• Emelle

December Bebis 2010 :)

Hej!!

Hinner inte med er ju!! Dagarna går så fort så fort!!
    Ser att många av er är sjuka el har sjuka små barn Krya på er! Är ju så tråkigt men hör ju årstiden till, tyvärr!

Här är det som sagt fullt upp! Men ingen är sjuk *peppar peppar*
    Idag åker pojkarna bort över helgen så det blir bara största och minsta hemma med oss i helgen. Lugnt och skönt!!

Hoppas ni får en trevlig helg allihopa!

• Emelle

Emelle: Du pratade om en gördel bakåt i tiden Kan du återberätta det lite nu, börjar bli less på min hängande mage i alla kläderObestämd Det lär behövas endel träning för att den ska gå tillbaka....

Köpte min på Lindex för bara 199:- tror jag det var. Fans flera modeller och priser! Kolla där. Jätteskön och bra!
    Ni som har flera barn, vad gör ni för att få egentid och bara TID för storasyskonet/syskonen? Jag brukar spela spel med Nova och så passar vi på att gosa ihop oss o läsa en bok eller två medans jag ammar. Ikväll fick hon borsta mina tänder o jag hennes såklart. Det tycker hon e skitkul :)
    Ja det där med egentid är ett skit för mig! Man vill ju dela klona sig ibland!

Största har ju stallet där vi delar ett brinnande intresse så där hänger ju jag med henne en hel del och sen blir det ju tävlingar och sånt.
    Mellankillarna är det sämre med BARA tid för dom. Stora har ju fotbollen där hela familjen är engagerad (Johan tränar laget osv) så vi följer alltid med på träningar och matcher allihopa, men HELT själv är det lite dåligt med där...Lilla har ju två dagar i veckan han är ledig från dagis och är hemma med bara mig och A. Då ger man ju honom en hel del tid, även om Agnes är hemma samtidigt!
    Dock försöker jag åka till simhallen en ggn/veckan. Gå ner på stan och se till att dom får göra andra saker som DOM gillar och även om dom inte får göra det ensamma så ligger fokus mest på dom då!

Inte det lättaste när man har ganska många

Moma- Skönt att ni tog ett beslut! Kram

Pickaboo- Styrkekramar till dig!

Har ni sett så söta!!
    JAg som INTE gillar rosa och flick-flick saker, utan är mer rött, basic á la polarn och pyret har fått en liten tjej som passar sååå bra i rosa! Så jag har faktiskt köpt hem lite mer girly saker, bla de här. Löjligt söta!!

• Emelle

Williams mamma- Jag använde gördel precis efter förlossningen. Inte längre, men är schysst att ha under tightare kläder nu innan man är riktigt fit!! Och jag ska faktiskt börja jobba lite nästa vecka. Administrativt på Måndag och i hemtjänsten på Lördag. Korta turer, men endå. Är usel på att vara ledig på heltid... Var likadant sist :)

• Emelle

Godmorgon! Vilka stora fina bebisar ni har! Agnes blir en månad i morgon och väger 3840g. Är hon minst?? Moma- Stackare. Hoppas du har fel, och om inte att ni kan få bra hjälp! Idag blir det promenad i solen och lite fix här hemma. Hoppas nu ni andra fåren bra dag ni med. Själv hoppas jag slippa den där jävla yrseln idag. Har dragits med den i två veckor nu. Irriterande!!

• Emelle

Hej kikar in och läser lite...
    Ser att många (nästan alla) är sjuka, och skickar massor av krya på er kramar till er!

Här är vi (peppar peppar) friska, bara jag som dras med min yrsel fortfarande. ASjobbigt! Känner mig inte sjuk annars och jag har en del dagar då jag är som vanligt, som igår, och sen slår det till idag igen. BLÄ!!
    Känner mig mest yr och som jag inte är med riktigt. Lite domningar i armarna tycker jaga tt jag knnt med de sista dagarna.
    Har tid om en vecka till VC....

• Emelle
    Karttikeya skrev 2011-01-24 12:23:30 följande:
    Kram till dig! Försök vila när Elliot gör det.

Går bara o väntar på att jag ska få migrän jag också.. Kan ju knappast vara "botad" av att ha varit gravid menar jag.
    Kikar in i all hast och håller med mamma smurfen:
    Min migrän har blivit såå mycket bättre nu!
    För varje graviditet har jag fått längre och längre mellan anfallen.
    Så det kan bota dig!
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2011-01-26 15:13:06 följande:
    Ni som ger tillägg..hur tillreder ni maten till bebis? 
    Jag vet inte om jag gör det rätt och smidigast eller hur man kan göra?

jag kokar vattnet på morgonen och häller upp det i en termos. När det är dags för mat så häller jag upp vattnet i flaskan-i med pulvret och sätter i kallt vattenbad. men det tar ju såån tid innan det blir lagom varmt och han hinner skrika sig lila innan det är klart ibland...how to do? Obestämd 
    Jag tar kall vatten från kranen och värmer i micron till ät temp och sen skakar i pulvret. Kokar alltså inte...
     När vi är i väg har vi tetra vilket hon i värsta fall tar rumstempererad utan gnäll.
    ludicrous skrev 2011-01-26 12:27:40 följande:
    En timmes sömn och några mackor senare är jag iaf på benen. Ska ta ett prat med sambon när han kommer hem, typ vid sju ikväll :( ska se till att jag får sova i natt och nu är Emil iaf lugn o harmonisk, tack o lov!
    Kram till dig! Hoppas du får lite avlastning i kväll
  • Emelle

Idag har Agnes varit på dubbeldate med Willes mamma 08´s Albin och Ludi´s Emil!!
    Jätteroligt! Det gör vi snart om!!

Emil och Agnes som är precis på dagen lika gamla!!

Tack för idag tjejer!!

• Emelle

HEJ!!

Här är det fullt upp så min medverkan i den här tråden har liksom....inte hunnits med!

Agnes växer sakta men säkert. Hon är nu 54 cm lång och väger 4300g, precis.
    Hon är en snäll och glad tjej som är nöjd med det mesta men som inte har några rutiner dagtid än, men kvällar och nätter börjar vi få bukt med.
    Hon äter sista målet vid 21-22 och sver sen i sin säng till 03-04. Då äter hon en flaska och sen sover hon vidare någon timma och avslutar sen natten med att sova de sista timmarna på mitt eller Johans bröst.
    Helt ok då hon "bara" är 7 veckor än tycker vi.

Vi har hunnit med lite ÖF och imgås ganska mycket med andra mammor och bebisar...
    Annars är det ju mest allt annat dagligt styr som det blir en en så pass stor familj som vi är som tar upp vår tid!

Nu ska jag försöka läsa ikapp lite av alla miljoner sidor som skrivits här inne!

• Emelle

Hej!

Tusen dagar sen jag kikade in här.

Vi har varit mycket sjuka (dock inte Aggis) och annat så jag har inte lagt tiden på datorn precis.

Hoppas att allt är bra med er allihopa!

Agnes växer och mår bra. Är dock inte så jättestor. Gissar på 5200g nu när vi ska till BVC för vikt + vaccin på Onsdag.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)