Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Ja, det är nu dom "tappar" i vikt. Dom rör på sig! BVC sköterskan sa att barn brukar stanna i vikt vid 8 o 12 mån.

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-09-27 09:54:27 följande:
    Är det några mer som sökt in till högskolan nu till våren? Jag är supernervös att jag inte ska komma in någonstans..
    Har den nya katalogen kommit? Var på högskolan i måndags o hittade ingen. När är sista ansökningsdan?
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Loke har sovit i eget rum sen mitten av augusti. Det går jättebra. Var lite jobbigt när han vaknade varannan timme, men sen september har han sovit hela natten! Vaknar 1-2ggr o får nappen lägger honom på magen o han somnar om!

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-09-27 17:44:30 följande:
    Vi har på babymonitorn så vi hör ju honom direkt på natten. Den som inte tar natten slipper ju bli störd av hans skrik :) Elliot var inte ljudkänslig när han var nyfödd nr är det nu. Vi tassar ju inte på tå när han sover direkt men han vaknar av ljud i samma rum, dock inte om sover i vagnen ute.

Suzzy: jag har inte kollat i nån katalog, gick bara in på antagning.se och sökte. Ansökningen började 15 september så antar att det håller på till typ 15 oktober. :)
    Tackar. Nu har jag sökt. Kommer jag inte nu så tror jag att jag skiter i det! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-09-27 20:37:33 följande:
    Ja det var nog tur :)
    LokesMammi skrev 2011-09-27 19:57:34 följande:
    Tackar. Nu har jag sökt. Kommer jag inte nu så tror jag att jag skiter i det! =)
    Ge inte upp!

Vi håller tummarna för er som sökt så kanske vi blir kollegor i framtiden, jag börjar läsa ssk nästa höst :)
    Orkar inte mera! Har sökt i många år. Blir 31 nästa år. Orkar inte nobben hur många ggr som helst, både från utb o jobb.... Blä
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-09-27 21:15:48 följande:
    Elliot satt och sög på en kylskåpsmagnet häromdagen. Vet inte hyr han fått tag på den. God tyckte han den var iaf. :p

Vi tog en brun, tyckte den var så snygg. Hoppas den blir poppis här med :)

Håller tummarna för oss båda Suzzy! :)
    bara ena tummen, två betyder otur! =)
    Mama Jessie skrev 2011-09-27 21:24:46 följande:
    Jag vet att jag sagt det innan och att du inte vill men jag tycker ändå du ska göra högskoleprovet. Du kan ju inte ge upp utan att ha försökt allt. Du kan ju ha flyt :)
    har gjort provet en gång. har inte råd!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    AnnaCL skrev 2011-09-27 21:30:18 följande:
    Vad vill du läsa? Håller tummarna.
    vill bli bm, så måste plugga till ssk först (sjuksköterska)
    en tumme, tack =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-09-28 15:52:57 följande:
    Magda det är inte en fas då, vissa faser är otroligt utdragna.
    Marcus har också varit så där till och från just nu har han precis slutat äta bra igen, igår åt han en halv vällingflaska tills klockan halv fem då han petade i sig några smörgåsbitar :/ Men på bvc brukar de säga att man får se på allmäntillståndet att dom mår bra i övrigt (gnälliga är de ju såklart) men att de inte verkar vara sjuka eller ha ont så är det bara att vänta ut det :(

Kan tipsa om en sak som alltid går ner på Marcus nu är det väl inget man kan leva på föralltid men det är ju skönt om de kan få i sig nått så de inte är jättehungriga, såg att han gillade youghurt.
    Hipp har en burk från 6 mån med röda bär äpple och youghurt, Marcus slukar en hel burk (stor!) åt gången den kanske du kan prova :)

Loke har också problem o äta, just lunchen strular han med. Han kan inte äta gröt (som han äter bra av) 3ggr/dag. man måste få i sig kött också! =) Går ibland bra o äta o vissa dagar går det åt skogen. Då vill han inte heller ha ngn mellis.
    Det är så synd att han har sina allergier, jag kan inte ge honom yoghurt som alla andra kan!  :( 
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-09-28 16:03:38 följande:
    Vad jobbigt, just yoghurt brukar ju annars vara populärt. Men det gör ju inte så mycket att han inte äter kött under några dagar om han inte vill ha det, min mamma tipsade mig om att köpa de burkarna med mycket tomatpuré (alltså att tomatpuré kommer tidigt i innehållsförteckningen) många barn tycker tydligen om det eftersom det är sött :) Har du försökt med fisk eller vegetariskt? Marcus äter som bäst när han får hipps vegetariska alternativ tex grönsakslasagne är en stor favorit. Fast just nu äter inte han heller något mer än lite välling som han oftast spyr upp på en gång :(
    Jag ska undvika rött till Loke, fisk vågar jag inte ge honom då jag själv än i dag inte tål fisk o lasagne kan jag inte ge honom då han inte tål vete! =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)