• nikka

December Bebis 2010 :)

Man kan inte blir mer än glad. I natt har lill ♥ sovit från 19.00 till 04.30. Fick mat och somnade om direkt till 08.00. Nu ligger hon här och pratar för fullamuggar.
    Tove äter pratktiskt taget upp sina händer! Allt ska in i munnen och det pratas och dreglet bara rinner Glad

• nikka
    ludicrous skrev 2011-04-15 07:50:39 följande:
    Jag känner mig som en zombie... Jag orkar inte amma varannan timme dygnet runt.. Är såå när på att ge upp o börja med ersättning.. Men vill inte..
    Men om du bara testar ger en flaska med ersättning på kvällen. Bara för att se om det blir någon skillnad. Du är ju riktigt stark som orkar med att sova så lite. Styrkekram!
  • nikka
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-15 10:20:29 följande:

E jag ensam med att inte ge gröt eller mat än ?
    Har testat med banan det var helt okej sen har jag lagat mat till honom men det var inte alls lika poppis så jag tänkte så att han får gröt när vi kommer till sverige om 6 dagar och då köper jag till honom och när vi kommer hem lagar jag gröt till honom.
    Så just nu ger jag honom ersättning

Jag har inte heller börjat att ge gröt än. Tove blir 4 månader om 5 dagar så jag hade tänkt att börja då. Hon smakade faktiskt lite potatis i onsdags men inget mer har det blivit. Jag ger också bara ersättning.
  • nikka
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-15 10:37:16 följande:
    Gillade hon maten eller blir hon mätt på ersättningen ?
    Än blir elias mät iaf så brottom är det inte
    Nja hon tyckte inte direkt om potatis. Såg nästan ut som hon ville kräkas. Det här med mat är ju något nytt så det ska ju provas. Hon fick lite potatis idag oxå men det såg inte så gott ut. Men hon äter ju upp det så vi är ju på rätt väg. Fast hon får inte så mycket. Kanske det blev en tesked.

Jo hon blir mätt på ersättningen. Hon sover jätte bra på natten och äter ungefär var tredje timme på dagen. Så det är inte direkt bråttom för oss heller. Men det är ju så roligt att prova Glad
  • nikka

Är det nån som vet hur Polarn&Pyret är i storlekarna? Har suttit på deras hemsida och hittat riktigt fina kläder. Men då är fråga vilken storlek man ska köpa.. Tove har just börjat att använda storlek 68.

• nikka

Jag har märkt ett minskat sömnbehov faktiskt. Tove sover ju från 19.00-07.00 (hon brukar äta vid 03 och somnar om direkt). Sen är hon som vaken mest hela dagen. Kanske sover max 3-2 timmar sammanlagt. Men hon blir som aldrig grinig utan hon bökar på och är som vanligt go och glad.
    Men sen har hon vissa dagar som hon kan sova jätte länge i vagnen om jag har varit ute på en långpromenad men nångång så måste man ju som återhämta sig också Glad

Idag blir mitt lilla ♥ 4 månader. Och jag älskar henne mer och mer för varje dag som går!

• nikka

Tove är nu 4 månader, 7470gr tung och 64,5cm lång Glad Hon hade gått upp 700gr på 16 dagar. Jag tycker fortfarande att hon är liten men man märker på kläderna att hon växer!!

• nikka

Vet inte riktigt vad som har tagit åt Tove på kvällen då hon ska sova. Lägger henne kring sju och oftast somnar hon direkt men sen efter att hon har sovit ca 20minuter vaknar hon upp och är jätte arg. Hon snurrar och bökar runt i sängen. Jag märker ju att hon är jätte trött men hon kommer som inte till ro utan hon håller på så i 2-3 timmar och somnar kring halv tio.
    Sen sover hon jätte bra till klockan 3 eller 4 då hon vaknar och får mat och somnar om till 7 eller 8.
    Det kanske är nån utvecklingsfas eller så är det så många intryck som gör att det blir jobbigt att slappna av..
    Jag vet helt enkelt inte. Nån annan som har det så?

• nikka
    LokesMammi skrev 2011-05-04 11:12:15 följande:
    Ja, på dagarna gör han allt för att inte somna! Sover han är det bara korta stunder! :( Så länge han ligger i sänge o joxar så kan inte jag somna om! Har svårt o somna på kvällen! Då ligger jag o vrider o vänder mig. När jag äntligen somnar vaknar han! :(
    Hur sover han i barnvagnen då?
    Tove somnar aldrig själv på dagen länngre utan två ggr per dag packar jag ner henne i barnvagnen och då sover hon allt från 1 till 3 timmar.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)