Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-09-20 09:07:14 följande:
    Idag är det två år sedan min dotters pappa dog. Eller, det är två år sen han var med om olyckan, imorgon är det två år sedan han dödsförklarades..
    Usch va jobbigt! Kram till er båda.
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-09-20 10:30:09 följande:
    Suzzy: prova att tryck runt och på örat om han reagerar på det. Det kan även göra ont att äta.
    Det är det vi har gjort sen sköterskan funderade på örininfl. Men han reagerar inte alls!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-09-20 14:39:10 följande:
    Stl 86 haha. Har iofs hört att Reima är rätt stora i stl så jag vet inte. Kommer väl dröja en månad eller två innan han börjar använda den iaf och han har redan börjat använda 80 och 86 så den blir nog alldeles perfekt. :)
    Oj, loke har fortfarande 68 i kläder =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-09-20 19:43:08 följande:
    Men säger de inte att om de har hög feber i mer än 3 dagar ska man kontakta sjukvård?
    Ringde bvc idagsom sa att jag ska ringa VC imorgon. Men bara för att han har ngt i örat. Det är tredje dan imorgon. Vet inte om han hade feber i söndags. Enl 1177 kan de ha hög feber i 4 dagar utan problem :/
    thegoddess skrev 2011-09-20 19:44:27 följande:
    Suzzy: när Ronja fick tänder uppe så var det ju så att vi trodde det var öron infl. Symptomen är lika vad gäller ont att suga på napp och flaska och svälja. Hon spydde ett par stora kaskader med. Feber kan dom ju få med då. Hur många tänder hade loke nu igen?
    Loke har 6 tänder. Han har aldrig haft feber inför tandsprickning.
    Han visar inte på att han har ont! Hon märkte det på BOEL testet att han inte hörde på höger öra o när hon titta så var det ngt där inne. Vi fick träffa en öronläkare som inte tyckte det var ngt speciellt, men hon frågade om han haft feber o förkylning o det har han haft! Därför jag ska ringa VC imorgon vid feber så de får kolla upp om det är ngt mer örat.....
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-09-20 20:14:50 följande:
    Hmm de säger säkert lite olika beroende på vart man bor, hoppas att de hittar felet och att han blir kry snart igen då :(
    Ja, det  verkar som det!
    Ja, får se vad de säger imorgon.
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-09-20 21:11:32 följande:
    Va?? Boeltest?

Vi gjorde inget sånt på åtta mån kontroll för de kollar hörseln på bb o det räcker tydligen..
    Det är två olika tester. På bb kollar dom flimmer hår. På BOEL kollar dom skelning och att de uppfattar två olika ljud trots att de är upptagna med annat. Han hörde bra på vänster öra men inte höger öra!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Vi tar på pyjamas vid 20, sen mys i soffan eller i våran säng. Sen är det välling i sin säng i sitt rum mellan 20-21. Oftast kl 21 beroende på hur han sovit under dagen. Oftast somnar han till flaskan o vaknar vid 22 el 23 för o få nappen. Somnar han inte till flaskan får han nappen, stryk över huvudet o sen somnar han. Han är så lätt , han somnar själv i sin säng. Så skönt. *peppar peppar*.
    På dagen kan man lägga honom på magen i sin säng o lägga fram nappen så kan han somna. Ibland vill han att man stryker över ryggen eller buff i rumpan.

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-09-21 06:59:06 följande:
    Ni kan göra Boel test själv med hörsel. När dom tex leker med nåt som dom fokuserar på kan men plinga med nåt som dom inte ser bakom ena örat och så ser man om dom reagerar mot ljudet och vänder blicken mot ljudet.
    Var ju tex bra att suzzy fick göra testet annars kanske dom inte märkt att det var nåt i örat på loke.
    Ja, precis. Jag är glad att de gör boel test här! =) Visserligen har vi märkt att han inte reagerar på ljud från höger sida lika bra som på vänster sida, men inget vi tagit stor notis på....... =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-09-21 09:00:47 följande:
    Skulle ni till vc idag? Lycka till och hoppas det är övergående
    Ne, tror jag hoppar det. Han hade 37.7 i temp imorse. Ska tempa igen sen när vi byter blöja. Ska ändå till bvc på återbesök nästa torsdag!
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)