Inlägg från: Anairda |Visa alla inlägg
  • Anairda

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 11:50:30 följande:
    Har man få bi berkningar av antibiotika ?
    Elias har ALDRIG bajsat 2 ggr på en dag ALDRIG och nu hör man igen ''inga trevliga saker innanför blöjan''
    Nu ligger han på babysittern och snakar och gungar sig själv haha dags att hämta blöja

Älskarnova
    Kanske på måndag eller tisdag kommer dom då.
    Haha här får man inte äns pengarna så lite skönt med er som får.
    japp lös i magen det är min oxå av kåvepenin :) fick läsa då hon nästan sprutade ut bajset
  • Anairda
    Haligh skrev 2011-03-25 12:04:56 följande:
    Min tös äter ju också Kåvepenin nu; men jag har så himla svårt att få i henne det! Vet inte om just nånting hamnar i magen som hon spottar och frustar. Hon börjar liksom dregla redan när man närmar sig med sprutan! Fruktsmak i en mun som bara fått mjölk, ingen höjdare...
    samma här nästan allt hamnar utanför
  • Anairda
    Haligh skrev 2011-03-25 13:00:31 följande:
    Ja det skulle säkert vara mkt lättare att få ner om man kunde blanda med mjölk .- men inte! Det här ska det gå en timme före och efter matning.. Får väl hoppas att doseringen är i överkant för jag antar att de flesta spädisar inte är så förtjusta i detta utan spottar ut mer än som sväljs
    vi skulle ge 30min innan matning
  • Anairda

lyxnätter ni har :) Här äts det 2 ggr per natt läggning runt 20-21 o vaknar 6-7 äter runt 12 och 4 :) Har nu börjat blanda i babysemp 2 i nan 1 då 2an ska var mer mättande än nan 2 så får vi se hur lillans mage tar det :)

• Anairda
    Haligh skrev 2011-03-28 12:30:44 följande:

Har ni märkt mycket av de där utvecklingssprången? Min tjej är nu 3 månader (om 2 dagar) och har helt plötsligt blivit så mycket känsligare. Blir helt förtvivlad när man ska lägga henne, skriker på ett sätt jag inte sett förut! Hon har varit ganska lätt att lägga på sistone annars, kan ligga och kika lite själv, men nu sista 2 kvällarna inte alls, utan det blev att somna i famnen och sen lägga över. Så läste jag om att det ofta är så just vid 11-12 veckor!

min hade det pågick 2 dagar sen vart hon som vanligt igen :)

Jag har som sagt börjat gå över till babysemp 2 från nan 1 och lillan har inte bajsat sen igår em. Ovanligt då hon bajsar flera gånger. Hr inte märkt av att hon har ont eller så men det kom liiite innan var segt inte hårt och grönt mörkgrönt varför? med nan 1 var det ljusgult o kornigt. Hon äter kåvepenin oxå. orolig mamma
  • Anairda
    Haligh skrev 2011-03-28 17:58:52 följande:

Skönt att höra att gick över så fort för din tjej! Hoppas på detsamma här då
    Hoppas jag med :) de säger att de är kinkiga/oroliga 2-3 dar sen går det över :)

Min kommer gå in i en ny fas nu mellan vecka 15-19 säger boken (växa och upptäcka världen). Sägs vara en tuff utvecklingsfas som kan vara upp till 4 veckor  :( än så länge är det lungt här hoppas det inte blir för tufft!
  • Anairda

älskade våår hoppas ni har fått en bra helg än så länge :) Här har vi det bra men det sovs dåligt och kinkiga är vi. Är väl utvecklingsfas. Jag har en fråga till alla NAN användare. Det är ju ändrade produkter nu och man rekomenderas använda nan 1 pro till nyfödda upp till 6 mån som inte ammas. Gör ni det?

• Anairda

Ja de rekomenderar pro för det var ngn produktändring. Paketet är väl lika stort som vanliga NAN1?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)