Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

LillSnurr82 skrev 2011-10-08 08:07:11 följande:
    Hallå så glad och skakis, jag plussa i dag på testlagrets sticka :) Agnes ska bli stora syster :)
    Åh, va kul! Grattis! Gravid
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Precis hemkommen från att ha varit ute och kolla på meteorit "regn" Häftigt. Jädrans kallt var det. Loke frös han med tills han fick fem filtar o somna i sambons famn, sen sov han skönt i vagnen. hehe Sover där än. Ska snart ta av honom allt. Har tagit bort filtarna, men ligger i fleceeoverallen. =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Mama Jessie skrev 2011-10-09 07:34:14 följande:
    Jag missade att det var meteoritregn igår, attans, hade velat se. Istället gick jag och la mig efter 21..:)
    Det var häftigt! Såg några styckna! =)
    LillSnurr82 skrev 2011-10-09 09:26:46 följande:
    Aprilbarn: tack så mycket, kul att du hitta tillbaka till oss :) hade inte vi äl samtidigt förra månaden? Borde vi inte haft samma denna då? Jag hade i alla fall äl 27:e och bim på måndag. Tog test i morse också och det blev ett jätte starkt plus, skönt :)
    Wohoo!!! Bebis!!! GravidSkål
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Slänger ut en fråga till er som har barn sen tidigare o kan mat o sånt. hehe
    Vi har köpt rimmad bog o sambon tänkte göra rotmos till det till honom o sonen, men såg att den innehåller nitrit. Kan han äta den då eller?
    Man får väl inte äta spenat pga nitritet? Eller?

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-10-09 19:02:40 följande:
    stämmer bra det, nitrit ska man undvika, finns även i typ jul skinka, så det är oxå nono.
    Ok. Tack va bra. Då får sambon äta det själv. Men han kan göra rotmos till sonen iaf! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-10-09 19:02:40 följande:
    stämmer bra det, nitrit ska man undvika, finns även i typ jul skinka, så det är oxå nono.
    Är det bara under första året man ska undvika nitrit? 0-1år? Det går bra när man har fyllt 1 eller? :/
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    snuttan23 skrev 2011-10-09 17:24:14 följande:
    Förra vecka var det en undervatten fotograf med på babysimmet och i fredags fick vi bilderna, så häftigt! V älskar ju att bada och älskar dyken så vi har ett kort när han är helt själv under vattnet! Så fina kort han ser så lugn ut fast han är under vattnet :)
    Vi ska ta undervattens bilder på onsdag. =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-10-09 19:41:05 följande:
    Ja jag har för mig att de kan äta precis allt som vanligt efter 1 år, men googla där kan man ju hitta allt Glad
    Ok. =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Jaha, nu är det dax o ta bort kudden från Lokes säng. Han vägrade ligga på rygg nu. Vände sig till mage hela tiden. =)  Bra att han nu börjat o vänt sig igen. Blev lite orolig! =)

Kom på en sak. Min son vägrar o sitta själv o krypa o ta sig själv nånstans, men han har däremot 6st tänder och han kan göra saker som andra barn inte kan. Hur många barn under 1år kan t.ex klia sig högst upp på huvudet (som han har gjort sen han var 5mån), klia sig i nacken o mellan skuldrorna och klia sig på foten med tånaglarna? =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    April barn skrev 2011-10-09 21:35:51 följande:
    Idag fick jag jättestarkt äl test redan på dag 9 Solig nu blir det baka bebis! haha
    Wohoo! Ha det så skönt! Flört
    Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)