Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-09-23 19:50:36 följande:
    Men så ska det inte vara ju! Hon ska inte styra över sin son att det går ut över er som familj. Och din sambo måste lära sig att stå på sig. Det är inte lätt, min sambo fäljer sin mammas ord som om det vore Sveriges rikes lag...

Tänker på dig,va stark och stå på dig. Ni är en familj och hans mamma har inte rätt att bjuda in sig själv i den. Man måste förtjäna det!{#emotions_dlg.flower}
    Tack gumman.
    Någon gång måste man växa upp ur tutten..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Idag efter maten fick jag minaförsta sammandragningar..herregud det var jobbiga 2 st på 2minuter minst..
    Blev helt varm i kroppen och började att svettas som bara den.
    Fick en varm kännsla på ryggen och det var jobbigt.
    Magen blev hård men direkt när värkarna tog av började nya.
    Hämnade sen på toan och ja lös i magen
    Nu mår jag illaoch känns som om man skulle Kunna spy.

Drömde inatt oxå om en förlossning misstänker att han kommer att komma ut via mus kanalen hahahaha

• 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-09-23 21:47:25 följande:
    Om man får kraftiga sammandragningar eller förvärkar så sätter de fart på tarmarna och man kan bli lös i magen. Samtidgt är det så att om man är lös i magen (eller förstoppad) eller har väldigt full urinblåsa så kan kroppen sätta igång sammandragningar, det hänger ihop och är ofta svårt att komma fram till vad som orsakar vad.

Illamåendet hänger ju också ihop med tarmarna...

Om du skulle fortsätta ha långa  och många sammandragningar som inte blir bättre när du lägger dig ner tycker jag att du ska ringa förlossningen, men det låter ju som att det redan lugnat dig lite?

Jag har tömt mig nu i 2 veckor lös mage annars går jag och pudrar nästan varje dag så förstoppning har jag ej
    Detta var kraftiga och jobbiga fy 17 jag bara lutade mig fram på soffan och när jag väl skulle gå kom nya och hälsade på på nytt.
    Kissar ja det gör jag hela tiden hihi så det e helt okej.

Just nu har jag inga ''pustar ut''
  • 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-09-23 21:55:26 följande:
    Vad skönt att det lugnat sig..!
    Men sålänge man tar panodil är det bara lugnt men om det ej hjälper är förlossningen bäst här har vi närmsta förlossning ca 20min med bil
    Få se hur det blir inatt.
    Känner hans huvud nere hela tiden och hans rumpa är mot revbenen och trycker till.
    Magen har gått ner men det är väl bara helt naturligt just nu.
    Han e inte ruggbar eller så sitter absolut inte fast utan han vill bara ha sitt huvud nere
    E hemma i mon ska bara ta det lugnt.
  • 3 barns mamma84
    Stefanie skrev 2010-09-23 21:59:42 följande:
    Jag sitter i soffan och försöker andas. Magen är så spänd att det känns som att bebis ska klättra ut genom naveln. Det spänner i hela huden och jag vill liksom trycka in magen, försöker slappna av men det hjälper inte.
    Jag kan inte sitt upprätt utan måste luta mig lite bak eller ligga ner på sidan.

Måste vara för att jag är mätt och bebis ligger högt upp i någon dum ställning.... 
    Andas ut och in koppla av tänk vilka busiga barn vi har haha
  • 3 barns mamma84

Godmorgon här blev man väkt av sambon och dotternoch sen vaknade didos och sen började Elias sparka på så NEJ jag fick bara kliva upp
    Men det e alltid kul.

Idag ska jag bara ta det lugnt hade sammandragningar i natt med
    Så det blir att ta lugnt.

• 3 barns mamma84
    malinsmurfan skrev 2010-09-24 08:31:36 följande:
    ja, jag hoppas oxå att jag blir sjukskriven, och sen havandeskapspenning....när det nu var den började gälla......har glömt ..igen

Är det någon här som har erferenhet av sen avnavling alt. bemötande på förlossningen om ni önskat sen avnavling? Jag har ingen erfarenhet, men har läst om det här på FL och tycker det låter vettigt att vänta en stund....
    Hmm vi saka nog vänta om det blir förlossning här.
  • 3 barns mamma84

Jag e lite orolig nu tänkte om någon oxå har detta..
    Mina trosskydd är slut så jag tänkte men då kan jag väl vara utan en stund tills jag får nya av sambon sen.
    Började städa lite och känner det bara ran ner till trosan.
    Nervöst går jag till toan och ser att det hade gått igenom trosan och det var inte geggit alls somflytningar utan vara vått och blöt.
    Försökte lukta på detta men känner bara av vanlig lukt av ingenting som bara blöt vatten typ.

Antingen är detta fostervatten eller vattninga flytningar som är jätte vattninga av sig.

• 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-09-24 12:05:06 följande:
    Jag läste om namnet Taivas idag och tyckte det var jätte fint, det är finskt och betyder himmel. Min pappa är finsk så frågade honom och det stämmer. Vad tycker ni om det? Pappa tyckte det var jätte fult att ha som namn. Alltså att ha som andranamn inte förnamn..

Idag åker vi till sthlm och ska vara barnvakt åt min sambos systersbarn, en är 2 år och den andra 6 månader
    Det är fint men om han kommer till findland kommer dom säger taivas till honom och det låter lite konstigt hehe
    Är själv fins av mig båda mina föräldrar är finskar ..

Petri gillar jag massas pojkvän man hette peteri men han dog 2004
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-09-24 17:25:29 följande:
    Vi har ju köpt galet mycket bebiskläder.
    Särskilt sen vi fick veta att vi väntar en flicka. Finns ju sååå mycket fint.

Men idag hittade jag mer!
    Visst är det här sjukt fint Hjärta

Jättefina bebis kläder, Newbie från Kappahl.

Gud vad fina dom var så söta
    hehe jag ska spendera lite pengar jag med om 6 dagar har även en paket på posten somjag har några bebis kläder som väntar på att bli hämtade
Svar på tråden December Bebis 2010 :)