rakning. Jag kan fortfarande se och raka mig som vanligt. Det kunde jag fram till förlossningen förra gången.. ;) Slapp be sambon hahaha!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)