-
Han är allergisk mot all sädesslag, mjölk, ägg o soja. Vi ska dit i november o ta prov för kyckling. Ska fråga om vi ska fortsätta undvika rött o hur det är med citrus o fisk! =)April barn skrev 2011-09-28 22:20:04 följande:Oj vad svårt vad har han för allergi/er?Finns dom i affären? Är dom utan sädesslag?Mysmamma70 skrev 2011-09-28 22:20:33 följande:Suzzy, du kan göra veg lasagne, finns jättegoda spenatlasagneplattor
-
Ja, hoppas jag också! Men eftersom min allergi växte bort sent plus att jag har lite kvar så tror jag inte det! Men hoppas kan man alltid göra! =)April barn skrev 2011-09-28 22:36:39 följande:Jobbigt för er :/ jag vet hur jobbigt det är med bara mjölkallergi som min lillasyster hade tills hon fyllde 4 man fick trixa och krångla med allt kan bara tänka mig med detta. Hoppas verkligen att han växer ifrån dem när han blir lite större då. -
Jag ville vara gift o mamma innan 30. Fick iaf barnet några månader innan jag blev 30! :/
Var på bvc idag för ett extra besök ang hans öron. Han fick godkänt idag. Weeee.
Han är 7.4 lätt o är 68.5 kort! =)
Fråga om man ska vara orolig över att han inte sitter själv o att han inte kryper. Hon såg att när han sitter så drar han armarna bakåt, lixom bröstar upp sig. Då faller han. Han kan sitta om han har ngt framför sig som gör att han lutar sig framåt! Hon skulle prata med en läkare o sjukgymnast på måndag o se vad dom säger. Men jag behöver inte vara orolig sa hon! :/
-
Blä för svamp! =)
Funderar på om man ska köpa championer el nåt o blanda i hans mat! Han får ju äcklig broccoli o vindrig blomkål, så varför inte bläsvamp? =)
-
Åh, en som är lika pytteliten som mig! =)LillSnurr82 skrev 2011-09-29 23:23:09 följande:Brukar också sitta och kolla syskonvagnar fast jag inte vet om jag är gravid än :) är ju en djungel. Tror jag också vill ha en där dom sitter efter varnn istället för bredvid. Är också liten (157 cm) så en på bredden känns så tungt på nåt sätt... Blir nog att gå runt i affärer sen och känna o klämma men sen beställa via nätet, då det går 100 gånger snabbare att få hem dem än att beställa via butik har jag märkt.Ne, fy o blä! hualigen! =)April barn skrev 2011-09-30 08:51:51 följande:Haha svamp är ju jättegott och broccoli med
-
Kul o se vad era barn gör! Mitt gör inget. hehe
Han sitter dåligt själv, kan inte krypa el åla. Vända sig har han slutat med. Kan ta sig bakåt ibland, har 6 tänder, har vinkat nångång, men ne, kan inte klappa händerna, när jag klappar hans händer så knyter han ena näven o den andra är öppen! =) kan gå lite granna när man håller i hans händer! Hörde nu idag att han säger "va va va va va" o kanske t.o.m "da da da". Det var nåt mer än "va" han sa idag!
-
Ja, jag njuter så länge han är kvar på samma plats, men man blir ändå lite fundersam när barn som är yngre än honom både tar sig fram själv o sitter själv!thegoddess skrev 2011-10-02 06:47:18 följande:Tror själv att fördelen med att dom väntar lite med att gå och krypa är att dom blir mejr stabila. Sen så är det ju lugnare för er ett tag. Nu får jag va med henne heela tiden. Hon kan ju resa sig mot allt hon ser, eller ja försöka och hon vet ju inte vilket som kan välta eller flytta sig. Hon är ju inte stabil för fem öre. Köpte en lära gå sele på tradera. Så går hon fritt och jag behöver inte gå böjd. Hjälper henne med balansen lite. Prova en sån. Blev 100 med frakt från Kina.
Jasså? Har inte jag hört talas om!
Vi skulle inte använda lära-gå-stolen någe mera, bara sparsamt! =) -
Jag är ju glad så länge han är där han är. Så skönt! =)thegoddess skrev 2011-10-02 07:44:51 följande:Gåstolen är annorlunda än selen tycker jag. Dom måste använda balansen mer.
Locka med nåt intressant. Ronja älskar bollar så jag la mig på golvet och kastade upp i liuften och tjusar lite. Hon blev intresserad och ställde sug på alla 4 och gungade sen pladask och hon blev sur. Hjälpte henne flytta ben och armar några gånger. Curling mamma eller !!! Hihi
Har ni träffat andra bebisar? Öppna förskolan tex dom tittar ju mycket på andra barn.
Ja, vi hittar på mkt barnsaker. Vi är sällan bara hemma! =) Man ser hur han tittar på andra o studerar. Han är väldigt nyfiken av sig! =) -
Snyggt datum, Loke har samma fast 11 ist för 06. hihi.ludicrous skrev 2011-10-02 22:19:38 följande:Suzzy -
Min dotter (född 11/1-06 ;D) var lite så. Hon satt visserligen men hon började åla när hon var runt 9 mån och de första stegen tog hon 1 vecka innan ettårsdagen :) hon lärde sig åla först, sen resa sig, SEN kröp hon några steg då å då, annars var ålningen snabbast :)
Han blir 9mån snart. Han tar sig inte fram alls, kan ta sig bakåt på skötbordet när han ligger på mage! Farlig, farligt. Han kan gå om man håller i hans händer! =)
Får se vad som händer o fötter! =) -
suzzy81 =)Mama Jessie skrev 2011-10-03 12:40:24 följande:Nån här som vill spela lite wordfeud kanske? Jag heter jessi111snuttan23 skrev 2011-10-03 16:52:19 följande:På wordfeud heter jag massormycket.