Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Jag är skitdålig på o bilda ord, men kul o spela iaf! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    NhjärtaD skrev 2011-10-04 21:03:33 följande:
    Nu har jag varit på f-möte, var helt okej, hennes pappa dök inte upp och hörde inte av sej....som vanligt...

Och nu är det hemmafruarna Weeeiii!!!
    Åh, börja det nu! Helvete!!!! Har jag inte sett reklam på! Fan!
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-10-05 10:34:56 följande:

Här har Ellies feber övergått i en rejäl förkylning med förhöjd temp, en riktigt äcklig slemhosta, å massa snor som rinner

Natten har vart PISS, inte sovit mer än en timma, varken jag eller sambon, Ellie har sovit från å till, mellan host attackerna...

En fråga,

vet någon här om det kan vara oki att ge Ellie Bisolvon, den är ju från ett år, då kan man ge 2.5ml 3 ggr dagligen, just mot slemhosta...Hon är ju snart 10 månader...funderar på att ge henne halva lägsta dosen, bara för att underlätta, så  hon får lättare att hosta bort slemmet?

Prata med bvc, en läkare kan skriva ut! Det sa min bvc sköterska till mig
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-10-05 10:54:56 följande:

Har försökt få tag i henne på bvc, men bara telesvararen som går på, så tänkte om någon här visste, så man kunde känna sig äker med att ge henne....men får vänta tills de ringer upp då.

Tack för rådet iaf=)

Dom har väl bara tele tid på morgonen?? Iaf här. Bara mellan 8-9. Lite dåligt tycker jag!
    Så lite så! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

En barndomskompis till mig o hans tjej ska ha barn i december! Idag är hon på förlossningen o förlöser en död bebis! Gråter

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-10-05 17:51:00 följande:
    Suzzy: Gud vad hemskt! Vilken mardröm! Vet dom vad som var fel?
    Inte frågat. Jag gissar på att det är psd.
    Vet inte om jag vågar fråga heller. Min mamma kanske pratar med hans mamma. =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-10-06 09:46:07 följande:
    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article137309...

Tänk om Anton hade låtit mig gå 2 veckor över tiden istället och fötts i januari, då hade han lyckats bättre i livet Tungan ute
    Tur iaf att han valde att komma 1 dec istället för sista :)
    Ja, det står/stod det på första sidan på FL också! =) Januari barn lyckas bäst i skolan medan de som är födda sent på året lever längre! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jag kände Loke tidigt. För tidigt för o vara förstagångsmamma. Hade handen ofta på magen. Kände som bubblor i vatten, ung som när man fiser i vattnet. hehe
    Oftast känner man tidigt om man har barn sen innan för då vet man vad man "ska leta efter" =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    NhjärtaD skrev 2011-10-06 21:35:57 följande:
    hihihi, sista säsongen medFörvånad
    Oj, är det! Hua då! Får kolla på nätet i helgen! :/
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-10-06 21:45:53 följande:
    Såg ni förresten "Drömmen om ett barn" i 3an förut? Gud vad jag grät :F
    Såg halva! Kul o få ett barn efter mkt jobb o längtan. Tänkte på paret som fick en kinesflicka, hon är 8mån! Det är en Loke, tänk o få honom nu! JAg skulle vilja ha en bebis innan ungen. Kanske man inte tänker på när man är i deras sits! =)
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)