• nikka

December Bebis 2010 :)

Jag tappar oxå jätte mycket hår.. Börjar bli lite less på det. Hoppas att det slutar snart!!

Idag har jag varit och tränat. Lyft lite skrot och sprungit på löpbandet. Tove låg på ett fårskinn och tjollrade för hon ville inte sova i vagnen. Det är jätte skönt att få komma iväg en liten stund. Sen är det så bra att det är ett litet gym så man är nästan alltid själv så det är skönt.

• nikka
    Haligh skrev 2011-03-28 12:30:44 följande:

Har ni märkt mycket av de där utvecklingssprången? Min tjej är nu 3 månader (om 2 dagar) och har helt plötsligt blivit så mycket känsligare. Blir helt förtvivlad när man ska lägga henne, skriker på ett sätt jag inte sett förut! Hon har varit ganska lätt att lägga på sistone annars, kan ligga och kika lite själv, men nu sista 2 kvällarna inte alls, utan det blev att somna i famnen och sen lägga över. Så läste jag om att det ofta är så just vid 11-12 veckor!

Tove har oxå varit lätt att lägga men nu dom senaste dagarna så blir hon jätte arg. Fast vi gör som vanligt och inte ändrat några rutiner alls. Utan hon blir helt förstörd och bara grinar och är arg. Och nästan inget funkar. Så är det ungefär en timme och sen helt plötsligt går det jätte bra att somna.
    Det är mycket man inte förstår. Fast å andra sidan så är hon en glad tjej så nångång kanske hon måste lufta lungorna lite. Igårkväll somnade hon kring 22 och sov till 05.30 fick mat och somna till 08.00 så jag ska inte klaga egentligen Glad
    Men ibland skulle man verkligen vilja ha en handbok!
  • nikka
    Momalicious skrev 2011-03-29 20:09:58 följande:
    Jag har insett att det är synd att jag inte vill bo i Norrland, hus är ju helt äckligt billigt där!

Idag har Elliot vänt sig först från rygg till mage och sen tillbaka. Första gången för båda!
    Tsss det beror ju på vad du menar med Norrland Glad Men jag förstår absolut att det är billigare att bo i Västerbotten än vad det är i Stockholm Glad

Tove är en liten sprattel tjej. Har vänt sig några gånger men oftast så ligger hon och snurrar från sida till sida. Sen så har hon slutat att bli arg då jag lägger henne på mage. Hon har insett att det inte är någong idé. Det ska ju tränas Glad
  • nikka
    Momalicious skrev 2011-03-30 08:53:18 följande:
    Nikka: det är väl det där klassiska att vi som bor här nere kallar allt där uppe för Norrland. Jag har kollat på hus i Norrbotten och Västerbotten och där är iaf majoriteten av husen billigare än här i Bohuslän. Man får så sjukt mycket för pengarna. Vänta så ska jag länka till nåt kul. ;)
    Haha jo jag vet Glad Norrland brukar vara från Gävle och uppåt.
    Men jag förstår exakt vad du menar. Vi köpte vårat hus jätte billigt. Men vi bor ju på landet så och har 6 mil till Umeå. Som ändå anses som en stor stad häruppe.
  • nikka
    Haligh skrev 2011-04-04 10:10:31 följande:
    Min hy har blivit så himla dålig sen jag fick barn! Ser ut som en tonåring i fejan Och håret rasar i en sån takt att man undrar om nåt är kvar snart...
    Jag tappar oxå jätte mycket hår. Märker det varje gång jag har duschat. Nångång måste det väl sluta?
  • nikka

Läser att det är många som har börjat med gröt. Jag är också sugen på att prova så det blir nog att köpa hem snart Glad Tove är ju snart 4 månader så nu ska jag snart gå över till Semper 2 ersättning.
    Tiden går så fort så snart äter hon väl själv.

Och på tal om bajs så bajsar hon en gång per dag eller varannan dag. Det har hon gjort sen vi började med ersättning för.

• nikka
    Mama Jessie skrev 2011-04-09 06:06:58 följande:
    Gott det låter med laxgratäng, vad har du i den? Jag ska ju börja operation "komma i mina gamla jeans" på måndag :)
    Tsss den operationen ska jag oxå börja med på måndag Glad
  • nikka

Vi har kört på Libero ändå från början och jag tycker att det funkar kanon bra! Har aldrig varit med om att den har läckt. Jag är riktigt nöjd med dom Glad

• nikka

Igår hade vi babymassage och sen fick vi besök av en barn dietist som pratade om smakisar.

Så här sa hon.
    Vid 4 månaders ålder ska man börja testa potatis,morötter,palsternacka m.m.
    Vid 5 månaders ålder börjar man testa bär och frukt. Men dom ska ha börjat att tycka om potatis och sånt först. För annars kanske dom bara vill ha det söta som tex banan är.
    Vid 6 månaders ålder så börjar man med kött och fisk.

Snart är Tove 4 månader och då ska jag börja lite smått med gröt och sen vidare med potatis och sånt. Ska blir riktigt roligt. Men ändå skrämmande att tiden går så fort.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)