Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-10-22 23:32:53 följande:
    Moma:
    Vad skönt att det var lugnt, synd att de lät er vänta så länge...

Fick du några order om vila eller så?  
    Nej, eftersom allt såg så bra ut så behövdes inte det. Kanske inte ska ta mig för de grövsta arbetena men att leva som normalt går ju bra. Hon sa bara att jag skulle åka in igen om det blir samma, eftersom man aldrig vet när det är som det ska och när det är "farligt" så att säga. 

Har köpt på mig massa julmust nu! Åh det är så himla galet gott, och det är en jättedum craving men herregud, aldrig varit så sugen på nåt någonsin känns det som.
    Nu ska vi hoppa i säng, är trött som en gnu efter den här perioden.
    Tack för att ni varit så gulliga och brytt er idag tjejer! Kram

Blondinkermit: Hon är jättefin! Tänk att en såndär ligger i min mage just nu, helt ofattbart! :) 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

2barnsmamma: det är en myt att barn dör pga vändningsförsök. Klart ett barn kan ha dött efter det, men ingen kan ju säga att det var just vändningsförsöket. Hade det varit farligt hade man ju inte gjort det. Dock tänker jag vägra vändningsförsök om vår lille lägger sig i säte. Jag själv är född i säte (vaginalt) och jag blev vänd, och vände tillbaka mig, tre gånger.

Jessika: det är olika, för vissa sjunker aldrig magen. Ja jo, efter fl såklart men du fattar nog vad jag menar ;)

• Momalicious

Usch vad jag är trött. Sov dåligt och sen ringde sambons alarm vid 7 (smart att inte stänga av det liksom) och då kunde inte jag somna om. Imorgon ska vi till Ullared. Helt spontant sådär, egentligen tänkte vi åka efter vi flyttat men att vänta 3-4 veckor till känns osmart, inte säkert att jag orkar det då liksom. 
    Så nu sitter jag och planerar för fullt. Suttit och tittat igenom alla kläder för att se vad vi behöver komplettera med och på nåt sätt har vi skitmycket i stl 62 och skitlite i de mindre storlekarna, så får bli lite komplettering. Så kul eftersom vi vet vad vi ska få nu med! :)
    Blir nog en tripp ner när bebis är kläckt också, för att köpa saker till nya lägenheten. Men det tar vi då hihi! Gud vad kul det är att sitta här bland alla bebiskläder! :D 

• Momalicious

Idag har jag och sambon varit tillsammans i 1 år, 1 månad, 1 vecka och 1 dag! HAHA! Himla lustigt ändå!
    Känns förresten inte som våran liten kommer vända sig nåt mer, han har legat med huvudet nedåt i en vecka eller nåt nu och verkar trivas haha.  

• Momalicious

Jag hade nog med testat hallonbladsteet om det inte vore för att jag gärna går över tiden två dagar, och då är det ju dumt att dricka det teet. haha. 

Jag funderar lite på hur mycket kläder man behöver av varje. Det är så svårt det där! Vi kommer inte ha egen tvättmaskin iaf de första månaderna förmodligen och då antar jag att man behöver lite mer än om man kan tvätta när man själv vill och inte när det finns lediga tider. Men har man för lite av nåt får man väl komplettera när bebis är här.  

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 19:31:45 följande:
    Har ni fått (hormonrand)
    Jag har inte fått med denna graviditet alls.
    Med 1:a hade jag och med 2:a hade jag men inte med denna och inga bristningar häller kanske jag har turTungan ute
    Nej, inte än. Tror inte jag kommer få heller. Bristningar har jag dock fått i mängder och vissa dagar är jag helt förstörd över det och verkligen sörjer min gamla, snygga mage och vissa tycker jag det känns okej. Men ja, dom bleknar ju.
  • Momalicious

Usch nu börjar jag bli riktigt nervös. Uppkörningen/teoriprovet är inte alls långt borta nu och jag tycker det känns skitläskigt. Hade inte alls känt på samma sätt om det inte var för att det kostar nästan 2000 spänn för uppkörningen och bara det hade gjort mig så jäkla sur om jag misslyckades. Teoriprovet gör inte så mycket eftersom det kostar så lite att göra det, dock tror jag jag kommer klara det utan problem. Men ja... Åh! Är riktigt nervös! Vill inte vara för nervös för jag tror det kommer gå dåligt om jag är helt panikslagen liksom. Lite nervös är ju naturigt men ja... ÅÅÅHÅ. Haha, låter som värsta galningen.

Imorgon ska vi ialla fall shoppa bebisgrejer, woho! Ska bli så jäkla underbart att få hem nästan allt vi behöver ju! 

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 19:42:32 följande:
    Du kommer lyckas jag vet att du klarar detta du ska inte vara nervös för då blir det kokkobäng.
    Men ommin sambo klarade detta gör du oxå det
    Han var så nervös ojojoj hahaha men idag kör han utan problem med oss i

ååååh avis vill oxå men vi har ju redan allt utom babygymoch speldosa
    Nej jag vet, men jag kan tyvärr inte säga till mig själv att inte vara nervös. Funkar inte så Men jag ska försöka allt jag kan att inte stressa upp mig själv för mycket utan bara ta det lugnt.
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-23 20:34:41 följande:
    har sambon din körkort ?
    gumman jag håller tummarna uppe för dig och ett spark på rumpan då du ska köra
    haha ja, annars hade vi verkligen inte klarat oss. jag har redan bil också, det är bara körkortet som saknas.
    det är ett litet tag kvar, mer än en vecka, men känns ändå skitnära. men det löser sig. 
  • Momalicious

Hej alla! Nu är vi snart hemma, varit på Ullared idag. Har fått hem ALLT i princip, det vi har kvar är apoteksgrejer, blöjor och ett skötbord, sen har vi allt! Har fruktansvärt ont överallt och håller på att dö men såååå skönt att ha allt nu! :) hem och lägga sig i ett kokhett bad. Förresten köpte jag en bola på Ullared, hela 49 kronor kostade det ;)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)